To ελληνικό υποβρύχιο ΝΗΡΕΥΣ βρίσκεται έξω από το λιμάνι του Καστελόριζου, σύμφωνα με το STAR και «θωρακίζει» το νησί απέναντι στις Navtex.

Το ΝΗΡΕΥΣ είναι υποβρύχιο κλάσης «ΓΛΑΥΚΟΣ» του Πολεμικού Ναυτικού και διαθέτει ένα από τα πλέον προηγμένα συστήματα διευθύνσεως βολής.

Το σημερινό υποβρύχιο ΝΗΡΕΥΣ είναι το δεύτερο στη ιστορία του Πολεμικού Ναυτικού με αυτό το όνομα. Το πρώτο ήταν το υποβρύχιο με χαρακτηριστικό αριθμό Υ-4 , το οποίο έδρασε κατά τη διάρκεια του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου.

Το ΝΗΡΕΥΣ (S -111) είναι ένα συμβατικό υποβρύχιο Τype 209/1100, δεύτερο στη σειρά των 4 Υποβρυχίων τύπου ΓΛΑΥΚΟΣ που κατασκευάστηκαν για το Πολεμικό Ναυτικό.

Κατασκευάστηκε στα ναυπηγεία Howaldtswerke – Deutsche Werft (HDW) στο Κίελο της Γερμανίας. Καθελκύστηκε στις 7 Ιουλίου 1971. Στις 10 Φεβρουαρίου 1972 παρελήφθη στο Κίελο της Γερμανίας. Κατέπλευσε στην Ελλάδα στις 19 Ιουνίου 1972. Από τον Φεβρουάριο του 1998 έως τον Φεβρουάριο του 2000 έλαβαν χώρα εργασίες εκσυγχρονισμού του στις εγκαταστάσεις του Ναυστάθμου Σαλαμίνος, για την επιχειρησιακή και τεχνολογική του αναβάθμιση.

Το ΝΗΡΕΥΣ φέρει ένα από τα πλέον προηγμένα συστήματα διευθύνσεως βολής, SONAR, και συστήματα Ναυτιλίας. Μπορεί να χρησιμοποιήσει ένα μεγάλο αριθμό όπλων και είναι ένα εξαιρετικά χρήσιμο πλοίο πρώτης γραμμής για επιχειρήσεις κατά πλοίων επιφανείας και Υποβρυχίων.

Εξωτερικά χαρακτηριστικά σκάφους

  • ΜΕΓΙΣΤΟ ΜΗΚΟΣ: 54,15m
  • ΜΕΓΙΣΤΟ ΠΛΑΤΟΣ: 6,25m
  • ΥΨΟΣ (ΑΝΕΥ ΙΣΤΩΝ): 11,38m
  • ΕΚΤΟΠΙΣΜΑ ΣΤΗΝ ΕΠΙΦΑΝΕΙΑ: 1101tn
  • ΕΚΤΟΠΙΣΜΑ ΣΕ ΚΑΤΑΔΥΣΗ: 1278tn
  • ΜΕΓΙΣΤΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ ΣΤΗΝ ΕΠΙΦΑΝΕΙΑ: 12kn
  • ΜΕΓΙΣΤΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ ΣΕ ΚΑΤΑΔΥΣΗ: 22kn
  • ΜΕΣΟ ΒΥΘΙΣΜΑ: 5,33m

Η πρόωση επιτυγχάνεται με μία συστοιχία 480 στοιχείων, ένα κινητήρα 4.600 ΗΡ, μία προπέλα, ενώ η φόρτιση της συστοιχίας γίνεται από 4 γεννήτριες που κινούνται με 4 μηχανές DIESEL 2.400 ΗΡ.

ΓΛΑΥΚΟΣ 

Τα υποβρύχια ΓΛΑΥΚΟΣ είναι εφοδιασμένα με μεγάλο αριθμό κεραιών, πομπών και δεκτών. Η ενδοσυνεννόηση γίνεται με δύο ανεξάρτητα δίκτυα.

Είναι εξοπλισμένα με 8 τορπιλοσωλήνες. Η μεγάλη ποικιλία όπλων και το προηγμένο σύστημα διευθύνσεως βολής «KANARIS» καθιστούν το υποβρύχιο ικανό να προσβάλλει οποιοδήποτε στόχο. Ο οπλισμός του αποτελείται από κατευθυνόμενα βλήματα SUBHARPOON και από τορπίλες κατευθυνόμενες καλωδιακά.

Το SONAR των ΓΛΑΥΚΟΣ, της γερμανικής εταιρείας ATLAS ELEKTRONIK είναι ένα από τα πιο σύγχρονα και αξιόπιστα παγκοσμίως. Αποτελείται από SONAR ενεργητικής και παθητικής ερεύνης και επιθέσεως μεσαίων συχνοτήτων, συσκευή παθητικής μέτρησης απόστασης, καθώς και SONAR πλευρικής διάταξης, χαμηλών συχνοτήτων.

Τα υποβρύχια απαριθμούν 35 μέλη πλήρωμα, εκ των οποίων 6-7 είναι αξιωματικοί και τα υπόλοιπα μόνιμοι υπαξιωματικοί του Πολεμικού Ναυτικού. Σε κάθε υποβρύχιο υπάρχει ένας στρατεύσιμος γιατρός ειδικότητας.

Τα ΓΛΑΥΚΟΣ μπορούν να μεταφέρουν αρκετά τρόφιμα για τη σίτιση του τριακοταπενταμελούς πληρώματός τους για 50 ημέρες, ενώ δεν υφίσταται πρόβλημα στη χρησιμοποίηση νερού.