Στις αρχές Απριλίου, έξω από το εστιατόριο, Black Tap, στο κέντρο του Μανχάταν της Νέας Υόρκης σχηματίζονταν τεράστιες ουρές. Ο μέσος χρόνος αναμονής, προκειμένου να μπεις στο εσωτερικό του καταστήματος και να παραγγείλεις, έφτανε τα 45 λεπτά. Όσοι περίμεναν υπομονετικά και μάλιστα υπό βροχή δεν διαμαρτύρονταν στο ελάχιστο.

Μόνο παραμιλούσαν σχετικά με τα δημοφιλή «Crazy Shakes» του μοντέρνου εστιατορίου, ανυπομονώντας να τα γευτούν.

Στην ιστοσελίδα του, το Black Tap αυτοαποκαλούνταν ως «το κλασσικό γεύμα εκσυγχρονισμένο για την εποχή του Instagram». Σερβίρει χάμπουργκερ, πατάτες, ιδιωτικές ετικέτες μπίρας και, φυσικά, τα τεράστια μιλκσέικ με τιμές περί των 15 δολ., διακοσμημένα με πολύχρωμα καραμελάκια, κουλουράκια, ακόμη και μια φέτα κέικ.
 
Όσον αφορά στην επιτυχία ενός εστιατορίου, δεν παίζει ρόλο μόνο πόσο καλό είναι το μενού. Η ατμόσφαιρα και η εξυπηρέτηση είναι επίσης σημαντικά. 

Σταδιακά, όμως, τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης παίζουν ολοένα και μεγαλύτερο ρόλο στις επιλογές  των ειδών που προσφέρονται, αλλά και στο σχεδιασμό εστιατορίων και στο μάρκετινγκ.

Συγκεκριμένα, όπως αναφέρει το CNN, τα τεράστια μιλκσέικ του Black Tap έγινα viral στο Instagram. Όμως, πίσω στα 2015 οπότε και άνοιξε το εστιατόριο, δεν ήταν αυτός ο στόχος. 

«Το Instagram ήταν κάτι που μας ενδιέφερε, αλλά σίγουρα εκείνη τη στιγμή δεν προσπαθούσαμε να γίνουμε φίρμα στα social media», δήλωσε ο ιδιοκτήτης του εστιατορίου Κρις Μπάρις.

«Είχαμε ακόλουθους στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης εξαιτίας των μπέργκερ και πριν από τα μιλκσέικ, αλλά με τα μιλκσέικ μας απογειωθήκαμε», τόνισε.

«Στον τομέα της βιομηχανίας τροφίμων και των εστιατορίων, ο ανταγωνισμός είναι τεράστιος», δήλωσε ο Ντιπαγιάμ Ντισπάς, καθηγητής μάρκετινγκ και επιχειρήσεων στο Πανεπιστήμιο της Νότιας Φλόριντα. «Όλοι προσπαθούν να σας κάνουν να μιλήσετε γι 'αυτούς και να σας φέρουν στο κατάστημα, οπότε είναι αναγκαίο να έχουν κάτι που θα τους κάνει να ξεχωρίσουν».

Όμως πέρα από τις εντυπωσιακές φωτογραφίες στο Instagram, πρέπει να να συνυπάρχουν και οι υπόλοιποι παράγοντες, διαφορετικά, οι άνθρωποι θα δοκιμάσουν μια φορά αυτό που προσφέρετε και είδαν στα social media, αλλά δεν θα επιστρέψουν στο μαγαζί σας ποτέ ξανά.

Οι άνθρωποι μοιράζονται στα social media ό,τι βρίσκουν διασκεδαστικό ή παράξενο ή όμορφο, με αποτέλεσμα να φτάνουν να επηρεάζουν και τον ίδιο τον τρόπο που οι σεφ μαγειρεύουν και διακοσμούν τα πιάτα τους.

Συνειδητά, καταλήγουν να σκέφτονται πώς θα είναι η ιδανική εικόνα ενός πιάτου για το Instagram.

Η συγκεκριμένη τάση δεν είναι αποκλειστική στον κλάδο των εστιατορίων. Και άλλου είδους καταστήματα δημιουργούν εμπειρίες αγορών με γνώμονα εκείνες τις εικόνες που θα ήταν γοητευτικές για τους ακόλουθούς τους στο Instagram.

Η ισχυρή παρουσία στα social media μπορεί να βοηθήσει τα εστιατόρια και τις άλλες επιχειρήσεις να προσεγγίσουν ένα πολύ ευρύτερο κοινό, να προσελκύσουν νέους πελάτες που ενδέχεται να μην είχαν πρόσβαση στο παρελθόν.

Δείτε το βίντεο: