Σύμφωνα με τις τελευταίες πληροφορίες, από τη σύγκρουση η πρύμνη του πολεμικού πλοίου κόπηκε και δίπλωσε. Μάλιστα η ζημιά που προκλήθηκε στο «Καλλιστώ» ήταν μεγάλη, καθώς είναι κατασκευασμένο από Πλαστικό Ενισχυμένο με Υαλονήματα (GRP) προκειμένου να ελαχιστοποιεί το μαγνητικό ίχνος. Το συγκεκριμένο υλικό είναι υψηλής αντοχής αλλά δεν είναι λαμαρίνα.

Από τη σύγκρουση τραυματίστηκαν ελαφρά δύο άτομα του πολεμικού πλοίου, που μετέφερε συνολικά 27 άτομα, τα οποία διακομίστηκαν προληπτικά στο νοσοκομείο.

Στο σημείο όπου σημειώθηκε η σύγκρουση προκλήθηκε μικρή θαλάσσια ρύπανση κυρίως από τις μικρές ποσότητες συντριμμιών του πολεμικού πλοίου και μικρής ποσότητας καυσίμων που διέρρευσε. Ιδιωτικά σκάφη αντιρρυπαντικής εταιρείας με πλωτό φράγμα πραγματοποίησαν έλξη των συγκεκριμένων υλικών και των καυσίμων προκειμένου να τα συγκεντρώσουν και να τα απομακρύνουν.

Στο MAERSK LAUNCESTON έχει απαγορευθεί ο απόπλους μέχρι την αποκατάσταση των ζημιών ενώ σε εξέλιξη είναι η διαδικασία της προανάκρισης για το συγκεκριμένο ναυτικό ατύχημα.

Για το θέμα έχει ενημερωθεί ήδη η εισαγγελική Αρχή ενώ αν και αρχικά υπήρξε η πληροφορία ότι ο καπετάνιος του εμπορικού πλοίου συνελήφθη, τελικά έχει κληθεί για κατάθεση ενώ αναμένονται απαντήσεις και από τα μαύρα κουτιά του εμπορικού πλοίου, μια διαδικασία που αναμένεται να διαρκέσει ημέρες.

Αυτό είναι το ΝΘΗ «Καλλιστώ»

Το πλοίο αποτελεί το ένα από τα 12 Ναρκοθηρευτικά τ. HUNT τα οποία κατασκευάστηκαν απο τα ναυπηγεία της VOSPER THORNYCROFT στο Πόρτσμουθ Αγγλίας.Eίναι κατασκευασμένo από Πλαστικό Ενισχυμένο με Υαλονήματα (GRP) για ελαχιστοποίηση του μαγνητικού ίχνους και υψηλή αντοχή.Καθελκύστηκε τον Ιούνιο του 1987 και αποδόθηκε στην ενεργό δράση τον Μάρτιο του 1989. Παρελήφθη απο το Αγγλικό Ναυτικό με το όνομα HMSBERKELEYκαι χαρακτηριστικά Μ – 40. Στις 6 Φεβρουαρίου 2001 ξεκίνησε η παραλαβή του πλοίου απο το Ελληνικό πλήρωμα εν όρμω Πόρτσμουθ Αγγλίας. Την 28 Φεβρουαρίου 2001 παρελήφθη από τον ΠΛΩΤΑΡΧΗ Ρ.Σ.ΣΑΛΒΕΤΑ ΠΝ και έλαβε το όνομα Ν/ΘΗ ΚΑΛΛΙΣΤΩ (Μ – 63).

Μετά την παραλαβή το πλοίο παρέμεινε στον Ναύσταθμο του Πόρτσμουθ μέχρι τις 30 Μαρτίου 2001 οπότε και απέπλευσε και κινήθηκε προς Ν.Σ.Την 11 Απριλίου 2001 το πλοίο κατέπλευσε στο ΝΣ αφού διήλθε από τους λιμένες Μάλαγα και Μεσσήνη. Από τότε υπάγεται στη Διοίκηση Ναρκοπολέμου (ΔΝΑΡ).