Ο κ. Καραμανλής επισκέφτηκε το εργοτάξιο της επέκτασης της γραμμής 3 στον σταθμό «Πειραιά», μαζί με στελέχη του Υπουργείου και της τοπικής αυτοδιοίκησης.

Μιλώντας στους δημοσιογράφους, μετά την ολοκλήρωση της επιθεώρησης ο υπουργός τόνισε σε δηλώσεις του πως «όταν παραλάβαμε πριν από πεντέμισι μήνες τη διακυβέρνηση της χώρας, παραλάβαμε μια καθυστέρηση τουλάχιστον ενάμισι έτους. Αυτό το έργο έχει περάσει από σαράντα κύματα. Ήρθαμε εδώ και είδαμε ότι ένα έργο που έπρεπε κανονικά να είχε παραδοθεί το 2019, δεν είχε ούτε τα σκυροδέματα. Αυτό σημαίνει ότι η συμβατική υποχρέωση για την ολοκλήρωση των τριών σταθμών στον Πειραιά, δηλαδή Μανιάτικα, Δημοτικό Θέατρο και Πειραιάς, ενώ είναι για το 2021, στην πραγματικότητα αυτό είναι μάλλον δύσκολο. Εμείς πρέπει με απόλυτη ειλικρίνεια να πούμε στους πολίτες του Πειραιά ότι το έργο αυτό δεν θα είναι έτοιμο το 2021 και θα κάνουμε μια τεράστια προσπάθεια να παραδοθεί μέσα στο 2022. Νομίζω ότι όταν κάποιος αναλαμβάνει ένα τέτοιο πόστο, πρέπει πρώτα να λέει την αλήθεια, τι παραλαμβάνουμε δηλαδή και πότε θα παραδώσουμε, γιατί στο τέλος από αυτό θα κριθούμε όλοι».

Ο υπουργός σε ερώτηση για τους τρεις πρώτους σταθμούς στην περιοχή του Πειραιά (Αγία Βαρβάρα, Κορυδαλλός, Νίκαια) ανέφερε ότι αυτοί θα είναι έτοιμοι στις αρχές του καλοκαιριού ωστόσο όπως τόνισε «συμβαίνει κάτι παράλογο», αφού, όπως εξήγησε, ενώ οι σταθμοί θα είναι έτοιμοι, το κόμιστρο και η διαδικασία του εισιτηρίου, δεν είναι συμβατή με το υπόλοιπο κεντρικό σύστημα του Μετρό. «Κινδυνεύουμε δηλαδή να έχουμε τους σταθμούς έτοιμους και να μη μπορούμε να τους λειτουργήσουμε. Γίνεται ένας τεράστιος αγώνας δρόμου από τον ΟΑΣΑ έτσι ώστε να επιτευχθεί αυτή η συμβατότητα του συστήματος» ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Καραμανλής.

Σε ερώτηση για το τραμ, ο υπουργός ανέφερε πως είναι έτοιμο, ενώ οι πολίτες του Πειραιά βλέπουν ήδη τα πρώτα δοκιμαστικά δρομολόγια. Ο κ. Καραμανλής εξήγησε ότι μπορεί άμεσα να τεθεί σε λειτουργία το τραμ, ωστόσο υπάρχει ένα ζήτημα καθώς στο Δέλτα του Φαλήρου, η Περιφέρεια Αττικής θα ξεκινήσει μέσα στον Ιανουάριο κάποια έργα τα οποία θα διαρκέσουν σύμφωνα με τον σχετικό προγραμματισμό τέσσερις με έξι μήνες. «Το ζήτημα είναι λοιπόν κατά πόσο θα ήταν σκόπιμο να ξεκινήσει το τραμ για ένα μήνα, να κλείσει και να ξανανοίξει. Γι' αυτό τον λόγο θα πραγματοποιήσουμε μια συνάντηση με όλους τους αρμόδιους φορείς για να αποφασίσουμε από κοινού για τις κινήσεις μας», κατέληξε.

