Ειδικότερα ήδη ολοκληρώθηκε η διαγράμμιση των λεωφορειολωρίδων σε εννιά κομβικούς οδικούς άξονες της πρωτεύουσας, ενώ η εντατικοποίηση της αστυνόμευσης και η χρήση των καμερών έχει φέρει αποτελέσματα.

Μάλιστα, σε φάση σχεδιασμού είναι η προμήθεια και εγκατάσταση νέων ψηφιακών καμερών για τη καταγραφή παραβάσεων των λεωφορειολωρίδων.

Οι νέες σύγχρονες κάμερες θα αντικαταστήσουν τις υπάρχουσες αναλογικές κάμερες. Εντός του 2020 προβλέπεται η ολοκλήρωση των ενεργειών διασφάλισης χρηματοδότησης, της διαγωνιστικής διαδικασίας και της υπογραφής σύμβασης με τον ανάδοχο με το κόστος της προμήθειας να εκτιμάται σε 300.000 ευρώ.

Ο Οργανισμός Αστικών Συγκοινωνιών Αθηνών (ΟΑΣΑ) ανέπτυξε προοδευτικά και θεσμοθέτησε ένα συνεκτικό δίκτυο λεωφορειολωρίδων 50 χλμ. σε κύριους οδικούς άξονες και σημαντικές οδούς, κυρίως στο κέντρο της Αθήνας και του Πειραιά. Το δίκτυο αποσκοπεί να ευνοήσει την κίνηση των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς (ΜΜΜ), επιτυγχάνοντας ωφέλειες χρόνου στους μετακινούμενους.

Οι λωρίδες που συντηρήθηκαν το τελευταίο τρίμηνο από τον ΟΑΣΑ είναι Πειραιώς, Σταδίου, Συγγρού, Κηφισίας, Αλεξάνδρας, Μεσογείων, Ιερά Οδός-Αιγάλεω, Λεωφόρος Δημοκρατίας - Αγ.Ανάργυροι και Εθνάρχου Μακαρίου-Περιστέρι, ενώ εντός του 2020 θα συνεχιστεί η συντήρηση και των υπόλοιπων λεωφορειολωρίδων.

Κεφαλογιάννης: «Θα προμηθευτούμε ψηφιακές κάμερες – Επεκτείνεται η τηλεματική στις στάσεις»

Με αφορμή την ολοκλήρωση της πρώτης φάσης διαγραμμίσεων, ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών Γιάννης Κεφαλογιάννης από τη Λ. Μεσογείων (Στάση Εθνική Άμυνα του Μετρό), τόνισε:

«Η διαγράμμιση των λεωφορειολωρίδων εντάσσεται στην προσπάθειά μας να βελτιώσουμε τις αστικές συγκοινωνίες προς όφελος των επιβατών και να εξασφαλίσουμε πως κάθε μέσο που έχουμε στη διάθεσή μας θα λειτουργεί».

Όπως επισήμανε η καλύτερη αστυνόμευση δεν είναι το μόνο μέτρο για την αποτελεσματικότητα του συστήματος. Ακολουθούν, η προμήθεια ψηφιακών καμερών για τον καλύτερο έλεγχο των λεωφορειολωρίδων και την επέκταση της τηλεματικής στις στάσεις.

«Πρόκειται για δύο σημαντικά έργα που θα μας βοηθήσουν τόσο στον έλεγχο της κυκλοφορίας όσο και στην έγκαιρη ενημέρωση των επιβατών για τον χρόνο άφιξη των λεωφορείων στις στάσεις. Επιπλέον, σχεδιάζουμε την εγκατάσταση προεξοχών σε 191 στάσεις, κοντά στους σταθμούς των μέσων σταθερής τροχιάς, με σκοπό τη βελτίωση της προσβασιμότητας των συμπολιτών μας με κινητικά προβλήματα. Η προσπάθεια για την αναβάθμιση των αστικών συγκοινωνιών είναι συνεχής και ο στόχος μας είναι κάθε μέρα να είναι και λίγο καλύτερα», πρόσθεσε ο υφυπουργός.

Ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΑΣΑ, Νίκος Αθανασόπουλος, τόνισε πως στόχος μέσω αυτών των παρεμβάσεων, είναι η μείωση των καθυστερήσεων, η αύξηση των συχνοτήτων διέλευσης και κατά συνέπεια η βελτίωση του επιπέδου εξυπηρέτησης του επιβατικού κοινού.

Τέλος, ο διευθυντής της Τροχαίας Αττικής, Σπύρος Λάσκος σημείωσε πως, «είναι κοινή δράση και ένας ο στόχος, η απόλυτη κίνηση των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς. Συνεχίζουμε την προσπάθεια και θα έχουμε καλύτερα αποτελέσματα στην πορεία. Είναι ένα στοίχημα να μπορέσει ο πολίτης να πηγαίνει σύντομα στον προορισμό του. Είναι ήδη αυξημένη η αστυνόμευση και θα συνεχίσουμε με αμείωτο ρυθμό».

Αύξηση κατά 1.324% των βεβαιωμένων παραβάσεων τον Ιανουάριο

Τα αποτελέσματα των ελέγχων, μέσω της συνεργασίας της Τροχαίας και του Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών Αθηνών (ΟΑΣΑ) στις Αποκλειστικές Λωρίδες Λεωφορείων (Α.Λ.Λ.) είναι θεαματικά. Με βάση τα στοιχεία της Τροχαίας, τον Ιανουάριο του 2020 έναντι του Ιανουαρίου του 2019, αυξήθηκαν σε ποσοστό (1.324%) οι βεβαιωθείσες παραβάσεις. Συγκεκριμένα, βεβαιώθηκαν 1.046 παραβάσεις, έναντι μόλις 79 τον Ιανουάριο 2019, με το μέσο όρο της προηγουμένης πενταετίας να κυμαίνεται στις 377 παραβάσεις.

Επίσης, αυξήθηκαν σε ποσοστό 317% οι φωτογραφικές κλήσεις από τις κάμερες καταγραφής παραβάσεων του ΟΑΣΑ. Συγκεκριμένα ελήφθησαν 257 φωτογραφικές κλήσεις, έναντι 81 τον Ιανουάριο 2019, με τον μέσο όρο της προηγουμένης πενταετίας να κυμαίνεται στις 132 φωτογραφικές κλήσεις.

Οφέλη των Αποκλειστικών Λωρίδων Λεωφορείων

Οι Αποκλειστικές Λωρίδες Λεωφορείων (ΑΛΛ) αποσκοπούν στη βελτίωση των κυκλοφοριακών συνθηκών κίνησης των Μ.Μ.Μ. μέσω του διαχωρισμού τους από την υπόλοιπη κυκλοφορία. Τα οφέλη από την εφαρμογή τους είναι :

  • Αύξηση της μέσης ταχύτητας λεωφορείου από 8χλμ/ώρα σε 13-17 χλμ/ώρα
  • Βελτίωση συχνότητας και αξιοπιστίας προγραμματισμένων δρομολογίων
  • Μεγαλύτερη άνεση των επιβατών
  • Βελτίωση ασφάλειας μετακινούμενων, καθώς δημιουργούνται συνθήκες ομαλής ροής απουσία στάθμευσης παρά την οδό
  • Μείωση των περιβαλλοντικών επιπτώσεων από τη μείωση του χρόνου μετακίνησης των λεωφορείων
  • Μείωση του κόστους λειτουργίας των λεωφορείων

Εκτιμάται πως ένα λεωφορείο αντιστοιχεί σε 50 Ι.Χ., όσον αφορά τους μετακινούμενους επιβάτες στο οδικό τμήμα.

Όπως σημειώνει και η ΕΛ.ΑΣ., η συνεργασία και η εντατικοποίηση των δράσεων της Τροχαίας και του Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών Αθηνών (Ο.Α.Σ.Α.) για τις Αποκλειστικές Λωρίδες Λεωφορείων αποδίδει απτά αποτελέσματα. Επίσης, υπενθυμίζει, ότι οι Α.Λ.Λ. έχουν θεσπιστεί για να εξυπηρετούν τους πολίτες στις μετακινήσεις τους με τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς και για το λόγο αυτό οι συγκεκριμένες παραβάσεις χαρακτηρίζονται ως αντικοινωνική συμπεριφορά.