Στόχος της Fraport Greece που υλοποιεί εκεί επένδυση ύψους 25 εκατ. ευρώ, είναι όταν ολοκληρωθούν οι εργασίες - στις αρχές του 2021- το αεροδρόμιο όχι μόνο να μπορεί να εξυπηρετεί γρήγορα περί το 1 εκατ. επιβάτες ετησίως αλλά και να αποτελεί ένα αρχιτεκτονικό «κόσμημα» για το πιο τουριστικά δημοφιλές νησί της χώρας. 

Αυτό τουλάχιστον δείχνουν τα αρχιτεκτονικά σχέδια που παρουσιάστηκαν επίσημα στους εκπροσώπους της τοπικής αυτοδιοίκησης και των τοπικών φορέων την περασμένη Δευτέρα. Ο σχεδιασμός αντλεί έμπνευση από τους περιστερώνες του Αιγαίου αλλά και τις κλειστές αυλές που άφηναν το φώς αλλά προστάτευαν από τους έντονους ανέμους που επικρατούν στο νησί. Όπως σημείωσαν οι εκπρόσωποι των αρχιτεκτονικών γραφείων που επιμελήθηκαν τα σχέδια (K-Studio και Betaplan) το νέο αεροδρόμιο θα «παντρεύει» την παράδοση της Μυκόνου με την μοντέρνα- σύγχρονη πλευρά της και έτσι, θα αποτελεί συνέχεια της αισθητικής και της αρχιτεκτονικής του τοπίου του νησιού. 

Εκτός όμως από την αισθητική αναβάθμιση που αναμένεται να ξεκινήσει μέσα στους επόμενους μήνες σε εξέλιξη βρίσκονται έργα που έχουν να κάνουν με την ουσιαστική αναβάθμιση των λειτουργιών και των υπηρεσιών του αεροδρομίου, η οποία κρίνεται απαραίτητη ανα αναλογιστεί κανείς το συνεχώς αυξανόμενο ρεύμα τουριστών που επισκέπτονται το νησί. Πέρσι καταγράφηκαν περί τις 1,4 εκατομμύρια αναχωρήσεις και αφίξεις ενώ το πρώτο πεντάμηνο φέτος η επιβατική κίνηση ήταν αυξημένη κατά περίπου 14,6% σε σχέση με το 2018. Σύμφωνα με τους υπεύθυνους της Fraport Greece το 2021 το ανακατασκευασμένο αεροδρόμιο θα μπορεί να εξυπηρετεί 1 εκατομμύριο αφίξεις τον χρόνο. 

«Μέχρι σήμερα έχουμε υλοποιήσει μια σειρά αναβαθμίσεων σε λειτουργικό κυρίως επίπεδο ενώ τα κατασκευαστικά έργα συνεχίζονται απρόσκοπτα. Με την ολοκλήρωσή τους σε δυο χρόνια και συνολικές επενδύσεις ύψους 25 εκατ. ευρώ, το αεροδρόμιο της Μυκόνου θα αναδειχθεί σε ένα από τα πλέον σύγχρονα αεροδρόμια- μια πύλη τουρισμού εφάμιλλη του πανέμορφου αυτού τόπου», σημείωσε κατά την παρουσίαση των σχεδίων ο Alexander Zinell, διευθύνων σύμβουλος της Fraport Greece. 

Το όριο των 1 εκατομμύριο αεροπορικών αφίξεων στη Μύκονο αναμένεται να ξεπεραστεί το 2026, όμως με τη σημερινή κατάσταση η εξυπηρέτηση των περίπου 750.000 επιβάτων που καταφθάνουν στο νησί με αεροπλάνο γίνεται με δυσκολία. Έτσι οι εργασίες που βρίσκονται σε εξέλιξη από την ΙΝΤΡΑΚΑΤ αναμένεται να προσθέσουν περί τα 3.200 τμ στις υπάρχουσες εγκαταστάσεις και περιλαμβάνουν: 

  • Επέκταση στην βόρεια πλευρά του υφιστάμενου κτηρίου συνολικής επιφάνειας 2000 τμ, η οποία θα στεγάσει το νέο τμήμα αφίξεων του αεροδρομίου.
  • Επέκταση κατά 500 τμ του υφιστάμενου κτηρίου για τη δημιουργία περισσότερων πυλών αναχώρησης
  • Πλήρη αναδιαμόρφωση – ανακαίνιση των εσωτερικών χώρων και δημιουργία νέων εμπορικών καταστημάτων και εστίασης στον χώρο των αναχωρήσεων.
  • Πλήρη ανακαίνιση των υφιστάμενων χώρων υγιεινής
  • Δημιουργία δύο νέων χώρων διακεκριμένων επιβατών.
  • Τοποθέτηση νέου αυτοματοποιημένου συστήματος διαχείρισης αποσκευών
  • Επανασχεδιασμό ολόκληρης της περιοχής κυκλοφορίας οχημάτων στην είσοδο του αεροσταθμού. 

Διαβούλευση με την κοινωνία 

Αξίζει να σημειώσουμε πως τα σχέδια που παρουσίασε την Δευτέρα η  Fraport Greece  δεν ήταν τα πρώτα. Πριν από δύο χρόνια η εταιρεία είχε παρουσιάσει έναν τελείως διαφορετικό σχεδιασμό, ο οποίος όμως δεν έτυχε της καλύτερης υποδοχής από την τοπική κοινωνία και τους φορείς του νησιού. Η Fraport Greece δεν επέμεινε. Πήρε πίσω τα σχέδια και ξεκίνησε μια διαβούλευση με τους τοπικούς φορείς και τους κατοίκους για να φτάσει στο τελικό αποτέλεσμα με τον κ. Zinell να δηλώνει πως ο σημερινός αρχιτεκτονικός σχεδιασμός «συνδυάζει το όραμα όχι μόνο της εταιρείας αλλά και της τοπικής κοινωνίας, καθώς η πρόταση αυτή είναι αποτέλεσμα των συζητήσεων και του ανοιχτού διαλόγου μαζί τους».

Πηγή: insider.gr