Καταδικάστηκαν οι δύο νόμιμοι εκπρόσωποι της ΑΝΕΚ καθώς και τρία μέλη του πληρώματος/υπάλληλοι της εταιρείας. Το δικαστήριο μετά από συγχωνεύσεις επέβαλε συνολική ποινή πέντε ετών στον καθένα, μετατρέψιμων σε 20 ευρώ την ημέρα για τους εκπροσώπους της ΑΝΕΚ, 10 ευρώ για τα δύο μέλη του πληρώματος και 5 ευρώ την ημέρα στον τρίτο που ήταν κατώτερο πλήρωμα. Η απόφαση έχει ανασταλτικό χαρακτήρα μέχρι την εκδίκασή της από το εφετείο.

Ανάλογο δικαστήριο γίνεται και στην Ιταλία, ενώ όποια αμετάκλητη απόφαση εκδοθεί πρώτη σε μία από τις δύο χώρες, αποτελεί δεδικασμένο και για την άλλη.

Στο δρομολόγιο του φορτηγού πλοίου είχαν χάσει τη ζωή τους 12 άνθρωποι ενώ κάποιοι θεωρούνται έως και σήμερα αγνοούμενοι.

Σύμφωνα με στελέχη της ΑΝΕΚ, το πλοίο είχε νοικιαστεί, βάσει ναυλοσυμφώνου, από την εταιρεία VISEMAR di Navigazione S.R.l και είχε ζητηθεί να συμπεριλαμβάνονται στο πλήρωμα, ως βοηθητικό προσωπικό, και κάποιοι Έλληνες, τους οποίους, ωστόσο, πλήρωνε η ΑΝΕΚ. Βάσει του ναυλοσυμφώνου, τα θέματα της ασφάλειας και του πληρώματος συνολικά βάραιναν την ιταλική εταιρεία.

Το πλοίο την ημέρα του πολύνεκρου ναυτικού ατυχήματος είχε αναχωρήσει από την Πάτρα με 485 επιβαίνοντες, εκ των οποίων 55 μέλη του πληρώματος, με προορισμό το λιμάνι της Ανκόνα, όταν ξέσπασε πυρκαγιά στο κατάστρωμα αυτοκινήτων. Οι φλόγες εξαπλώθηκαν γρήγορα, η θερμότητα και ο καπνός καταδίωκαν εκείνους που βγήκαν έξω στο κατάστρωμα, όπου ήρθαν αντιμέτωποι με τους δυνατούς ανέμους και τη βροχή.

Τελικά, περισσότεροι από 400 άνθρωποι διασώθηκαν, οι περισσότεροι σε τολμηρές, νυχτερινές διαδρομές ελικοπτέρων διάσωσης που συνέχισαν την αποστολή τους παρά τους ισχυρούς ανέμους και τα μεγάλα κύματα. 

 

Διαβάστε ακόμα

Η πιο τυχερή γυναίκα στην Ελλάδα: Γλίτωσε από πτήση με βλάβη, το Norman Atlantic και... κεραυνό (vid)

Μπιλ Γκέιτς για θεωρίες συνωμοσίας: Πιστεύει πραγματικά ο κόσμος ότι βάζω τσιπάκια στα εμβόλια;