Μία από τις 7 αεροδιακομιδές ασθενών που έγιναν τον «μαύρο» Ιούλη του 2018, με ελικόπτερο του Πυροσβεστικού Σώματος, μία ημέρα πριν την τραγωδία στο Μάτι, σε συνδυασμό με μία περιπολία πάνω από την Σκιάθο, αποτέλεσε την αφορμή το ελικόπτερο ΒΚ 117-AC με κωδικό ΦΛΟΓΑ 10 παρατήρησης και συντονισμού των επίγειων δυνάμεων να μείνει από καύσιμα μετά από πτήση 15 λεπτών.

Σύμφωνα με ρεπορτάζ του Ελεύθερου Τύπου, τις κρίσιμες στιγμές της φωτιάς στο Ναού Πεντέλης, από αέρος, σύμφωνα με τεχνική έκθεση, επιχείρησε μόνο ένα S-64 (ERICSSON), το οποίο στις 17:15 έδωσε την πρώτη εικόνα επικινδυνότητα της πυρκαγιάς και ήταν το μοναδικό μέχρι τις 17:45 που επιχειρούσε, χωρίς όμως αποτέλεσμα. Το δεύτερο πτητικό μέσο που πέταξε ήταν ένα Super Puma με κάδο, που έφθασε στις 19:00 όταν η φωτιά είχε μπει στο Μάτι και επιχείρησε μέχρι τις 20:50.

Το κρίσιμο χρονικό διάστημα, από τις 17:15 έως 17:30 χρησιμοποιήθηκε το ελικόπτερο ΒΚ 117-AC με κωδικό ΦΛΟΓΑ 10, ως συντονιστικό των επίγειων δυνάμεων, χωρίς Αρχηγό ή Υπαρχηγό στο πλήρωμα. Αυτό το ελικόπτερο την προηγούμενη μέρα είχε χρησιμοποιηθεί για την μεταφορά τραυματία στην Θεσσαλονίκη και την ημέρα της πυρκαγιάς περιπολούσε στην Σκόπελο, όταν κλήθηκε να πάει Μάτι. Στις 17:30 εγκατέλειψε το πεδίο της μάχης επιστρέφοντας στο Αεροδρόμιο της Ελευσίνας για ανεφοδιασμό, όπου προσγειώνεται στις 17:55.  Ήταν ένα κενό και μοιραίο χρονικό διάστημα χωρίς κανέναν συντονισμό των επίγειων δυνάμεων από αέρος.