Σε ανακοίνωση της η ΣΤΑΣΥ αναφέρει ότι έχει ενισχύσει «από τις 7 Σεπτεμβρίου τη συχνότητα των δρομολογίων και της γραμμής 1», ωστόσο για τις καθυστερήσεις που παρατηρούνται στη συγκεκριμένη γραμμή υποστηρίζει ότι υπάρχει:

«Προφανώς οργανωμένο σχέδιο συχνότατων επιθέσεων -  βανδαλισμών (σπάσιμο τζαμιών σε πόρτες και παράθυρα συρμών) συνήθως κατά τη διάρκεια της νύχτας, όταν οι συρμοί βρίσκονται παρκαρισμένοι σε διάφορους σταθμούς ή επίσταθμους του δικτύου της γραμμής 1, προκειμένου κάθε πρωί να ξεκινήσουν την εκτέλεση του συγκοινωνιακού τους έργου».

Αναφορικά με βίντεο και εικόνες που ήρθαν στο φως της δημοσιότητας, σήμερα, Τρίτη (22/9), από τον σταθμό Σύνταγμα, πηγές της ΣΤΑΣΥ ΑΕ, δίνουν εξηγήσεις για τον συνωστισμό που επικράτησε, υποστηρίζοντας πως υπήρξε κάποια βλάβη σε έναν συρμό στις 7:30 το πρωί και μέχρι να αντικατασταθεί δημιουργήθηκε μια αρρυθμία στις χρονοαποστάσεις.

«Το πρόβλημα ειδικά στο Σύνταγμα δημιουργήθηκε γιατί λίγο μετά τις 7:30 έφτασαν ταυτόχρονα δυο συρμοί στη γραμμή 2 (ένας από κάθε κατεύθυνση) και η πλειοψηφία των επιβατών που αποβιβάστηκαν από αυτούς πήγαν για μετεπιβίβαση στη γραμμή 3 και μάλιστα στην κατεύθυνση προς Αεροδρόμιο (η απέναντι αποβάθρα φαίνεται σχεδόν άδεια και στο βίντεο) με αποτέλεσμα την αναπόφευκτη δημιουργία συνωστισμού στην αποβάθρα», αναφέρουν χαρακτηριστικά.

Αναλυτικά η ανακοίνωση της ΣΤΑΣΥ:

«Η Διοίκηση της ΣΤΑΣΥ Α.Ε.  αισθάνεται την υποχρέωση να ενημερώσει το επιβατικό κοινό και τους πολίτες της Αττικής για τις καθυστερήσεις που παρατηρούνται τις τελευταίες ημέρες στα δρομολόγια της γραμμής 1, κυρίως κατά τη διάρκεια των πρωινών ωρών, με αποτέλεσμα την δημιουργία συνθηκών συνωστισμού.

Η ΣΤΑΣΥ Α.Ε.,  με γνώμονα την ασφάλεια των επιβατών και των εργαζομένων της, ανταποκρινόμενη στην γενικότερη προσπάθεια για τον περιορισμό της εξάπλωσης του Covid-19  ενίσχυσε από τις 7 Σεπτεμβρίου τη συχνότητα των δρομολογίων και της γραμμής 1, επιτυγχάνοντας σε αυτή χρονοαποστάσεις 6 λεπτών τις ώρες αιχμής. Ταυτόχρονα ουδέποτε απέκρυψε τα εγγενή προβλήματα που υπάρχουν από την παλαιότητα και την έλλειψη συρμών τα οποία δεν επιτρέπουν την επίτευξη μικρότερων χρονοαποστάσεων αναλόγων με αυτές των γραμμών 2 και 3, γι΄ αυτό και  προωθείται με επείγουσες διαδικασίες ο διαγωνισμός για την ανακατασκευή και τον εκσυγχρονισμό 14 συρμών 8ης γενιάς οι οποίοι έχουν ηλικία άνω των 35 ετών.

Το τελευταίο διάστημα, ωστόσο, βρισκόμαστε αντιμέτωποι με ένα προφανώς οργανωμένο σχέδιο συχνότατων επιθέσεων -  βανδαλισμών (σπάσιμο τζαμιών σε πόρτες και παράθυρα συρμών) συνήθως κατά τη διάρκεια της νύχτας, όταν οι συρμοί βρίσκονται παρκαρισμένοι σε διάφορους σταθμούς ή επίσταθμους του δικτύου της γραμμής 1, προκειμένου κάθε πρωί να ξεκινήσουν την εκτέλεση του συγκοινωνιακού τους έργου.

Οι ζημιές αυτές, πέρα από την οικονομική επιβάρυνση που δημιουργούν στην εταιρεία, προκαλούν σοβαρά προβλήματα και στην εύρυθμη εκτέλεση του συγκοινωνιακού έργου. Οι συρμοί που δέχονται τις επιθέσεις πρέπει να αποσυρθούν από την κυκλοφορία για να επισκευαστούν, με αποτέλεσμα ως ότου καταστεί δυνατή η αντικατάστασή τους από διαθέσιμους εφεδρικούς  να προκαλούνται δυσλειτουργίες στην εκτέλεση των δρομολογίων με αναπόφευκτη αύξηση των χρονοαποστάσεων και κατ΄ επέκταση την πρόκληση συνωστισμού τόσο στις αποβάθρες όσο και στο εσωτερικό των συρμών.

Η Διοίκηση της ΣΤΑΣΥ έχει ενημερώσει για το πρόβλημα  το Υπουργείο  Προστασίας του Πολίτη και την Ελληνική Αστυνομία, ζητώντας ταυτόχρονα από την τελευταία να λάβει ό,τι επιπλέον μέτρα απαιτούνται για την αποτελεσματική φύλαξη των εγκαταστάσεων, αλλά και να προχωρήσει στον εντοπισμό και την σύλληψη των ατόμων- ομάδων που προκαλούν τις ζημιές και παράλληλα θέτουν σε κίνδυνο την υγεία των πολιτών με την πρόκληση συνθηκών συνωστισμού στις αστικές συγκοινωνίες της Αττικής».

Διαβάστε Ακόμα:

Κορονοϊός: Αυτόφωρο για τους αρνητές της μάσκας - Εγκύκλιος του Αρείου Πάγου

Κορονοϊός: Περιοριστικά μέτρα στο Άγιο Όρος - Δέκα επισκέπτες ανά μονή