Η HSBC είναι πλέον η μοναδική διεθνής τράπεζα στην Ελλάδα με Retail Banking. Ο Στέλιος Πιρπινιάς, επικεφαλής Retail Banking & Wealth Management και Marketing της HSBC Ελλάδας, μας αναλύει πώς το περιβάλλον και οι τεχνολογικές εξελίξεις διαμορφώνουν τις νέες προτεραιότητες του ομίλου στον κλάδο της λιανικής τραπεζικής στην Ελλάδα. 

Ερ: Με τις πρώτες ενδείξεις ανάκαμψης της οικονομίας, πώς διαμορφώνεται η στρατηγική της λιανικής τραπεζικής HSBC στην Ελλάδα;
Έχουμε παρουσία στην Ελλάδα από 1981 και ενώ, όπως όλες οι Τράπεζες ήρθαμε αντιμέτωποι με προκλήσεις εξαιτίας της εγχώριας οικονομικής κρίσης, αναπροσαρμόσαμε τη στρατηγική μας και έτσι συνεχίσαμε να προσφέρουμε ολοκληρωμένη γκάμα υπηρεσιών στους πελάτες μας. Ειδικότερα, στη λιανική τραπεζική έχουμε υιοθετήσει εστιασμένη στρατηγική και έχουμε καταφέρει να θεωρούμαστε πλέον τράπεζα αναφοράς στον τομέα του Wealth Management. Μέσω της αποκλειστικής παγκόσμιας υπηρεσίας Premier- παρέχουμε στους πελάτες μας τη δυνατότητα να εκμεταλλεύονται ευκαιρίες σε παγκόσμιο επίπεδο, μέσα από ένα δυναμικό διεθνές προϊοντικό μίγμα.

Σήμερα, εστιάζουμε στο να παρέχουμε στους πελάτες μας ευρεία γκάμα προϊόντων που καλύπτουν το σύνολο των οικονομικών τους αναγκών από την απόκτηση νέας κατοικίας έως τις σπουδές των παιδιών τους στην Ελλάδα ή στο εξωτερικό αλλά και τις καθημερινές τους καταναλωτικές αγορές. Εξάλλου, κύριος άξονας των υπηρεσιών μας είναι αυτό που στην HSBC αποκαλούμε «Προσωπική Οικονομία» του πελάτη. Είμαστε, λοιπόν, στη φάση που ενισχύουμε το προϊοντικό μας χαρτοφυλάκιο, προκειμένου να παρέχουμε στους πελάτες μας μια πιο ολοκληρωμένη σχέση με την Τράπεζά τους. 

Ερ: Ανακοινώσατε πρόσφατα την επαναχορήγηση στεγαστικών δανείων. Τι σας οδήγησε σε αυτή την απόφαση;
Σε παγκόσμιο επίπεδο βλέπουμε ότι οι καταναλωτές αρχίζουν και πάλι να ενδιαφέρονται για την αγορά κατοικίας. Είναι χαρακτηριστικό ότι σύμφωνα με την παγκόσμια έρευνα της HSBC ‘Beyond the Bricks’ που δημοσιεύτηκε πρόσφατα, φαίνεται ότι οι γονείς αφιερώνουν περισσότερο χρόνο στο να ψάχνουν ακίνητα παρά στο να διαβάζουν παραμύθια στα παιδιά τους. Και στην Ελλάδα διαπιστώνουμε ότι το τελευταίο διάστημα και μετά από μια παρατεταμένη περίοδο κρίσης, παρατηρείται ανανεωμένο ενδιαφέρον για την αγορά κατοικίας. 

Βλέποντας, λοιπόν, αυτήν την τάση πριν από λίγους μήνες αποφασίσαμε να επανεκκινήσουμε τη χορήγηση στεγαστικών δανείων. Τώρα προσφέρουμε ακόμα πιο ευνοϊκούς όρους στα στεγαστικά μας δάνεια δίνοντας την ευκαιρία σε περισσότερους πελάτες μας να αποκτήσουν το σπίτι των ονείρων τους.
Στον τομέα των δανειακών προϊόντων θα αρχίσουμε σύντομα να προσφέρουμε ξανά και καταναλωτικά δάνεια με προνομιακούς όρους επιδιώκοντας να καλύψουμε και τις καταναλωτικές ανάγκες των πελατών μας. 

Ερ: Ποιοι θεωρείτε ότι είναι οι τομείς που θα πρέπει να εστιάσουν οι Τράπεζες στο μέλλον;
Νομίζω ότι η τεχνολογία είναι το στοίχημα, καθώς οι Τράπεζες θα πρέπει να θωρακιστούν και να προπορεύονται από τον ανταγωνισμό που αποτελείται από μεγάλους τεχνολογικούς γίγαντες, οι οποίοι δείχνουν έντονο ενδιαφέρον για την είσοδό τους σε υπηρεσίες του Τραπεζικού κλάδου. 

Η HSBC ανήκει σε ένα πολυεθνικό Όμιλο, ο οποίος επενδύει συνεχώς τα τελευταία χρόνια σε νέες τεχνολογίες και συνεργάζεται με εταιρίες fin-tech, με στόχο να παρακολουθεί και να υιοθετεί νέες τεχνολογίες. 
Στην Ελλάδα, επιδιώκοντας να είμαστε πάντοτε μπροστά από τις εξελίξεις, ξεκινήσαμε νέες επενδύσεις που θα ξεπεράσουν τα 3 εκατομμύρια ευρώ και εστιάζουν στη βελτίωση της ψηφιακής εμπειρίας των ιδιωτών πελατών μας, βελτιώνοντας το internet banking και το mobile banking. Εξάλλου η HSBC είναι η πρώτη Τράπεζα στην ελληνική αγορά που ήδη από το 2015 προσφέρει στους πελάτες της τη δυνατότητα να πραγματοποιούν αγορές και πωλήσεις αμοιβαίων κεφαλαίων μέσω Internet Banking.

Πάντως, θεωρώ ότι το μυστικό της επιτυχίας για τις Τράπεζες στο μέλλον έγκειται στην εξισορροπημένη χρήση τεχνολογιών όπως το Internet Banking και το Mobile Banking για καθημερινές συναλλαγές και της προσωπικής επαφής με εξειδικευμένο σύμβουλο-συνεργάτη, τον οποίο ο πελάτης θα χρησιμοποιήσει για τις επενδυτικές του επιλογές.