Όπως έκανε γνωστό με ανάρτησή της στον προσωπικό της λογαριασμό στο Facebook η καθηγήτρια Ψυχολογίας του ΑΠΘ, Δήμητρα Κογκίδου, ο Αργύρης όχι μόνο κατάφερε να αποφοιτήσει, αλλά και να πάρει το πτυχίο του με βαθμό 9,39. Ο βαθμός του τον οδήγησε στο να διαβάσει τον όρκο στην τελετή της ορκωμοσίας που πραγματοποιήθηκε σήμερα στην Αίθουσα Τελετών του ΑΠΘ.
«Συμβαίνει τώρα
Ειχα κανει πολλές ορκωμοσίες ως Κοσμητορισσα στο παρελθον,, σημερα ομως συγκινηθηκα πολυ. Ειναι η ορκωμοσία του Argiris Koumtzis,. Δοθηκε αγωνας για να γινει δεκτος -με αισιο τελος. Ο Κοσμήτορας ειπε για τη δυναμη της "θελησης". Ανοιξε δρομο ο Αργυρης. Το γεγονος οτι ειναι τυφλός δεν "σταθηκε τελικά εμπόδιο "". 9,39 ,πρωτος, ειπε και τον όρκο στο τμημα Φυσικης. Συγχαρητηρια».

Ο αγώνας του Αργύρη Κουμτζή

Ο Αργύρης Κουμτζής μόλις στον δέκατο μήνα της ζωής του διαγνώστηκε με ατροφικό οπτικό νεύρο κάτι που έμελλε να τον καταστήσει τυφλό σε όλη του την ζωή. Την ίδια πάθηση είχε και ο πατέρας του, ενώ η μητέρα έχει ασθενή όραση. Ο Αργύρης είναι απόφοιτος του Τμήματος Φυσικής του ΑΠΘ και κατάφερε να εισέλθει στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση με μεγάλη δυσκολία, αφού από το Πανεπιστήμιο της Θεσσαλονίκης του είχαν επισημάνει πως είναι πολύ δύσκολο να τον δεχτούν καθώς θα υπάρξει δυσκολία στον τρόπο παρακολούθησης του μαθήματος, αλλά και στην ανάγνωση των συγγραμμάτων.

Μετά από παρέμβαση του τότε Υπουργού Παιδείας όμως, Ανδρέα Λοβέρδου κατάφερε να γίνει δεκτός από το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης. Tο καλοκαίρι του 2016 ο Αργύρης παρακολούθησε πρόγραμμα στο αμερικανικό MIT.

Ενώ ένα χρόνο αργότερα έκανε αίτηση για τα θερινά προγράμματα στο Caltech, στο Yale, στο Max Planck, σε δύο ολλανδικά πανεπιστήμια και στην Οξφόρδη, από την οποία πήρε την πρώτη θετική επιστολή. Οι δυσκολίες που έπρεπε να αντιμετωπίσει ο Αργύρης, για να φτάσει μέχρι την Οξφόρδη, δεν ήταν λίγες.

«Τα βασικά προβλήματα που αντιμετώπισα αρχικά, ήταν τρία: η παρακολούθηση στο αμφιθέατρο, το διάβασμα των συγγραμμάτων που δεν ήταν γραμμένα και για τυφλούς φοιτητές και η παρακολούθηση των εργαστηρίων. Το πρώτο αντιμετωπίσθηκε, καθώς οι καθηγητές διαβάζουν ό,τι γράφουν στον πίνακα και περιγράφουν τα σχέδια που κάνουν, ώστε να τα ακούω.

Οι εκπαιδευτικές του επιτυχίες και οι ερευνητικές του δραστηριότητες κρίθηκαν υπεράριθμες ώστε να του δώσουν μία υποτροφία  τεσσάρων χρόνων στο Max Planc διεθνές σχολείο ηλιακής και διαστημικής φυσικής  του πανεπιστημίου Gottingen στη Γερμανία, με σκοπό να ολοκληρώσει το διδακτορικό του.

Πηγή: Foititikanea.gr