Ο δήμαρχος Πειραιά Γιάννης Μώραλης, από την πλευρά του, έκανε λόγο για τον δυσκολότερο σταθμό του Μετρό που έχει φτιαχτεί στην Ελλάδα λόγω των νερών που υπάρχουν γύρω-γύρω, ενώ δήλωσε ικανοποιημένος από τις δηλώσεις του υπουργού καθώς, όπως ανέφερε «άκουσα αλήθειες -είναι καλύτερα να λέμε στον κόσμο την αλήθεια, παρά να δημιουργούμε προσδοκίες για άλλες ημερομηνίες. Για τόσο μεγάλα έργα, τόσο μεγάλης σημασίας που αλλάζουν προς το καλύτερο τη λειτουργία μιας πόλης και του μεγάλου λιμανιού της χώρας, αξίζει να περιμένεις. Θα το παρακολουθούμε».

Οι σταθμοί της γραμμής 3 του Μετρό μετά την επέκταση: 

  • Αεροδρόμιο
  • Κορωπί
  • Παιανία-Κάντζα
  • Παλλήνη
  • Δουκίσσης Πλακεντίας
  • Χαλάνδρι
  • Αγία Παρασκευή
  • Νομισματοκοπείο
  • Χολαργός
  • Εθνική Άμυνα
  • Κατεχάκη
  • Πανόρμου
  • Αμπελόκηποι
  • Μέγαρο Μουσικής
  • Ευαγγελισμός
  • Σύνταγμα
  • Μοναστηράκι
  • Κεραμεικός
  • Ελαιώνας
  • Αιγάλεω
  • Αγία Μαρίνα
  • Αγία Βαρβάρα
  • Κορυδαλλός
  • Νίκαια
  • Μανιάτικα
  • Πειραιάς
  • Δημοτικό Θέατρο

Γραμμή 2

Για τη γραμμή 2 (Ανθούπολη-Ελληνικό) μελετάται η επέκτασή της από την Ανθούπολη προς τα Άνω Λιόσια.

Αρχικά προβλέπεται η επέκτασή της με τους σταθμούς:

  • Παλατιανή (Θηβών, Α.Παπανδρέου και Καππαδοκίας, Λακιώτης)[15]
  • Ίλιον (Θηβών και Ελαιών)
  • Άγιος Νικόλαος (Αγίου Νικολάου και Παραμυθίας, Ίλιον, Μιχελή)

Υπάρχει σκέψη της Αττικό Μετρό, να παρεμβληθεί ενδιάμεσος σταθμός μεταξύ Ιλίου και Μιχελή στο πάρκο Τρίτση, όπου και θα διασταυρώνεται μελλοντικά με την γραμμή 4.

Σε δεύτερο στάδιο προβλέπεται η επέκταση από Μιχελή προς Άνω Λιόσια με τους σταθμούς:

  • Καματερό: Θεσσαλονίκης και Ζορμπά, πλατεία Δημοκρατίας
  • Άνω Λιόσια: ανταπόκριση με τον προαστιακό σιδηρόδρομο

Όσον αφορά την επέκταση από Ελληνικό προς Γλυφάδα θα γίνει με τους εξής σταθμούς:

  • Άνω Γλυφάδα (Πλατεία Μακεδονίας), που είχε αρχική χωροθέτηση τη συμβολή των οδών Βουλιαγμενης και Βέμπο[19]
  • Γλυφάδα (Πλατεία Κατράκη), όπου θα ανταποκρίνεται με το τραμ.

Γραμμή 4

Ανοίγει ο δρόμος για την κατασκευή της Γραμμής 4 του Μετρό μετά την απόρριψη των προσφυγών κατά του διαγωνισμού από το Συμβούλιο της Επικρατείας (ΣτΕ).

Η Γραμμή 4 του Μετρό έχει συνολικό μήκος 38,2 χιλιόμετρα και συνολικά περιλαμβάνει 35 σταθμούς.

Η Γραμμή 4, σχήματος «U», αποτελείται από 2 σκέλη ακτινικής μορφής, προς Γαλάτσι και Μαρούσι, και ένα κεντρικό τμήμα διερχόμενο από το κέντρο της Αθήνας.

