Ο ανυποψίαστος πολίτης έλαβε στο κινητό του ένα μήνυμα αποστολέας του οποίου εμφανιζόταν η τράπεζα που συνεργάζεται. Σύμφωνα με το μήνυμα η χρεωστική του κάρτα έχει απενεργοποιηθεί και θα έπρεπε να ενεργοποιηθεί εκ νέου.

Για την ενεργοποίηση έπρεπε να χρησιμοποιήσει υπερσύνδεσμο (link) που εμφανιζόταν στο μήνυμα και τον οδηγούσε σε ιστοσελίδα που προσομοίαζε την ιστοσελίδα της τράπεζας, ζητώντας να εισάγει το όνομα χρήστη (username) και τον κωδικό χρήστη (password) του τραπεζικού του λογαριασμού (e-banking).

Απέκτησαν πρόσβαση στον λογαριασμό

Έτσι κατάφεραν να υφαρπάξουν τα στοιχεία της εισόδου και να αποκτήσουν πλήρη πρόσβαση στον τραπεζικό του λογαριασμό, όπου πραγματοποίησαν 4 εμβάσματα σε δικό τους τραπεζικό λογαριασμό, συνολικού ποσού 18.530 ευρώ.

Η Γενική Περιφερειακή Αστυνομική Διεύθυνση Κεντρικής Μακεδονίας που διεξάγει την έρευνα, καλεί τους πολίτες με ανακοίνωσή της, να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί στα μηνύματα που δέχονται για ηλεκτρονικούς τραπεζικούς λογαριασμούς, με αφορμή την πρόσφατη περίπτωση απάτης σε βάρος πολίτη, μέσω κινητού τηλεφώνου με τη χρήση μηνύματος.

Προσοχή σε sms - emails 

Με αφορμή το παραπάνω περιστατικό, η ΕΛ.ΑΣ προτρέπει τους πολίτες να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί και σε περίπτωση που λάβουν παρόμοια ειδοποίηση είτε μέσω μηνύματος (sms) είτε μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (email), να διαγράφουν το μήνυμα και σε καμία περίπτωση να μην «πατάνε» πάνω στον υπερσύνδεσμο (link).

Επισημαίνεται ότι οι τράπεζες ποτέ δεν στέλνουν μηνύματα (sms) στο κινητό τηλέφωνο ή στο ηλεκτρονικό ταχυδρομείο (emails) των πελατών τους, ζητώντας να εισάγουν το όνομα χρήστη (username) και τον κωδικό χρήστη (password) του τραπεζικού τους λογαριασμού.

Διαβάστε ακόμα
Ποινή κάθειρξης έξι ετών με αναστολή και 100.000 ευρώ για Άκη Τσοχατζόπουλο και Βίκυ Σταμάτη

Ετοιμαστείτε να αλλάξετε τα κανάλια στην τηλεόρασή σας - Ξεκινά η δεύτερη φάση της ψηφιακής μετάβασης