«Ο καταναλωτής θα πρέπει να μάθει όταν βάζει καύσιμα ότι πληρώνει για λίγο καύσιμο και για πολλούς φόρους. Είναι τόσο ανελαστική η φορολογία στην Ελλάδα που αποκλείεται η τιμή να μειωθεί παραπάνω από 5 έως 10 λεπτά το λίτρο». 

Με τη φράση αυτή, ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Πρατηριούχων Εμπόρων Καυσίμων (ΠΟΠΕΚ) Γιώργος Ασμάτογλου, εκφράζει στο Reader.gr, τις επιφυλάξεις για ενδεχόμενη μεγάλη αποκλιμάκωση στο κόστος των καυσίμων. 

«Όταν έχουμε τόσο υψηλούς  φόρους κατά πόσο είναι εφικτό να μειωθεί η τιμή; Δεν πρόκειται να δούμε μεγάλες διάφορες», συνεχίζει. Παράλληλα, εξέφρασε τις ανησυχίες του για την τραγική κατάσταση που επικρατεί αυτή την στιγμή στο κλάδο. 

«Αυτή η μείωση -της τάξεως των 80%- που έχουν τα πρατήρια τώρα, είναι ένα τεράστιο πλήγμα. Φοβάμαι πολυ ότι θα δούμε πολλά λουκέτα, καθώς όπως γνωρίζετε, τα πρατήρια δεν μπήκαν στις πληγείσες επιχείρησης».

Απο πρατήρια σε Αθήνα, Ταύρο και Νέο Κόσμο, προκύπτει ότι στη συντριπτική τους πλειονότητα τα πρατήρια προσφέρουν το πετρέλαιο κίνησης στο  1,02 με 1,1 ευρώ το λίτρο, ενώ σε ένα βενζινάδικο πωλείται στα 0,93 λεπτά το λίτρο.  

Καταστροφικές οι επιπτώσεις της καραντίνας για τα πρατήρια καύσιμων

«Την Κυριακή του Πάσχα είχαμε 29 αυτοκίνητα. Ο ημερήσιος τζίρος, κοντά στα 300 ευρώ, είναι κατά πολύ μικρότερος των ημερήσιων εξόδων του πρατηρίου μας το οποίο απασχολεί 8 υπαλλήλους και δεν έχει βγάλει κανέναν σε καθεστώς προσωρινότητας», αναφέρει ο υπεύθυνος μεγάλου καταστήματος που βρίσκεται στην κάθοδο της Πειραιώς, στο ύψος του Ταύρου. 

«Εξυπηρετούσαμε 450-500 αμάξια την ημέρα, τώρα είναι ζήτημα αν μπαίνουν 40. Το «Μένουμε σπίτι» σημαίνει καταστροφή για όλους εμάς που βγαίνουμε να πάμε στις δουλειές μας», τονίζει ιδιοκτήτης ιδιωτικού πρατηρίου στην Λ. Πειραιώς, λίγο πιο κάτω από τη Λ. Χαμοστέρνας.