Οι τρεις εταιρείες, Κύκνος, Παπαδημητρίου και Mediterranean Foods, μέλη της πρωτοβουλίας «ΕΛΛΑ-ΔΙΚΑ ΜΑΣ» υποστηρίζουν ότι η διαφήμιση της Hellman’s «μέσω της υπερβολής και του αστεϊσμού» επιχειρεί να «περάσει στο μυαλό του μέσου καταναλωτή την ιδέα/εικόνα/σκέψη ότι αφενός η Hellman’s αποτελεί ελληνική ανακάλυψη και αφ’ ετέρου ότι τα διαφημιζόμενα προϊόντα παρασκευάζονται στην Ελλάδα με ελληνικά συστατικά».

Στις τέσσερις ιδιαίτερα ευφυείς διαφημίσεις της εταιρείας για τα νέα της προϊόντα, η πρωταγωνίστρια, υποδυόμενη τη φιλόλογο εξηγεί με εμφανώς χιουμοριστική διάθεση και τη βοήθεια λογοπαιγνίων, την καταγωγή προΐόντων όπως η κέτσαπ, η μουστάρδα και η μαγιονέζα.

Οι τρείς καταγγέλλουσες εταιρείες μάλιστα, θεωρούν το μότο της διαφήμισης «Όλα ελληνικά πχια», «ωδή της τέχνης της παραπλάνησης, αφήνοντας ξεκάθαρα στον καταναλωτή αποτυπωμένη την εντύπωση όχι μόνο ότι τα διαφημιζόμενα προϊόντα είναι ελληνικά,  αλλά και ότι η ίδια η HELLMANN’S είναι ελληνική». 

Η απάντηση της Ελαΐς- Unilever

«Αναφορικά με την πρόσφατη προσφυγή και τις σχετικές αιτιάσεις των εταιρειών α) MEDITERRANEAN FOODS A.E, β) «ΠΑΠΑΔΗΜΗΤΡΙΟΥ Χ.Κ. ΑΝΩΝΥΜΟΣ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΚΗ ΕΤΑΙΡΙΑ ΤΡΟΦΙΜΩΝ» και γ) ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΕΤΑΙΡΙΑ ΚΟΝΣΕΡΒΩΝ  A.E., για την οπτικοακουστική επικοινωνία (τηλεοπτικό σποτ) των νέων HELLMAΝN’S με ελληνικές γεύσεις («Κέτσαπ HELLMANΝ’S με θυμαρίσιο μέλι Κρήτης»,  «μουστάρδα HELLMANΝ’S με μπούκοβο Πέλλας/ με πιπεριές φλωρίνης» και «μαγιονέζα HELLMAΝN’S με τρούφα Ελλήνων παραγωγών»), η ΕΛΑΙΣ-Unilever A.E. σημειώνει ότι οι αιτιάσεις είναι όλως αβάσιμες και ατεκμηρίωτες και έχει απόλυτη εμπιστοσύνη στα αρμόδια όργανα που σύντομα θα εκδικάσουν την υπόθεση.

Δεδομένου ότι εκκρεμεί ο έλεγχος ενώπιον του ΣΕΕ, το μόνο που θέλουμε να επισημάνουμε σε αυτή τη φάση είναι ότι τα εν λόγω προϊόντα όχι μόνο παράγονται στην Ελλάδα, αλλά είναι εξίσου ελληνικά με τα αντίστοιχα προϊόντα των αιτουσών εταιρειών. Εν τούτοις πρέπει να τονισθεί ότι, η επίμαχη επικοινωνία δεν αναφέρεται σε αυτή την ελληνικότητα, αλλά ξεκάθαρα στον ελληνικό χαρακτήρα των συγκεκριμένων διαφημιζόμενων γεύσεων, όπως Θυμαρίσιο μέλι Κρήτης, μπούκοβο Πέλλας, πιπεριές Φλωρίνης και τρούφα Ελλήνων παραγωγών.»

Να σημειωθεί πως το Συμβούλιο Ελέγχου Επικοινωνίας (ΣΕΕ) είναι ο φορέας που ελέγχει τις διαφημίσεις και φροντίζει να τηρούνται οι κανόνες δεοντολογίας του Ελληνικού Κώδικα Διαφήμισης – Επικοινωνίας (ΕΚΔ-Ε). Είναι μία ανεξάρτητη, μη κερδοσκοπική αστική εταιρεία που δημιουργήθηκε το 2003 στο πλαίσιο της αυτορρύθμισης της διαφημιστικής αγοράς, από τους διαφημιζόμενους, τις διαφημιστικές εταιρείες και τα Μέσα, ενώ η λειτουργία της προβλέπεται από το Νόμο 2863/2000.