Έρευνα για να διαπιστωθεί αν υπάρχουν ευθύνες των εκπαιδευτικών του σχολείου στην υπόθεση του 12χρονου μαθητή του 2ου Γυμνασίου Καλαμαριάς, που έχει διαγνωστεί με γενετική παρέκκλιση, θα διεξαχθεί από τη διεύθυνση Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας. 

Υπενθυμίζεται ότι συμμαθητές του παιδιού, προχώρησαν σε κατάληψη του σχολείου τους, ζητώντας την άμεση απομάκρυνση από το σχολικό περιβάλλον του 12χρονου, καταγγέλλοντας ότι αποτελεί κίνδυνο για μαθητές και καθηγητές, ότι έχει καταστρέψει περιουσία του σχολείου, ότι μαθητές έχουν υποστεί σεξουαλική παρενόχληση από τον 12χρονο, και ότι έχει εμφανιστεί στο χώρο του Γυμνασίου έχοντας μαζί του αιχμηρά αντικείμενα.

Από την πλευρά τους οι γονείς του 12χρονου ισχυρίζονται ότι έχουν λάβει όλα τα προβλεπόμενα μέτρα για την εξατομικευμένη υποστήριξη της ένταξής του στο σχολικό περιβάλλον και καταγγέλλουν στιγματισμό του παιδιού τους, με έγγραφη αναφορά τους προς το υπουργείο Παιδείας.

Τις επόμενες μέρες θα δοθεί η καλύτερη δυνατή λύση και για τον μαθητή και για τους γονείς, διαβεβαιώνει η Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας, για την υπόθεση. 

«Έγινε κατάληψη κάποιων ωρών και είχε αναρτηθεί στην είσοδο του σχολείου μία χειρόγραφη καταγγελία του 15μελούς. Όταν πληροφορήθηκα το γεγονός έδωσα εντολή στον διευθυντή της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ανατολικής Θεσσαλονίκης να ζητήσει από τη διευθύντρια του σχολείου να κατέβει το έγγραφο αμέσως», δήλωσε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο περιφερειακός διευθυντής Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας, Παναγιώτης Ανανιάδης.

«Το θέμα είναι αρμοδιότητας της Δευτεροβάθμιας Ανατολικής Θεσσαλονίκης. Όταν ο μαθητής ήταν στην πρωτοβάθμια δεν είχε δημιουργηθεί τέτοιο θέμα, γιατί η ίδια η διευθύντρια Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ανατολικής Θεσσαλονίκης είχε ενδιαφερθεί προσωπικά για το παιδί, έκανε παρέμβαση πολύ ενεργητική και στο σχολείο που φοιτούσε, μιλούσε με τους Συλλόγους. Και τώρα όμως θα βρούμε την καλύτερη λύση για τον μαθητή», επισήμανε ο κ. Ανανιάδης.

Ερωτηθείς αν από το σχολείο κατατέθηκε αίτημα αλλαγής σχολικού περιβάλλοντος του 12χρονου εξήγησε ότι «το σχολείο ανήκει στη Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Ανατολικής Θεσσαλονίκης, δεν παρεμβαίνει η Περιφέρεια», ενώ διευκρίνισε ότι για να αποφασιστεί η ένταξη του παιδιού στο συγκεκριμένο σχολικό περιβάλλον ακολουθήθηκαν, βάσει της ιατρικής γνωμάτευσης, όλες οι προβλεπόμενες διαδικασίες, όπως ορίζονται στον κανονισμό λειτουργίας των Κέντρων Εκπαιδευτικής και Συμβουλευτικής Υποστήριξης (ΚΕΣΥ).

«Υπάρχει το ΚΕΔΔΥ που βγάζει τη γνωμάτευση, παράλληλα υπάρχει ο συντονιστής του εκπαιδευτικού έργου, που πρότεινε συγκεκριμένο πρόγραμμα για τον συγκεκριμένο μαθητή, έγιναν όλες οι προβλεπόμενες διαδικασίες. Παράλληλα, για το συγκεκριμένο παιδί υπάρχει παράλληλη στήριξη στα φιλολογικά και στα μαθηματικά και ταυτόχρονα και ιδιωτική παράλληλη στήριξη, που πληρώνουν οι ίδιοι οι γονείς. Έχουν κάνει οι γονείς ό,τι έπρεπε να κάνουν και το παιδί παρακολουθείται από παιδοψυχίατρο, είναι σε φαρμακευτική αγωγή», ανέφερε ο κ. Ανανιάδης.

