Όπως τόνισε χαρακτηριστικά ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, ΚώσταςΑχ. Καραμανλής, πρόκειται για «ένα έργο-σταθμό για τον ελληνικό σιδηρόδρομο, που ξεκίνησε το 2006 και μετά από 14 χρόνια διαφορετικές συμβάσεις, πάρα πολλά προβλήματα, έφτασε επιτέλους στην ολοκλήρωσή του». 

Το έργο είναι μια διπλή σιδηροδρομική γραμμή, υψηλής ταχύτητας, συνολικού μήκους 71 χλμ., που εξυπηρετεί τρεις νέους σύγχρονους σιδηροδρομικούς σταθμούς, του Ξυλόκαστρου, της Ακράτας και του Αιγίου, έξι στάσεις, με έξι σήραγγες συνολικού μήκους 11 χλμ και 8 σήραγγες διαφυγής συνολικού μήκους άνω των 2 χλμ, 13 cut and cover, 18 σιδηροδρομικές γέφυρες και 60 ανισόπεδες διαβάσεις, ενώ διαθέτει σύγχρονα συστήματα σηματοδότησης και τηλεπικοινωνιών, που εκτός των άλλων, εξασφαλίζουν την λειτουργία της γραμμής με απόλυτη ασφάλεια.