Επίσης ο κ. Καραμανλής τόνισε ότι ο ΣΥΡΙΖΑ είχε ξεκινήσει τις διαδικασίες καθαρισμού του οικοπέδου, αλλά το έπραξε με μεγάλο κόστος και καθυστέρησε χαρακτηριστικά.

Ακόμα δήλωσε ότι το υπουργείο Υποδομών προχωρά γρήγορα και τις διαδικασίες σε ό,τι αφορά τις μελέτες για αποκατάσταση των οδικών και υδροηλεκτρικών δικτύων σε Μαραθώνα και Ραφήνα - Πικερμίου και σύντομα θα λυθούν τα προβλήματα.

Κατά τη συζήτηση στην Ολομέλεια, της κύρωσης της ΠΝΠ με μέτρα ανακούφισης στους πληγέντες από τις πυρκαγιές της 23η Ιουλίου, ο κ. Καραμανλής μίλησε για έμπρακτο ενδιαφέρον από τη πρώτη στιγμή που έδειξαν ο ίδιος ο πρωθυπουργός και η κυβέρνηση της ΝΔ εφαρμόζοντας ένα συγκεκριμένο σχέδιο για την λύση σύνθετων προβλημάτων.

«Από τις πρώτες ενέργειες της σημερινής κυβέρνησης ήταν να καθαρίσει το οικόπεδο στο Μάτι που είχε μετατραπεί σε ωρολογιακή βόμβα από την καύσιμη ύλη που είχε συσσωρευτεί», είπε και επιτέθηκε στο ΣΥΡΙΖΑ γιατί προσπαθεί όπως είπε να την υποβαθμίσει.

«Μας κατηγορεί ο ΣΥΡΙΖΑ ότι πανηγυρίσαμε για το αυτονόητο και ισχυρίζεται ψευδώς ότι καθαρίστηκε άλλες τρεις φορές. Η αλήθεια είναι ότι το οικόπεδο θα το καθάριζε, μετά από ανάθεση ιδιωτική εταιρία και το κόστος του έργου θα έφθανε στα 800.000 ευρώ χωρίς να περιλαμβάνεται το ποσό για τη μεταφορά της καύσιμης ύλης που εκτιμάται ότι θα κόστιζε περισσότερο. Και η αλήθεια είναι ότι η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας και με πρωτοβουλία του πρωθυπουργού, κατάφερε να γίνει εντελώς δωρεάν η συλλογή και μεταφορά της καύσιμης ύλης από ιδιωτική εταιρία», τόνισε ο κ. Καραμανλής.

Απαντώντας στην κοινοβουλευτική εκπρόσωπο του ΣΥΡΙΖΑ Μαριλίζα Ξενογιαννακοπούλου, που επέμεινε ότι το οικόπεδο έχει καθαριστεί άλλες τρεις φορές πριν τις εθνικές εκλογές της 7ης Ιουλίου ο κ. Καραμανλής ανέφερε χαρακτηριστικά: «Αυτό που ισχυρίζεστε δεν ισχύει. Μόνο μια φορά καθαρίστηκε. Σταματήστε να κοροϊδεύετε τους ανθρώπους που έχουν υποστεί μια τραγωδία. Τα ψέματα έχουν κοντά ποδάρια και το γνωρίζουν οι πολίτες της περιοχής».

«Η τραγωδία στο Μάτι θα έπρεπε να είναι διδακτική για όλο το πολιτικό σύστημα. Υποχρέωση της πολιτείας και δικό μας είναι να φροντίσουμε να μην ξαναζήσει η πατρίδα ανάλογες καταστροφές και να αντιμετωπίσουμε τα προβλήματα έστω και καθυστερημένα, με σεβασμό στους πολίτες και χωρίς ανούσιες αντιπαραθέσεις», κατέληξε ο κ. Καραμανλής.

 Τα έργα του μετρό της Θεσσαλονίκης έχουν κοστίσει 800 εκατομμύρια ευρώ

Νωρίτερα ο κ. Καραμανλής, είχε δηλώσει στο ραδιοφωνικό σταθμό Parapolitika FM, ότι τα έργα στο μετρό της Θεσσαλονίκης μέχρι στιγμής έχουν στοιχίσει στον ελληνικό λαό περίπου 800 εκατ. ευρώ.

Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών κατηγόρησε τους βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ ότι δεν μπορούν να καταλάβουν ότι πρέπει να συνυπάρχουν αρχαία και Μετρό.

«Δυστυχώς βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ δεν μπορούν να καταλάβουν ότι σε μια σοβαρή χώρα μπορούμε να συνδυάσουμε και τα δύο πράγματα. Δηλαδή να αναδείξουμε τον αρχαιολογικό πλούτο και να έχουμε ένα σύγχρονο μετρό στην πόλη της Θεσσαλονίκης, η οποία θέλουμε να είναι το κέντρο των Βαλκανίων», υπογράμμισε σχετικά.

