Τέλος στις ουρές στα κεντρικά καταστήματα της ΔΕΗ φιλοδοξεί να βάλει ο ΔΕΔΔΗΕ με εκσυγχρονισμό των πληροφοριακών συστημάτων και καθιέρωση των ηλεκτρονικών συναλλαγών για όλα τα αιτήματα των καταναλωτών.

«Ο τελικός στόχος είναι να έχουμε ένα σύστημα ηλεκτρονικών υπολογιστών μέσω του οποίου θα μπορούν να γίνονται όλες οι δουλειές χωρίς να είναι αναγκαία η μετάβαση του καταναλωτή στα κατά τόπους πρακτορεία», δήλωσε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο πρόεδρος του ΔΕΔΔΗΕ Νίκος Χατζηαργυρίου.

Μέσω του ηλεκτρονικού συστήματος θα διεκπεραιώνονται σταδιακά το σύνολο των αιτημάτων των καταναλωτών που αφορούν για παράδειγμα σύνδεση με το δίκτυο ηλεκτροδότησης, μετατοπίσεις (στύλου, καλωδίου, παροχής/μετρητή), αύξηση ή μείωση ισχύος υφιστάμενης ηλεκτροδότησης, ενοποίηση ή διαχωρισμό παροχών, αποξήλωση παροχής, υποβολή δικαιολογητικών για υπογραφή συμβολαίου σύνδεσης, αίτηση για νυχτερινό ρεύμα, διεκδίκηση αποζημίωσης για βλάβες σε ηλεκτρικές συσκευές, αλλαγή ονόματος, κ.α.

«Το πρόβλημα είναι ότι ο ΔΕΔΔΗΕ χρησιμοποιείται πολλές φορές σαν ελεγκτής πολεοδομίας και οι καταναλωτές χρειάζεται να καταθέτουν δικαιολογητικά για τη νομιμότητα του κτίσματος. Θα βρεθεί ένας τρόπος ώστε και αυτά να σκανάρονται και να κατατίθενται ηλεκτρονικά», τονίζει ο κ. Χατζηαργυρίου, ο οποίος σημειώνει ακόμη ότι το νέο σύστημα θα διευκολύνει και την αλλαγή προμηθευτή ηλεκτρικής ενέργειας και τη μετάβαση από έναν προμηθευτή σε άλλον.

Το έργο «Πληροφοριακό Σύστημα Εξυπηρέτησης Χρηστών Δικτύου του ΔΕΔΔΗΕ» χρηματοδοτείται από το ΕΣΠΑ και προκηρύχθηκε πρόσφατα με προϋπολογισμό 20 εκατ. ευρώ και προθεσμία υποβολής τις 28 Φεβρουαρίου 2019. Σύμφωνα με την προκήρυξη, με την υλοποίηση του έργου ο ΔΕΔΔΗΕ θα πετύχει τους εξής στόχους:

•Εγκατάσταση & λειτουργία νέου, σύγχρονου και ολοκληρωμένου Πληροφοριακού Συστήματος Εξυπηρέτησης των Χρηστών του Δικτύου και αυτοματοποίηση των εσωτερικών διαδικασιών με δυνατότητα παραμετροποίησης για την κάλυψη των νέων επιχειρησιακών αναγκών.
• Πλήρη δυνατότητα εξυπηρέτησης για όλα τα αιτήματα των Καταναλωτών μέσω διαδικτυακής πύλης χωρίς καμία μετάβαση στις Μονάδες (Πρακτορεία και Υποπρακτορεία) του ΔΕΔΔΗΕ.
• Αναδιοργάνωση διαδικασιών - λειτουργιών με επίτευξη οικονομιών κλίμακας, μείωση του λειτουργικού κόστους, καθώς και βέλτιστη επικοινωνία των Χρηστών, ικανοποίηση των αιτημάτων των Προμηθευτών και αποτελεσματική συνεργασία με τους Συμμέτοχους ή Ενδιαφερόμενους φορείς της Εταιρείας.
• Βελτιστοποίηση της λήψης και διαχείρισης μετρητικών δεδομένων Χαμηλής και Μέσης Τάσης, δυνατότητα real time διασύνδεσης με το μελλοντικό σύστημα χονδρεμπορικής αγοράς και δυνατότητα περιοδικής εκκαθάρισης όλων των Προμηθευτών, συμπεριλαμβανομένης της ΔΕΗ.
• Βελτιστοποίηση της διοίκησης της απόδοσης και της διαχείρισης της γνώσης μέσω της οργανωμένης/συντονισμένης Διοικητικής Πληροφόρησης που θα παρέχει το νέο Σύστημα.
• Καταγεγραμμένες διαδικασίες των εργασιών και ενιαία εφαρμογή τους σε όλη την Εταιρεία.