Αναφορά στον Εισαγγελέα από τους γονείς συμμαθητών του 12χρονου

Από την πλευρά των γονέων των συμμαθητών του 12χρονου ο δικηγόρος Αντώνης Ευστρατιάδης προτίθεται εντός των ημερών να υποβάλει ομαδική αναφορά στον αρμόδιο Εισαγγελέα, στην οποία θα περιγράφονται τα περιστατικά που έλαβαν χώρα στο σχολικό περιβάλλον και θα επισημαίνονται οι κίνδυνοι που απορρέουν από την επιθετική συμπεριφορά για την ασφάλεια μαθητών και εκπαιδευτικών.

«Ετοιμάζω με εντολή των γονέων να υποβάλω μια αναφορά στον Εισαγγελέα, ώστε να τεθεί προ των ευθυνών του, καθώς είναι αυτός που έχει τη δυνατότητα να πάρει κάποιες πρωτοβουλίες», δήλωσε ο κ. Ευστρατιάδης στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, προσθέτοντας πως σε ό,τι αφορά την κατάληψη οι μαθητές δεν υποκινήθηκαν από κανέναν. «Δεν ήξερα ότι έκαναν κατάληψη, βρήκα την πόρτα κλειστή με κατάληψη και πήρα το παιδί μου και έφυγα. Εμείς δεν ενεργήσαμε καθόλου, δεν κάναμε μέχρι τώρα τίποτε. Αλλά είδαμε ένα δημοσίευμα που μας παρουσίαζε σαν φασίστες, σαν ρατσιστές, μολονότι δεν είχαμε κάνει τίποτε, δεν έχουμε αντιδράσει μέχρι στιγμής».

«Στο σχολείο», επισήμανε ο κ. Ευστρατιάδης, «περίπου 10 παιδιά από όλες τις τάξεις είναι στο τμήμα ένταξης, τα οποία έχουν κάποιες μαθησιακές δυσκολίες, προβλήματα συμπεριφοράς, ελαφρού αυτισμού, δεν έχουν όμως επιθετική, επικίνδυνη συμπεριφορά». «Δεν υπάρχει αντίδραση ως προς το διαφορετικό, δεν υπάρχει αντίδραση και έλλειψη αγάπης ως προς τους μαθητές που αντιμετωπίζουν κάποια προβλήματα, υπάρχει προβληματισμός ως προς το επικίνδυνο», εξήγησε, εκτιμώντας ότι «είναι αρμοδιότητα του κράτους να λύσει το πρόβλημα και θα πρέπει όσοι το εξετάζουν να αναλογιστούν ποιος θα ευθύνεται αν συμβεί κάτι κακό».

Σε ό,τι αφορά τη στάση των εκπαιδευτικών ο κ. Ευστρατιάδης διευκρίνισε: «Έχουν γίνει επανειλημμένες συναντήσεις από ό,τι διάβασα στα πρακτικά του σχολείου, έχουν καταβληθεί άπειρες προσπάθειες από τους δασκάλους, έχει γίνει αίτηση αλλαγής σχολικού περιβάλλοντος, έχει απορριφθεί. Οι άνθρωποι είναι απολύτως άξιοι και απολύτως προσηλωμένοι στο καθήκον τους, αλλά όταν μπαίνει ο μαθητής μέσα και αρχίζει να βρίζει από την πρώτη στιγμή, να καταστρέφει τις εργασίες των συμμαθητών του, να σπάει την πόρτα, να πετάει αντικείμενα, να κλωτσάει τους συμμαθητές, πώς μπορούν να τον περιορίσουν και να τον διδάξουν αγάπη; Όλα τα παιδιά που έχουν κάποιο πρόβλημα αντιμετωπίζονται με σεβασμό και κάθε καλοσύνη, το θέμα είναι να προλάβουμε να μη γίνουν καταστάσεις που είναι πλέον επικίνδυνες».