«Όλοι θέλουμε τα αρχαία αλλά θέλουμε και Μετρό και πρέπει να καταλάβουμε όλοι ότι δεν μπορεί μια ανασκαφή να κρατάει για πάντα. Και κάτι ακόμα: Δεν μπορούμε να μη βλέπουμε και το κόστος και να θεωρούμε ότι είναι κάτι το οποίο δεν έχει και τόσο πολύ μεγάλη σημασία», είπε ο κ. Καραμανλής.

Όσον αφορά τις μελέτες που υποστηρίζουν από την προηγούμενη κυβέρνηση, ότι υπήρχαν, δήλωσε:

«Αντιμετώπισαν το ζήτημα με προχειρότητα. Οι μελέτες ήταν πραγματικά “στο γόνατο”. Στο ΚΑΣ πήγαν μελέτες ανυπόγραφες. Για να καταλάβουμε όλοι, στον κεντρικό σταθμό της Θεσσαλονίκης δεν έχει γίνει απολύτως τίποτα για 4,5 χρόνια γιατί τσακωνόμαστε πώς να διαφυλάξουμε τα αρχαία. Το ζήτημα πολιτικοποιήθηκε και πρέπει να το απολιτικοποιήσουμε. Αυτό είπα και εγώ στην Επιτροπή και η νέα διοίκηση της “Αττικό Μετρό”. Και πρέπει να βγούμε από αυτήν την αντιπαράθεση γιατί δεν έχει κανένα νόημα».

«Το πρόβλημα είναι ο σταθμός Βενιζέλου, που προκρίθηκε η λύση In situ το 2015, όταν ήλθε η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ. Στην ουσία άλλαξε την απόφαση της προηγούμενης κυβέρνησης που έλεγε για αποκοπή των αρχαίων, όπως έγινε στο σταθμό στην Αγία Σοφία και όπως έχει γίνει και στην Αθήνα».

«Εμείς θέλουμε να κάνουμε το εξής γιατί ακούμε παλαβά πράγματα. Το Μετρό της Θεσσαλονίκης δεν θα παραδοθεί το 2020 όπως έλεγαν οι προηγούμενοι. Δεν παρουσιάζουμε εικονική πραγματικότητα και αρχές του 2023 θα παρουσιάσουμε ένα Μετρό εν λειτουργία και ενιαίο. Όχι ένα κολοβό έργο».

«Η ουσία είναι ότι η όποια καθυστέρηση σημαίνει και παραπάνω χρήματα», ανέφερε ο κ. Καραμανλής και προσέθεσε: «Ο πρωθυπουργός είπε στη ΔΕΘ τα πράγματα στη σωστή τους διάσταση και είπε την πραγματικότητα. Είπαμε την απόλυτη αλήθεια. Αυτό ενοχλεί. Ενοχλεί ορισμένους, ενοχλεί τον ΣΥΡΙΖΑ και την προηγούμενη διοίκηση γιατί δείχνει την απίστευτη ανεπάρκεια και προχειρότητα που αντιμετώπιζαν πολύ σοβαρά θέματα».

Για τον αυτοκινητόδρομο Πατρών-Πύργου ο Κώστας Καραμανλής είπε:

«Έγινε ένα πραγματικό έγκλημα. Κάθε δεκαετία ξεκληρίζεται ένα χωριό. Το 2014 το έργο ήταν έτοιμο να δημοπρατηθεί και να ξεκινήσει. Αν, βέβαια, δεν έσπαγε σε 8 κομμάτια θα ήταν έτοιμος ο δρόμος σήμερα».

«Τα 4 τα πήρε ο κ. Καλογρίτσας και ο ΤΟΞΟΤΗΣ που σήμερα δεν υπάρχει. Το στοίχημα της προηγούμενης κυβέρνηση να κάνει τον κ. Καλογρίτσα εργολάβο-εκδότη- καναλάρχη δεν περπάτησε. Και για να γίνει καναλάρχης έπρεπε να του δώσουν το Πάτρα-Πύργος. Και αυτή τη στιγμή ο κ. Καλογρίτσας δεν υπάρχει και το έργο είναι “στον αέρα”. Εμείς τι θα κάνουμε: Θα συζητήσουμε με τους Ευρωπαίους και θα πούμε ποια θα είναι η τελική λύση. Τρέχουμε με το χρονόμετρο και αυτό που θα κάνουμε είναι να σεβαστούμε τα χρήματα του ελληνικού λαού και τελικά να γίνει το έργο», κατέληξε ο υπ. Υποδομών και Μεταφορών.