Η κυρία Βουκάκη στη μήνυση που κατέθεσε δια του συνηγόρου της, Βασίλη Καπερνάρου, στρέφεται κατά του αρχηγού της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας Βασίλειου Ματθαιόπουλου, του διοικητή Υπηρεσίας Εναέριων Μέσων του Πυροσβεστικού Σώματος Γιώργου Πορτοζούδη, του διοικητή Εναέριων Μέσων της ΕΛ.ΑΣ. Χαράλαμπου Συρογιάννη, του πρώην αντιπεριφερειάρχη Ανατολικής Αττικής Πέτρου Φιλίππου, αλλά και της πρώην γενικής Επιθεωρήτριας Δημόσιας Διοίκησης Μαρίας Παπασπύρου.

Όπως υποστηρίζει η κυρία Βουκάκη, οι μηνυόμενοι αρνήθηκαν να της χορηγήσουν συγκεκριμένα έγγραφα «προσβάλλοντας κάθε έννοια δικαίου και νομιμότητας παραβιάζοντας το καθήκον που τους έχει ορίσει η πολιτεία» και διαπράττοντας «ποινικώς κολάσιμες πράξεις».

Επιπλέον αναφέρει ότι «επιχείρησαν δια της αρνήσεως τους να αποτρέψουν την αναζήτηση της ουσιαστικής αλήθειας για να καλύψουν τις δικές τους εγκληματικές ευθύνες».

Συγκεκριμενα στοιχεία, όμως, δεν της χορήγησαν όπως αναφέρει, τόσο η Περιφέρεια Αττικής και η πρώην γενική επιθεωρήτρια Δημόσιας Διοίκησης, όσο και η Πυροσβεστική Υπηρεσία, αλλά και η ΕΛ.ΑΣ.

Παράλληλα, η κυρία Βουκάκη διερωτάται για ποιον λόγο έμειναν αδρανή δύο ελικόπτερα της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας και ζητεί να της χορηγηθούν αντίγραφα που εξηγούν τους λόγους καθήλωσης ή έλλειψης των εν λόγω ελικοπτέρων, όπως επίσης και αντίγραφα της επικοινωνίας μεταξύ των κυρίων Ματθαιόπουλου και Πορτοζούδη, προκειμένου να διαπιστωθούν οι λόγοι καθήλωσης των δύο ελικοπτέρων στο «Ελ. Βενιζέλος».

Η κυρία Βουκάκη κάνει λόγο για εγκληματική παράλειψη που δεν απογειώθηκαν και τα πέντε ελικοπτερα της  ΕΛ.ΑΣ. με τηλεβόα.

«Η εγκληματική αυτή παράλειψη του διοικητή των εναέριων μέσων της ΕΛ.ΑΣ. είχε ως τραγικό αποτέλεσμα την καταστροφή της οικογένειάς μου» αναφέρει και προσθέτει: «Γνώριζε ο ανωτέρω διοικητής ότι η μη απογείωση των ελικοπτέρων θα οδηγούσε στον θάνατο των συνανθρώπων μας».

Σε δήλωσή του, ο δικηγόρος της, Βασίλης Καπερνάρος, υποστήριξε ότι με τα στοιχεία που προσκόμισε θα προκύψουν και νέοι κατηγορούμενοι, ενώ τα υφιστάμενα πλημμελήματα θα γίνουν κακουργήματα.

Από την πλευρά της η κυρία Βουκάκη δήλωσε: «Ελπίζω η Δικαιοσύνη να σταθεί στο ύψος της».

H κυρία Βουκάκη είχε αιτηθεί να της παραδοθούν: 

1. Το ημερολόγιο της Υ.Ε.Μ.Π.Σ, με σχετικές κινήσεις του ελικοπτέρου ΒΚ-117 κατά την 23η Ιουλίου 2018.

2. Τα έγγραφα που αιτιολογούν τους λόγους καθήλωσης, των άλλων δυο ελικοπτέρων ΒΚ τα οποία, αν και συντηρημένα, έτοιμα και ικανά προς επιχείρηση, έμειναν αδρανή, «καρφωμένα» συνεχώς επί του εδάφους καθ’ όλη τη διάρκεια της καταστροφικής πυρκαγιάς. 

3. Τα έγραφα που να πιστοποιούν αν υπήρχε επαρκής αριθμός πιλότων, άλλως σε αντίθετη περίπτωση εγγράφων που να δικαιολογούν γιατί ο Διοικητής και ο Υποδιοικητής (αφού απαιτείται πλήρωμα 2 ατόμων για κάθε ελικόπτερο) όπου εβρίσκοντο ούτως ή άλλως στην Υ.Ε.Μ.Π.Σ. λόγω επιφυλακής δεν επάνδρωσαν τουλάχιστον ένα διαθέσιμο ελικόπτερο.

4. Την άδειας εισόδου της επισκέπτριας με το ονοματεπώνυμο και ιδιότητά της καθώς και ακριβή ώρα εισόδου και εξόδου του αυτοκινήτου της, στο χώρο της Υ.Ε.Μ.Π.Σ. 

5. Το έγγραφο με το οποίο θα βεβαιώνεται η ακριβής ώρα εξόδου και επιστροφής του υπηρεσιακού αυτοκινήτου, από την πύλη 12 του αεροδρομίου, στο οποίο επέβαινε ο Διοικητής μετά της συνοδηγού του.

6. Το οπτικοακουστικό υλικό των καμερών, οι οποίες έχουν καταγράψει όλες τις κινήσεις ανθρώπων εισερχομένων και εξερχομένων, καθώς και όλων των αυτοκινήτων, τα οποία άλλωστε υπάρχουν στο τμήμα Ασφαλείας (γραφείο SDS) 

7. Τα έγγραφα επικοινωνίας, κατά την ημέρα της 23ης Ιουλίου 2018, μεταξύ του Αρχηγού του Π.Σ. και του Διοικητού της Υ.Ε.Μ.Π.Σ. για να διαπιστωθούν οι λόγοι και να αποδειχθούν τα αίτια της καθήλωσης των δύο (2) ελικοπτέρων στο «Ελ. Βενιζέλος».

8. Πιστοποιητικό ότι πράγματι τα ελικόπτερα ήταν, συντηρημένα και πλόιμα από την NSPA (Aeroservices SA), σε σχέση με τα υψηλότατα ετήσια κόστη συντήρησης τους. 

9. Τις επίσημες συνομιλίες όπως καταγράφηκαν την τραγική ημέρα, μεταξύ της Πυροσβεστικής (199) και του Ενιαίου Συντονιστικού Κέντρου Επιχειρήσεων, μέσω ασυρμάτων και μηνυμάτων, προκειμένου να διαπιστωθούν οι εντολές που δόθηκαν (σαφώς και η ακριβής ώρα που δόθηκαν οι σχετικές εντολές) και εν τέλει να εξακριβωθεί πως προχώρησε επιχειρησιακά το σχέδιο που οδήγησε στο να παραμείνουν ΑΚΙΝΗΤΟΠΟΙΗΜΕΝΑ και απολύτως ΑΝΕΝΕΡΓΑ τα ελικόπτερα της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας, τα οποία έπρεπε να συμβάλλουν στην κατάσβεση της θανατηφόρας πυρκαγιάς.

10. Τη σύμβαση μεταξύ της εταιρείας AEROSERVICES S.A και της Υ.Ε.Μ.Π.Σ.