Το πρόβλημα εντοπίστηκε στους κωδικούς πρόσβασης του Taxisnet που χρησιμοποίησαν οι δικαιούχοι με προστατευόμενα μέλη ΑμεΑ για να εισέλθουν στην ηλεκτρονική πλατφόρμα του κοινωνικού μερίσματος.

Επιπλέον επισημαίνεται πως πολλές αιτήσεις απορρίφθηκαν επειδή τα ΑμεΑ δεν λαμβάνουν προνοιακό επίδομα που χορηγεί ο ΟΠΕΚΑ που αποτελεί απαραίτητη προϋπόθεση για τη χορήγηση του μερίσματος.

Αιτήσεις

Για τα νοικοκυριά που έχουν προστατευόμενα μέλη ΑμεΑ, η αίτηση πρέπει να υποβληθεί από τον γονέα που δηλώνει το ΑμεΑ ως προστατευόμενο μέλος, με τους δικούς του κωδικούς πρόσβασης και όχι με τους κωδικούς του προστατευόμενου μέλους.

Επίσης σύμφωνα με παράγοντες του υπουργείου Οικονομικών θα πρέπει να πληρούνται και τα υπόλοιπα δύο κριτήρια:

  • Ο γονέας να έχει υποβάλει φορολογική δήλωση για τα τελευταία 7 χρόνια
  • Οι καταθέσεις του 2018 να μην υπερβαίνουν τις 20.000 ευρώ.

Η ιστοσελίδα (koinonikomerisma.gr) αναφέρει για το κοινωνικό μέρισμα τα εξής:

«Διευκρινίζεται ότι για τα εξαρτώμενα μέλη π.χ. ΑΜΕΑ που υποβάλλουν και τα ίδια φορολογική δήλωση, το αίτημα πρέπει να υποβάλλεται από τον γονέα στου οποίου τη φορολογική δήλωση είναι εξαρτώμενα».

Πώς γίνεται η υποβολή της αίτησης:

  • Κατά τη διαδικασία ηλεκτρονικής συμπλήρωσης της αίτησης ο αιτών δικαιούχος θα πρέπει απαραιτήτως να αναγράψει τον αριθμό λογαριασμού IBAN. O αιτών πρέπει να είναι υποχρεωτικά είτε αποκλειστικός δικαιούχος, είτε συνδικαιούχος στον τραπεζικό λογαριασμό που θα δηλώσει.
  • Εάν ο ενδιαφερόμενος δεν είναι αποκλειστικός δικαιούχος ή συνδικαιούχος στον αριθμό λογαριασμού που θα έχει δηλώσει, δεν θα κρίνεται δικαιούχος του κοινωνικού μερίσματος και δεν θα πραγματοποιείται η σχετική πληρωμή, ακόμα και αν κατά τα λοιπά πληρούνται τα κριτήρια χορήγησής του.
  • Σε περίπτωση που αριθμός IBAN που δηλώθηκε δεν είναι ενεργός, με αποτέλεσμα να μην είναι δυνατή η πίστωση του λογαριασμού στον οποίο ο ενδιαφερόμενος είναι αποκλειστικός δικαιούχος ή συνδικαιούχος, θα πρέπει ο ίδιος να μεταβεί στο οικείο πιστωτικό ίδρυμα τήρησης του εν λόγω λογαριασμού και να διευθετήσει το ζήτημα μέχρι τη λήξη της προθεσμίας υποβολής αιτήσεων.
  • Εάν ο ίδιος IBAN εμφανίζεται να έχει δηλωθεί δύο ή περισσότερες φορές σε διαφορετικές αιτήσεις και για διαφορετικούς δικαιούχους, ισχύει και είναι έγκυρη μόνο η πρώτη χρονικά υποβληθείσα αίτηση.
  • Σε περίπτωση που προκύψει ασυμφωνία στοιχείων μεταξύ ΑΦΜ και ΑΜΚΑ, ο αιτών ή το μέλος του νοικοκυριού στου οποίου τα στοιχεία εμφανίζεται η ασυμφωνία, πρέπει εντός της προθεσμίας υποβολής αιτήσεων να αιτηθεί την αλλαγή στοιχείων του ΑΜΚΑ του στα ΚΕΠ και κατόπιν αυτού να προχωρήσει στην ολοκλήρωση της διαδικασίας υποβολής της αίτησης.
  • Μετά την οριστική υποβολή της αίτησης, ο αιτών θα ενημερώνεται αυτόματα για την έγκριση ή την απόρριψή της.
  • Η αίτηση δύναται να ακυρωθεί από τον αιτούντα εντός της προθεσμίας υποβολής αιτήσεων -ανεξάρτητα του αν έχει υποβληθεί οριστικά ή όχι- και να υποβληθεί νέα.