H Συνομοσπονδία καλεί όλους τους εργαζόμενους, τους συνταξιούχους και τους ανέργους, στις προγραμματισμένες συγκεντρώσεις σε όλες τις μεγάλες πόλεις της χώρας. Στην Αθήνα, η κεντρική συγκέντρωση θα πραγματοποιηθεί στις 11 π.μ. της Τετάρτης στην Πλατεία Κλαυθμώνος.

Όπως αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση της ΓΣΕΕ, «στο επίκεντρο της απεργιακής κινητοποίησης βρίσκεται το εργασιακό και συνδικαλιστικό σχέδιο νόμου, που έχει φέρει η κυβέρνηση και περιέχει δυσμενείς διατάξεις για τις συλλογικές συμβάσεις, τη συνδικαλιστική εκπροσώπηση, τους όρους αμοιβής και εργασίας χιλιάδων μισθωτών εργαζομένων. Οι διατάξεις αυτές πρέπει να αποσυρθούν εδώ και τώρα, αφού περιορίζουν την ελεύθερη συνδικαλιστική δράση και νομιμοποιούν τον κρατικό και εργοδοτικό παρεμβατισμό στην άσκηση των συλλογικών δικαιωμάτων των εργαζομένων, με κυρίαρχα τα δικαιώματα συλλογικής οργάνωσης, ελεύθερων συλλογικών διαπραγματεύσεων και το δικαίωμα της απεργίας».

«Η απεργιακή κινητοποίηση δεκάδων Ομοσπονδιών και Εργατικών Κέντρων πραγματοποιείται, μετά από πρόσκληση της Συνομοσπονδίας και με δεδομένο το γεγονός ότι, μετά τα βίαια επεισόδια σε Καλαμάτα και Ρόδο, με αποκλειστική ευθύνη των δυνάμεων του ΠΑΜΕ-ΚΚΕ, η ΓΣΕΕ οδηγήθηκε σε προσωρινή διοίκηση, η οποία σε αυτήν την κρίσιμη στιγμή δεν έχει δυνατότητα προκήρυξης πανελλαδικής κινητοποίησης», καταλήγει η Συνομοσπονδία στην ανακοίνωσή της.

Στάση εργασίας έχει ανακοινώσει η ΑΔΕΔΥ από τις 11:00 το πρωί μέχρι τη λήξη του ωραρίου και καλεί τους εργαζόμενους σε συγκέντρωση διαμαρτυρίας, που θα πραγματοποιηθεί από κοινού με το ΕΚΑ και άλλα σωματεία, στις 11.00 π.μ., στην πλατεία Κλαυθμώνος.

Το ΠΑΜΕ καλεί σε συγκέντρωση στις 10.30 στα Προπύλαια.

Στην ανακοίνωσή του τονίζει ότι «Το πολυνομοσχέδιο με τον ψευδεπίγραφο τίτλο “ανάπτυξη παντού” είναι νομοσχέδιο-σκούπα για τους μισθούς των εργαζομένων και τις συνδικαλιστικές ελευθερίες. Δίνει γη και ύδωρ στους επενδυτές και γκρεμίζει όσα εργατικά-λαϊκά δικαιώματα έμειναν όρθια με σκληρό αγώνα, στην περίοδο της κρίσης, με παράλληλο τσάκισμα στα συνδικαλιστικά δικαιώματα. Είναι φανερή πλέον η επιχείρηση να μπει στο γύψο το συνδικαλιστικό κίνημα, η συλλογική οργάνωση και διεκδίκηση των εργαζομένων».

Πανελλαδική απεργία από την ΟΤΟΕ

Νέα εικοσιτετράωρη πανελλαδική απεργία για την Τετάρτη 2 Οκτωβρίου 2019 προκήρυξε η Εκτελεστική Γραμματεία της Ομοσπονδίας Τραπεζοϋπαλληλικών Οργανώσεων Ελλάδας (ΟΤΟΕ) ως ένδειξη διαμαρτυρίας για τις εργασιακές ρυθμίσεις που περιλαμβάνει το αναπτυξιακό πολυνομοσχέδιο για τις Συλλογικές Συμβάσεις Εργασίας (ΣΣΕ), τη Διαιτησία, τα μητρώα και τη λειτουργία των συνδικάτων.

Η ΟΤΟΕ επισημαίνει ότι συνεχίζει τις πρωτοβουλίες της και προχωρά σε συναντήσεις με όλα τα πολιτικά κόμματα, προκειμένου να εκθέσει τις απόψεις της για τις ρυθμίσεις του νομοσχεδίου και σε εξόρμηση σε όλη την Ελλάδα με συγκεντρώσεις, ώστε να ενημερωθούν σε βάθος όλοι οι τραπεζοϋπάλληλοι και τα τοπικά ΜΜΕ για τις αλλαγές που φέρνει το νομοσχέδιο της κυβέρνησης στις εργασιακές σχέσεις.

Μεταξύ άλλων, η Ομοσπονδία ζητάει από τη Γενική Συνομοσπονδία Εργατών Ελλάδας (ΓΣΕΕ) να συντονίσει τον αγώνα όλων των εργαζομένων της χώρας, «για να μην περάσουν οι αντεργατικές διατάξεις του νομοσχεδίου».

Παράλληλα, η ΟΤΟΕ καλεί την κυβέρνηση:

  • Να πάρει πίσω τις παρεμβάσεις της για τις ΣΣΕ και τη Διαιτησία
  • να σεβαστεί τις αρχές της ευνοϊκότερης ρύθμισης και της επέκτασης των ΣΣΕ, τα συνταγματικά δικαιώματα και τη συλλογική αυτονομία και
  • να αποκαταστήσει πλήρως την ομαλότητα στις εργασιακές σχέσεις και να επαναφέρει το εξάμηνο επέκτασης της διάρκειας των ΣΣΕ, μετά τη λήξη τους, καθώς και την πλήρη μετενέργεια των όρων τους.

Χωρίς λεωφορεία η Θεσσαλονίκη

Τη συμμετοχή τους αποφάσισαν οι οδηγοί των αστικών λεωφορείων της Θεσσαλονίκης, όπως γνωστοποίησε το συνδικάτο των εργαζομένων του Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης (ΟΑΣΘ).

Παράλληλα, με την ανακοίνωσή του, το συνδικάτο των εργαζομένων του ΟΑΣΘ, καλεί σε μαζική συμμετοχή στη συγκέντρωση που θα γίνει την ίδια ημέρα, στις 10.30 το πρωί, μπροστά από το Εργατοϋπαλληλικό Κέντρο Θεσσαλονίκης (ΕΚΘ). Μεταξύ, άλλων, οι εργαζόμενοι ζητούν «την ενίσχυση και βελτίωση των δημόσιων επιβατικών μεταφορών και όχι το ξεπούλημά τους, καθώς και να παραμείνει η συγκοινωνία κοινωνικό αγαθό στην υπηρεσία του πολίτη».