Με τροπολογία που κατέθεσε στη βουλή το υπουργείο Οικονομικών, διευκρινίζεται ότι οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα των αυτοκινήτων θα συνεχίσουν να υπολογίζονται με βάση το πρότυπο NEDC για όλο το 2020. Το νέο πρότυπο μέτρησης της κατανάλωσης και των ρύπων της Ε.Ε., το WLTP, θα ισχύσει από 1/1/2021.

Με αυτό το δεδομένο, δεν πρόκειται να αλλάξει μέσα στο έτος ο τρόπος υπολογισμού των τελών κυκλοφορίας των αυτοκινήτων που έχουν ταξινομηθεί μετά το Νοέμβριο του 2010 και υπολογίζεται βάσει των εκπομπών CO2 (γραμμάρια/χιλιόμετρο). Έτσι, τα ποσά που θα πληρώσουν οι οδηγοί για το 2021 στο τέλος του 2020, παραμένουν αμετάβλητα.

Ταυτόχρονα, δεν αλλάζει και ο τρόπος υπολογισμού του τέλους ταξινόμησης βάσει των εκπομπών CO2, για όσα καινούρια αυτοκίνητα θα ταξινομηθούν εντός του 2020.

Τι προβλέπει η τροπολογία

Όπως δήλωσε κατά την κατάθεση της τροπολογίας ο υφυπουργός Οικονομικών κ. Απόστολος Βεσυρόπουλος, «Οι τιμές της εκπεμπόμενης μάζας διοξειδίου του άνθρακα των οχημάτων για τον υπολογισμό του τέλους ταξινόμησης θα εξακολουθούν να λαμβάνονται υπόψη με βάση την τυποποιημένη διαδικασία δοκιμών του νέου ευρωπαϊκού κύκλου οδήγησης (NEDC) μέχρι 31η Δεκεμβρίου του 2020. Γιατί από την 1η Ιανουαρίου 2021, θα λαμβάνονται υπόψη οι τιμές της εκπεμπόμενης μάζας διοξειδίου του άνθρακα των οχημάτων σύμφωνα με την παγκοσμίως εναρμονισμένη διαδικασία δοκιμής ελαφρών οχημάτων (WLTP) από την οποία προκύπτουν νέες και προσαυξημένες τιμές σε σχέση με την προηγούμενη μέθοδο του νέου ευρωπαϊκού κύκλου οδήγησης».

Όπως, ωστόσο, διαβεβαίωσε ο κ, Βεσυρόπουλος «Με την τροπολογία δίνεται παράταση στη χρήση της προηγούμενης μεθόδου έως τις 31 Δεκεμβρίου του 2020. Με τον τρόπο αυτό διασφαλίζεται ότι δεν θα υπάρξει αύξηση στο τέλος ταξινόμησης ή και στα τέλη κυκλοφορίας για οχήματα που θα ταξινομηθούν εντός του 2020. Παράλληλα, με την παράταση που δίνεται, θα υπάρξει και ο απαραίτητος χρόνος για τη διαμόρφωση μιας μεθόδου αντιστοίχισης των τιμών του διοξειδίου του άνθρακα, όπως προκύπτουν από τις δύο μεθόδους, προκειμένου να αποφευχθούν δυσανάλογες επιβαρύνσεις στις τιμές, αλλά και στα τέλη των αυτοκινήτων».

Πηγή: insider.gr