Ως μια θέση «παντελώς αβάσιμη» που «στερείται πληροφόρησης και προβαίνει σε ανιστόρητες συγκρίσεις» χαρακτηρίζουν τα Ελληνικά Ταχυδρομεία σε σχετική ανακοίνωσή τους τη δημόσια τοποθέτηση του προέδρου του ομίλου Quest, στην οποία ανήκει η ACS,  κ. Θεόδωρου Φέσσα, ενώ μεταξύ άλλων τονίζουν στην ανακοίνωσή τους «πως τα ΕΛΤΑ είναι βιώσιμα».

«Ο κ. Φέσσας δήλωσε ότι τα Ελληνικά Ταχυδρομεία δεν είναι βιώσιμη εταιρεία και επηρεάζει αρνητικά την αγορά, πλήττοντας τον ανταγωνισμό. Δεν θα εστιάσουμε στα ερωτηματικά και τις απορίες που προκαλούν τέτοιες δηλώσεις σε αυτή τη χρονική συγκυρία, μόλις λίγες ημέρες μετά την αποπληρωμή, από το κράτος, μέρους της αποζημίωσης για την καθολική υπηρεσία που παρείχαν τα ΕΛΤΑ για τα έτη 2013-2015.

ΕΛΤΑ: Ο κ. Φέσσας είτε αγνοεί την πραγματικότητα της αγοράς είτε την παραβλέπει για τους δικούς του λόγους

«Διαπιστώνουμε όμως με λύπη ότι ο κ. Φέσσας είτε αγνοεί την πραγματικότητα της αγοράς είτε την παραβλέπει για τους δικούς του λόγους. Είμαστε στην ευχάριστη θέση να τον ενημερώσουμε ότι πριν από μερικές ημέρες παρουσιάστηκε στην Ελληνική Εταιρεία Συμμετοχών και Περιουσίας ΑΕ το νέο Business plan των Ελληνικών Ταχυδρομείων, που εξασφαλίζει απόλυτη βιωσιμότητα στην εταιρεία, επισφραγίζει τον πρωταγωνιστικό τους ρόλο στην ταχυδρομική αγορά και περνάει τα ΕΛΤΑ στη νέα εποχή, δίνοντας ένα ακόμα πιο σύγχρονο και ποικιλόμορφο πρόσωπο απέναντι στις ανάγκες των πελατών» τονίζουν τα Ελληνικά Ταχυδρομεία σε ανακοίνωσή τους.

Και προσθέτουν: «Κατανοούμε την επιθυμία του κ. Φέσσα "να έχει απέναντι του έναν σοβαρό ανταγωνιστή", και ελπίζουμε πραγματικά να τον βρει, διότι τα Ελληνικά Ταχυδρομεία, συμπληρώνοντας φέτος 190 χρόνια συνεχούς λειτουργίας και παρουσίας, μέσω του μεγαλύτερου δικτύου καταστημάτων σε όλη την Ελλάδα, σίγουρα δεν αποτελούν ανταγωνιστή ούτε της ACS ούτε καμίας άλλης παρεμφερούς εταιρείας. Στο μόνο σημείο που ανταγωνιστήκαμε ήταν ο διαγωνισμός για τα διαβατήρια, στον οποίο τα Ελληνικά Ταχυδρομεία σας ανάγκασαν να μειώσετε τις τιμές σας κατά 40% από την προηγούμενη σύμβαση, με αποτέλεσμα το Ελληνικό Δημόσιο να εξοικονομήσει αρκετά εκατομμύρια ευρώ. Σας ενόχλησε μήπως αυτό;»

Τα Ελληνικά Ταχυδρομεία, συνεχίζει η ίδια ανακοίνωση, «ανταγωνίζονται μόνο τον εαυτό τους και το πλούσιο ιστορικό παρελθόν τους που δημιουργεί τις μεγάλες παρακαταθήκες για το μέλλον. Θα θέλαμε επίσης να ενημερώσουμε τον κ. Φέσσα ότι τα Ελληνικά Ταχυδρομεία δεν είναι προς πώληση. Η μεταφορά των μετοχών στις 1/1/2018 από το ΤΑΙΠΕΔ στην Ελληνική Εταιρεία Συμμετοχών και Περιουσίας Α.Ε. πιστοποιεί στην πράξη ότι οι εποχές της αδράνειας, της απαξίωσης και του μηδενισμού, που είχαν ως αποτέλεσμα τη φιλοσοφία "να βγουν τα ΕΛΤΑ στο σφυρί", ανήκουν στο παρελθόν».

«Τα ΕΛΤΑ δεν πωλούνται»

«Τα ΕΛΤΑ, κ. Φέσσα, δεν πωλούνται, οπότε μην ανησυχείτε για τη δουλειά που θα είχε να κάνει ένας επίδοξος αγοραστής και φυσικά μην προβληματίζεστε για την μη λήψη δύσκολων διοικητικών αποφάσεων που θα μας καταστήσουν ανταγωνιστικούς. Αυτές οι δύσκολες αποφάσεις έχουν ήδη παρθεί από την παρούσα διοίκηση, και μολονότι έχουν το επικοινωνιακό τίμημά τους, έχουν ήδη φέρει τα αποτελέσματα που τόσο φοβάστε: η βιωσιμότητα και η ανταγωνιστικότητα των ΕΛΤΑ είναι κερδισμένη. Κατανοούμε την αναστάτωση σας κ. Φέσσα αλλά θα περιμέναμε μια πιο ψύχραιμη στάση στην αρχή της νέας σας θητείας ως προέδρου του ΣΕΒ».

Θεόδωρος Φέσσας: Τα ΕΛΤΑ δεν είναι βιώσιμη εταιρεία και με τη στάση τους επηρεάζουν αρνητικά την αγορά και πλήττουν τον ανταγωνισμό!

Αξίζει να σημειώσουμε πως αφορμή για την απάντηση των Ελληνικών Ταχυδρομείων στάθηκε η παραπάνω δήλωση του προέδρου ομίλου Quest. «Θυμίζουν την περίπτωση της πάλαι ποτέ κρατικής Ολυμπιακής Αεροπορίας, πλην όμως τα ελλείμματά τους είναι σχετικά μικρότερα», είχε τονίσει ο κ. Φέσσας. «Εμείς ως ACS θα θέλαμε να έχουμε απέναντί μας έναν σοβαρό ανταγωνιστή. Όποιος ενδεχομένως εξαγοράσει τα ΕΛΤΑ θα έχει πολλή δουλειά να κάνει και θα υποφέρει το πρώτο διάστημα.

Δεν ξέρω καθόλου αν είναι μια καλή κίνηση. Διαθέτει βέβαια ευρύτατο και εκτεταμένο δίκτυο καταστημάτων, υποδομές, γνωστό brand name κ.λπ. Από την άλλη πλευρά, όμως, πάσχει από έλλειψη δύσκολων διοικητικών αποφάσεων που θα την καταστήσουν ανταγωνιστική, σε μια αγορά που έχει μειωθεί κατά πολύ σε σχέση με το παρελθόν (από τα 450 στα 200 εκατ. ευρώ)», κατέληξε ο πρόεδρος της Quest Holdings.