Ο κ. Σκουρλέτης είπε χαρακτηριστικά:

«Υπάρχει ένα χαρακτηριστικό στη σύνθεση της κυβέρνησης, πέρα από όλα τα υπόλοιπα, όπως ο αριθμός των μελών της, ο οποίος τελικά είναι μεγαλύτερος της προηγούμενης. Και θα υποστεί τώρα η Νέα Δημοκρατία αυτή την άστοχη κριτική που μας έκανε περί συνεργατών.

Υπάρχει το εξής χαρακτηριστικό. Ένας μεγάλος αριθμός εξωκοινοβουλευτικών τεχνοκρατών. Θα μου πείτε, κακό είναι αυτό; Χρειάζεται μια διαφορετική προσέγγιση. Εάν αυτή η κυβέρνηση έχει μια συγκεκριμένη κατεύθυνση αξιοποίησης ανθρώπων οι οποίοι, όχι μόνο έχουν τις ειδικεύσεις τους, τις απόψεις τους, το «know - how», που μπορεί να είναι θετικό στην άσκηση του κυβερνητικού έργου, αλλά αντιπροσωπεύουν συγκεκριμένα οικονομικά συμφέροντα, τότε προφανώς αυτό μας προϊδεάζει για το τι πολιτική θα εφαρμοστεί».

«Υπάρχουν σύμβουλοι εταιρειών που αυτή τη στιγμή είναι στην πρώτη γραμμή των μεγάλων ζητημάτων, που θα απασχολήσουν την αμέσως επόμενη φάση».

«Το πρόβλημα δεν είναι να έχουν κάποια εμπειρία από την αγορά, που καλό είναι να υπάρχει. Το θέμα είναι να μην είναι, να το πω απλά, «νεροκουβαλητές» συγκεκριμένων επιχειρηματικών συμφερόντων, ούτε να είναι αυτό, το οποίο γράφεται σήμερα εύστοχα από κάποιες εφημερίδες, μία κυβέρνηση συγκεκριμένης τάσης του ΣΕΒ. Αυτό νομίζω ότι τα λέει όλα. Βλέπω ότι είτε για λόγους πολύ συγκεκριμένους είτε για λόγους ιδεοληπτικούς είτε από λάθος προσέγγιση των πραγμάτων, ανοίγει ο δρόμος για μια κυβέρνηση όπου θα υπάρχουν άνθρωποι που θα διαμεσολαβούν συγκεκριμένα επιχειρηματικά συμφέροντα»

«Το να επιλέγεις να βάλεις στην κυβέρνηση κάποιον, ο οποίος μεθαύριο θα πάει να διαπραγματευτεί με την επιχείρηση που προ λίγων ημερών ήταν σύμβουλος, για το πώς θα γίνει η τάδε σύμβαση ανάμεσα στην επιχείρηση και το ελληνικό δημόσιο, τότε το πράγμα καταλαβαίνετε ότι αρχίζει και γεννά ερωτηματικά το λιγότερο».

Πιστοληπτική γραμμή σημαίνει νέο μνημόνιο

«Ο κ. Ρέγκλινγκ είναι ο άνθρωπος που έπεσε έξω σε όλες τις εκτιμήσεις του τα προηγούμενα χρόνια, κρίνοντας την πορεία της ελληνικής οικονομίας. Διαψεύστηκε παταγωδώς, γι’ αυτό και βγήκαμε από τα προγράμματα, γι’ αυτό και υπήρξαν θετικά σχόλια και ολοκληρώθηκε το τρίτο πρόγραμμα. Το 3,5% είναι μια δέσμευση η οποία ισχύει για τα επόμενα χρόνια ούτως ή άλλως. Εμείς όμως, είχαμε καταφέρει το εξής. Στο ερώτημα που ετίθετο από διάφορους, σαν τον κ. Ρέγκλινγκ, “μα καλά, τώρα με τα καινούργια, τα τελευταία μέτρα που πήρατε θα είναι επιτεύξιμο το 3,5% πρωτογενούς πλεονάσματος;” τους λέγαμε ότι εμείς πιστεύουμε ότι θα είναι.

Γι’ αυτό μπορέσαμε και καταργήσαμε το μέτρο για την μείωση των συντάξεων πέρυσι τον Δεκέμβριο, ενώ καταργήσαμε και την διάταξη για το αφορολόγητο, που προβλεπόταν να μειωθεί. Και λέμε ότι σε κάθε περίπτωση, εάν αυτός ο ετήσιος στόχος κινδυνεύσει έχουμε ως “καβάτζα” 5 δισ. ευρώ από το “μαξιλαράκι” τα οποία θα ενεργοποιηθούν ως έκτακτη ενίσχυση στα έσοδα, έτσι ώστε να πιάσουμε τον στόχο. Και αυτό το είχαν αποδεχτεί. Άρα, στην πράξη μπορούσαμε, με εγγύηση αυτά τα χρήματα, να ασκούμε πολιτική που στη χειρότερη περίπτωση θα μείωνε τον στόχο του πρωτογενούς πλεονάσματος στο 2%.

Τώρα όμως, ο κ. Ρέγκλινγκ ενθαρρύνεται από όλα αυτά που λέει η Νέα Δημοκρατία, που λέει να το ξαναδούμε το “μαξιλαράκι”, μήπως θα πρέπει να αντικατασταθεί από μια πιστοληπτική γραμμή; Αλλά ο ESM, ο Ευρωπαϊκός Μηχανισμός Σταθερότητας, λέει ότι αν θες να έχεις πιστοληπτική γραμμή, δηλαδή να μη πας στις αγορές αλλά να κάνουν μία ειδική πολιτική, αυτό σημαίνει ότι θα πρέπει να έχεις ένα νέο μνημόνιο».

Να μην κάνουν όσα έλεγαν προεκλογικά για τη ΔΕΗ

«Για τη ΔΕΗ, εύχομαι ο κ. Χατζηδάκης να μην κάνει αυτά που έλεγε προεκλογικά. Τι μας έλεγε; Ότι “θα δώσω τα υδροηλεκτρικά, θα δώσω το 17% σε στρατηγικό επενδυτή, θα ιδιωτικοποιήσω τον ΑΔΜΗΕ”, που είναι ένα πανευρωπαϊκά πετυχημένο πρότζεκτ». 

«Συγκρίνουν τη σημερινή ΔΕΗ με τότε που είχε και τον ΑΔΜΗΕ, ο οποίος έχει ένα δισεκατομμύριο αξία. Κάτι τελείως ανορθολογικό που δεν έχει καμία σχέση με την πραγματικότητα. Ελπίζω να ακολουθήσει τον δικό μας σχεδιασμό, ο οποίος προβλέπει ανόρθωση της ΔΕΗ στη βάση ενός γενικότερου ενεργειακού σχεδιασμού, διασφαλίζοντας τον δημόσιο χαρακτήρα».