Στο μεταξύ σύμφωνα με τα στοιχεία που διαβιβάστηκαν στη Βουλή, τα έσοδα του Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών Αθηνών (ΟΑΣΑ) από πωλήσεις (δηλαδή από εισιτήρια και κάρτες απεριορίστων διαδρομών) παρουσιάζουν τα τελευταία χρόνια μείωση, παρά την εφαρμογή του ηλεκτρονικού εισιτηρίου. Αντίθετα, αυξάνονται κατά πολύ οι κρατικές επιχορηγήσεις, το οποίο οδηγεί στην παρατηρούμενη αύξηση των συνολικών εσόδων. 

Όπως αναφέρει ο κ. Κεφαλογιάννης στην απάντηση του σε ερώτηση της Σοφίας Σακοράφα, η μείωση των εσόδων από πωλήσεις οφείλεται, μεταξύ άλλων, στην «ασκούμενη πολιτική της προηγούμενης κυβέρνησης και των διοικήσεων των φορέων με χαρακτηριστικό παράδειγμα τη δωρεάν ή με μειωμένο κόμιστρο μετακίνηση συγκεκριμένων κοινωνικών , χωρίς την απόδοση των αντίστοιχων κονδυλίων από τα αρμόδια υπουργεία. 

Υπενθυμίζεται πως μια σειρά από κοινωνικές ομάδες (φοιτητές, ΑΜΕΑ, Άνεργοι, Πολύτεκνοι, ηλικιωμένοι κλπ) απαλλάσσονται πλήρως ή μερικώς από την καταβολή κομίστρου. Τα ποσά αυτά καλύπτονται από τα αντίστοιχα υπουργεία, ανάλογα με την κοινωνική ομάδα. Ενδεικτικά, το 2018 η απαίτηση του ΟΑΣΑ από τα υπουργεία, βάσει των πραγματικών στοιχείων μετακίνησης ανά κατηγορία δικαιώματος, όπως προκύπτει από τη χρήση της προσωποποιημένης κάρτας, ανήλθε στο ποσό των 120 εκατ., εκ των οποίων καταβλήθηκαν στον Όμιλο μόνο 39 εκατ. ευρώ.

Αξίζει να σημειωθεί πως παρά την αύξηση κατά 14,2% των εσόδων που παρουσίασε ο ΟΑΣΑ το 2018 ο Οργανισμός παρουσίασε ζημιές ύψους 50,4 εκατ. ευρώ από ζημιές 6,6 εκατ. ευρώ το 2017, γεγονός το οποίο οφείλεται σε μεγάλο βαθμό από τη μείωση της κρατικής επιχορήγησης και τη μη καταβολή οφειλών από τα υπουργεία. 

Πηγή: insider.gr