Στη συνέχεια, από την 1η έως και τις 13 Ιουλίου, τη «σκυτάλη» θα πάρουν οι εξετάσεις των ειδικών μαθημάτων, αρχής γενομένης με τα Αγγλικά.

Αναλυτικότερα, σήμερα Παρασκευή, οι υποψήφιοι των ΓΕΛ που έχουν επιλέξει το νέο σύστημα Πανελληνίων, θα εξεταστούν στο μάθημα της Χημείας (Ομάδες Προσανατολισμού Θετικών Σπουδών και Σπουδών Υγείας) και στο μάθημα της Οικονομίας (Ομάδα Προσανατολισμού Σπουδών Οικονομίας και Πληροφορικής).

Οι υποψήφιοι των ΓΕΛ που έχουν επιλέξει το παλαιό σύστημα Πανελληνίων, θα εξεταστούν επίσης στη Χημεία (Ομάδα Προσανατολισμού Θετικών Σπουδών) και στις Αρχές Οικονομικής Θεωρίας (Ομάδα Προσανατολισμού Σπουδών Οικονομίας και Πληροφορικής).

Συμβουλές για τους μαθητές 

Συμβουλές διαχείρισης των Πανελληνίων 2020 μετά την καραντίνα και τις διαφορετικές συνθήκες προετοιμασίας, δίνει η Σύμβουλος Ψυχικής Υγείας - Συνθετική Ψυχοθεραπεύτρια, Μαίρη Σακελλαρίου.

Η κυρία Σακελλαρίου εξηγεί στο Reader.gr την επίδραση που είχε η καραντίνα στους μαθητές και παράλληλα δίνει tips. 

«Κάθε μαθητής βιώνει την δική του πραγματικότητα που κάποιες φορές είναι χαλαρή και χαρούμενη επειδή η ατμόσφαιρα μέσα στο σπίτι του, αντιστοιχεί σε κάτι τέτοιο. Ωστόσο, σε άλλες περιπτώσεις ένας περιορισμός σε ένα σπίτι αφιλόξενο και βίαιο ή απλά απαιτητικό δεν έχει την ίδια αντίδραση στην ψυχολογία ενός παιδιού. Πόσο μάλλον όταν έχει μπροστά του ένα πρόγραμμα Πανελλήνιων εξετάσεων που το φέρνει αντιμέτωπο με το μέλλον του και τις προσδοκίες των γονέων» εξηγεί η κυρία Σακελλαρίου.

«Η πανδημία έβγαλε στην επιφάνεια μία βαθιά πυρηνική ανασφάλεια μέσα στην οικογένεια. Ξαφνικά τίποτα δεν είναι δεδομένο. Αλλαγές στο περιβάλλον, μέσα και έξω. Η μελαγχολία, ο θυμός και ο φόβος υπάρχει έντονος. Η αβεβαιότητα διάχυτη στην ατμόσφαιρα. Η ξενοιασιά και η ελαφρότητα δεν υπάρχουν. Χρειάζεται όλοι να είναι προσεχτικοί σε όλα. Το παιδί χάνει την επαφή με φίλους, όλα γίνονται μέσω ίντερνετ, ακόμα και τα μαθήματα. Ο χρόνος κυλάει διαφορετικά για τον καθένα. Οι αγκαλιές και το άγγιγμα εξαφανίζονται, η ίδια η σωματική επαφή μπαίνει στο μικροσκόπιο. Η υγεία πάνω απ’ όλα. Και το παιδί τώρα καλείται να διαχειριστεί τις Πανελλήνιες εξετάσεις που περίμενε τόσο καιρό κουβαλώντας μαζί, ότι και να σήμαινε για αυτό, ο εγκλεισμός», τονίζει χαρακτηριστικά η κυρία Σακελλαρίου.

Η ψυχοθεραπεύτρια δίνει τις εξής συμβουλές στους μαθητές που μπορούν να εφαρμόσουν:

• Προσοχή της διατροφής κατά την διάρκεια όλης της διαδικασίας.

• Αποσυμπίεση από την προηγούμενη μέρα και χαλαρός ύπνος από νωρίς.

• Μία ελαφρά δραστηριότητα όπως περπάτημα ή διαλογισμός, βοηθάει να οξυγονώνεται ο εγκέφαλος.

• Απομάκρυνση αρνητικών σκέψεων.

• Δημιουργία ενός ασφαλούς πλαισίου στο περιβάλλον, όσο αυτό μπορεί να είναι εφικτό.

• Απόρριψη σεναρίων και ερμηνειών για τη διαδικασία.

• Σωστή διαχείριση χρόνου.

• Κατανάλωση άφθονου νερού και την ημέρα των εξετάσεων.

• Διάβασμα των ερωτήσεων αργά και προσεχτικά.

Τέλος η ίδια σημειώνει, ότι τίποτα δεν είναι σίγουρό ούτε δεδομένο.

«Καλούμαστε να προσαρμοστούμε στις συνθήκες που μας συμβαίνουν στη ζωή. Και η παλιά πραγματικότητα ίσως να μην μας κάνει νόημα πια, όμως το νόημα το δημιουργούμε εμείς και πάντα ξεκινάμε με αυτά που κατανοούμε και γνωρίζουμε καλύτερα».