Επίσης χωρίζεται σε πέντε τμήματα (Α,Β,Γ,Δ,Ε). Συγκεκριμένα:

Τμήμα Α: Άλσος Βεΐκου-Γουδή (μήκους 12,8 χλμ) Οι σταθμοί: 

  • Άλσος Βεΐκου: Χωροθετείται στη συμβολή της Λεωφ. Ομορφοκκλησιάς (Βεΐκου) με την οδό Τράλλεων στον Δήμο Γαλατσίου
  • Γαλάτσι: Στη συμβολή της Λεωφόρου Ομορφοκκλησιάς (Βεΐκου) και επί της συνέχειας αυτής, οδό Αγ. Γλυκερίας με την Λεωφόρο Γαλατσίου στον Δήμο Γαλατσίου
  • Ελικώνος: Στη συμβολή των οδών Αγίας Γλυκερίας και Πάρνηθος στον Δήμο Αθήνας, παρά τον λόφο Ελικώνος.
  • Κυψέλη: Στην νοτιοανατολική πλευρά της πλατείας Κανάρη στον Δήμο Αθήνας, από την οδό Κυψέλης μέχρι την οδό Βελβενδού.
  • Δικαστήρια: Στα δυτικά του συμπλέγματος των πρώην κτιρίων της σχολής Ευελεπίδων (κτήρια) Δικαστηρίων στον Δήμο Αθήνας, στη συμβολή των οδών Ευελπίδων και Μουστοξύδη
  • Αλεξάνδρας: Στη συμβολή της Λεωφ. Αλεξάνδρας με την οδό Μουστοξύδη στον Δήμο Αθήνας.
  • Εξάρχεια: Επί της πλατείας Εξαρχείων, στη συμβολή των οδών Στουρνάρη και Σπ. Τρικούπη στον Δήμο Αθήνας.
  • Ακαδημία: Στην οδό Ακαδημίας, μεταξύ των οδών Ιπποκράτους και Σίνα στον Δήμο Αθήνας.
  • Κολωνάκι: Επί της πλατείας Φιλικής Εταιρείας (πλατεία Κολωνακίου) στον Δήμο Αθήνας, στη συμβολή των οδών Σκουφά, Πατριάρχου Ιωακείμ, Καψάλη, Κουμπάρη και Κανάρη.
  • Ευαγγελισμός: Στο πάρκο της Ριζάρη στον Δήμο Αθήνας, παράλληλα με την οδό Ριζάρη και διαγώνια σε σχέση με τον υφιστάμενο σταθμό Ευαγγελισμό της Γραμμής 3.
  • Καισαριανή: Στη συμβολή της Λεωφόρου Εθνικής Αντιστάσεως με την Λεωφόρο Βασ. Αλεξάνδρου στον Δήμο Καισαριανής, μεταξύ των οδών Υμηττού και Τζων Κένεντυ.
  • Πανεπιστημιούπολη: Στον χώρο της Πανεπιστημιούπολης του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθήνας στον Δήμο Καισαριανής, βόρεια της εσωτερικής οδικής αρτηρίας.
  • Ιλίσια: Στην οδό Ινδού και στις πλατείες Αόρνου και Κύπρου στον Δήμο Ζωγράφου.
  • Ζωγράφου: επί της πλατείας Αλεξανδρή (πλατεία Γαρδένιας) στον Δήμο Ζωγράφου, στη συμβολή των οδών Γ. Ζωγράφου και Γ’ Ορεινής Ταξιαρχίας με τη λεωφόρο Στρ. Αλεξάνδρου Παπάγου.
  • Γουδή: Στην πλατεία Ελευθερίας και την οδό Λοχ. Σπηλιωπούλου στον Δήμο Ζωγράφου.

Τμήμα Β: Γουδή-Μαρούσι (μήκους 9,6 χλμ και 8 σταθμούς) Οι σταθμοί:

  • Γουδή
  • Κατεχάκη
  • Φάρος
  • Φιλοθέη
  • Σίδερα
  • Παράδεισος
  • ΟΤΕ
  • Μαρούσι

Τμήμα Γ: Ευαγγελισμός-Άνω Ηλιούπολη (μήκους 4,1 χλμ και 3 σταθμούς) Οι σταθμοί:

  • Παγκράτι
  • Βύρωνας
  • Άνω Ηλιούπολη

Τμήμα Δ: Άλσος Βεΐκου-Πετρούπολη (μήκους 7,5 χλμ και 6 σταθμούς) Οι σταθμοί:

  • Νέα Ιωνία
  • Περισσός
  • Νέα Φιλαδέλφεια
  • Πύργος Βασιλίσσης
  • Ίλιον
  • Πετρούπολη

Τμήμα Ε: Μαρούσι-Εθνική Οδός (μήκους 4,4 χλμ και 3 σταθμούς) Οι σταθμοί:

  • Πεύκη
  • Λυκόβρυση
  • Εθνική Οδός


Πηγή: ametro.gr