Βάσει αυτών των στοιχείων για τη φωτιά στο Μάτι, ζητά, μέσω του δικηγόρου της Βασίλη Καπερνάρου, να κατατεθεί νέο αίτημα προς τον Εισαγγελέα για μετατροπή των κατηγοριών επί τω αυστηροτέρω.

Συγκεκριμένα, προσκομίζει έγγραφα αλλά και καταθέσεις που δόθηκαν μετά την διπλή απόρριψη σχετικού αιτήματος που είχε κάνει και ο ανακριτής, από τα οποία, βάσει όσων αναφέρει, προκύπτει  ότι  όλοι οι αρμόδιοι,  εκείνη την  ημέρα, και κυρίως ο υπεύθυνος εναέριων μέσων «γνώριζαν  από πριν την κατάσταση, είχαν τη δυνατότητα να δώσουν εντολή απογείωσης των ελικοπτέρων και των αεροσκαφών, αλλά δεν το έκαναν, αποδεχόμενοι το μοιραίο αποτέλεσμα από τον επερχόμενο κίνδυνο που είχαν ήδη διαπιστώσει.»

Συνεπώς καταλήγει  στο ότι: « Πλέον, έχει αποδειχθεί πλήρως από δημόσια έγγραφα και μάρτυρες, ότι οι κατηγορούμενοι γνώριζαν αρκετές ώρες πριν την έναρξη της πυρκαγιάς για: α) τις επικίνδυνες καιρικές συνθήκες, β) την επικινδυνότητα της κατάστασης, γ) τις γεωγραφικές συνθήκες και δ) τις δυνατότητες τους για πρόληψη και κατάσβεση, αλλά δεν έδρασαν αποδεχόμενοι το αποτέλεσμα. Άλλωστε από την ΥΕΜΠΣ απογειώθηκαν με τις ίδιες ανωτέρω συνθήκες τρία (3) ελικόπτερα για την Κινέτα. Δεν απογειώθηκε όμως κανένα για το Μάτι. Σήμερα, μετά και από τα ανωτέρω περιγραφόμενα νέα στοιχεία, τα οποία ανακαλύφθηκαν κατά την ανάκριση, οφείλετε να τα ανακοινώσετε εκ νέου στην Εισαγγελία Πρωτοδικών Αθηνών, αναμένοντας πλέον να σταθεί στο ύψος των ευθυνών της, αφού δυστυχώς μέχρι σήμερα αρνείται…».

Αναβάθμιση κατηγοριών σε κακούργημα και διεύρυνση του κύκλου των κατηγορουμένων εξετάζει ο ανακριτής

Υπενθυμίζεται ότι ο ανακριτής Αθανάσιος Μαρνιέρης, ο οποίος χειρίζεται τη δικογραφία για τη φονική πυρκαγιά στο Μάτι τον Ιούλιο του 2018, φαίνεται να προσανατολίζεται σε επαναφορά του αιτήματός του για αναβάθμιση των κατηγοριών από πλημμέλημα σε κακούργημα όσον αφορά συγκεκριμένα πρόσωπα και μάλιστα φερεται να έχει συγκεντρώσει και νέα στοιχεία. 

Τραγική καθυστέρηση

Μεταξύ των νέων στοιχείων περιλαμβάνονται οι καταθέσεις των χειριστών των εναέριων πυροσβεστικών μέσων, από τις οποίες προκύπτει μεγάλη καθυστέρηση στην  έγκαιρη κινητοποίηση και αντιμετώπιση της πυρκαγιάς  με δεδομένο ότι «γνώση της κατάστασης υπήρχε από τις 16:41 και εκ νέου ενημέρωση από τον αρμόδιο για την περιοχή του Νταού Πεντέλης Διοικητή του Πυροσβεστικού Σταθμού στις  16:54».

Οι πλέον ενδεικτικές  της ολιγωρίας  που κράτησε στο έδαφος εκείνα τα κρίσιμα λεπτά τα εναέρια μέσα είναι οι συμπληρωματικές καταθέσεις που έδωσαν πριν από λίγες ημέρες, ο κυβερνήτης και ο συγκυβερνήτης του ενός εκ των πέντε σινούκ που πήρε εντολή να επιχειρήσει στην  περιοχή της Πεντέλης. Οι μάρτυρες φέρεται να είπαν, πως η απογείωση  του ελικοπτέρου από το αεροδρόμιο των Μεγάρων  έγινε στις 18:10 και όχι στις  17.00, όπως αρχικώς ειχε καταγραφεί στο ημερολόγιο πτήσεων.

Είχαν δυνατότητα εκκένωσης

Εκτός των παραπάνω, βάση και του προηγούμενου αιτήματος του ανακριτή, σημαντικό ρόλο στην εξέλιξη της πυρκαγιάς που άφησε πίσω της 102 νεκρούς, φαίνεται να έπαιξε και το ότι οι αρμόδιοι όχι μόνο παρέλειψαν να χρησιμοποιήσουν όλα τα εναέρια και επίγεια πυροσβεστικά μέσα που είχαν στη διάθεσή τους αλλά δεν οργάνωσαν ούτε ένα σχέδιο  εκκένωσης ή απομάκρυνσης και διάσωσης των κατοίκων, παρόλο που είχαν τη δυνατότητα. 

Επιπλέον, αναπάντητο έχει μείνει έως τώρα, το γιατί δεν χρησιμοποιήθηκαν τα μισθωμένα πυροσβεστικά αεροσκάφη καθώς και γιατί δόθηκε εντολή  για ενδιάμεση στάθμευση των εναέριων μέσων όχι σε  λειτουργούντα αεροδρόμια , όπως του Τατοίου, της Πάχης Μεγάρων ή στο Ελευθέριος Βενιζέλος, αλλά στης Ελευσίνας  το οποίο από τις 14:27 την ημέρα της  φονικής πυρκαγιάς, είχε κλείσει λόγω ισχυρών ανέμων.