Από το Ελληνικό μέχρι τη ΔΕΠΑ και τα ΕΛΠΕ και από την Αφάντου και την Κασσιόπη μέχρι τα υδατοδρόμια, οι προβλέψεις του Άδωνι Γεωργιάδη έχουν ένα κοινό. Δεν έχουν πέσει ποτέ «μέσα».

Είτε από κακή εκτίμηση, είτε από λαϊκισμό, είτε προκειμένου να δρέψει ο ίδιος τα επικοινωνιακά οφέλη, αδιαφορώντας για τις συνέπειες, ο υπουργός Ανάπτυξης σταθερά εμφανίζεται υπεραισιόδοξος στις προβλέψεις του. Για τον Άδωνι Γεωργιάδη, όλα μπορούν να γίνουν άμεσα και χωρίς πρόβλημα, ώστε να φανεί αρεστός στους ακροατές του. Μόνο που η αμείλικτη πραγματικότητα των διαψεύδει σταθερά, εκθέτοντας τον ίδιο αλλά και το κυβερνητικό επιτελείο,  προκαλώντας εντονότατες αντιδράσεις από άλλους Υπουργούς και στελέχη της ΝΔ.

H περίπτωση του Ελληνικού

Η πιο χαρακτηριστική περίπτωση λανθασμένου επικοινωνιακού χειρισμού από την πλευρά του Άδωνι Γεωργιάδη, η οποία και έχει εκθέσει συνολικά την κυβέρνηση είναι αυτή του Ελληνικού.

Πρόκειται για ένα έργο που είχε γίνει «σημαία» προεκλογικά από τον ίδιο τον Κυριάκο Μητσοτάκη, ο οποίος κατηγορούσε -απολύτως δικαιολογημένα- τον ΣΥΡΙΖΑ για καθυστερήσεις στη διαδικασία.

Μόνο που ο κ. Γεωργιάδης έσπευσε πολλάκις να «κλειδώσει» ότι ο διαγωνισμός για το καζίνο θα είχε ήδη ολοκληρωθεί μέσα στο Νοέμβριο, προβλέποντας μάλιστα ότι θα βλέπαμε μπουλντόζες εντός του έτους. Μια πρόβλεψη που έχει εκθέσει ανεπανόρθωτα τόσο τον ίδιο τον υπουργό, όσο και ολόκληρη την κυβέρνηση, προκαλώντας τη μήνη πλήθους συναδέλφων του.

Και αυτό γιατί, ενώ έχουμε ήδη φτάσει στα μέσα Δεκεμβρίου, δεν έχει ολοκληρωθεί ούτε καν το πρώτο σκέλος του διαγωνισμού, ενώ αναμένεται μπαράζ προσφυγών στη δικαιοσύνη.

Πρόσωπα, που γνωρίζουν καταστάσεις, τονίζουν με νόημα πως με αυτούς τους ρυθμούς η διαδικασία θα ολοκληρωθεί το νωρίτερο το καλοκαίρι του 2020 και θεωρούν εξαιρετικά αισιόδοξο το να ξεκινήσουν ουσιαστικά τα έργα μέχρι το τέλος της επόμενης χρονιάς. Μια εξέλιξη που έχει «βραχυκυκλώσει» το κυβερνητικό επιτελείο, το οποίο -με πρώτο τον Άδωνι Γεωργιάδη - είχε μετατρέψει το ελληνικό σε «αιχμή του δόρατος» στην προσπάθεια εύρεσης ξένων επενδυτών.

Μάλιστα, η δυστοκία στην έναρξη του έργου έχει ήδη προκαλέσει μουρμούρες και γκρίνιες από διεθνή funds, που ενώ περίμεναν - με βάση τα όσα είχε δηλώσει ο υπουργός Ανάπτυξης - ότι τα έργα θα είχαν ήδη ξεκινήσει, τώρα βλέπουν ότι έχουμε ακόμη μέλλον. Μοιραία, πολλά από αυτά τα funds επανεξετάζουν τη στρατηγική τους, όχι μόνο λόγω των καθυστερήσεων, αλλά κυρίως επειδή υπάρχει ασυνέπεια λόγων και έργων από την ελληνική κυβέρνηση, όπως συνέβαινε και με τους προκατόχους της...

Οι άλλες αποκρατικοποιήσεις

Δεν είναι όμως μόνο το Ελληνικό το μελανό σημείο στις ατυχέστατες προβλέψεις του κ. Γεωργιάδη.

Αντίστοιχες είναι οι περιπτώσεις της ΔΕΠΑ αλλά και των ΕΛΠΕ, όπου ο υπουργός Ανάπτυξης, σε συνεντεύξεις του, είχε δηλώσει ότι θα είχαν ολοκληρωθεί άμεσα. Ακόμη στην περίπτωση της ΔΕΠΑ, η εταιρεία δεν έχει καν «σπάσει», προκειμένου να ξεκινήσει η διαδικασία της αποκρατικοποιησής της Με αυτούς τους ρυθμούς, είναι σαφές ότι το έργο θα προχωρήσει στην καλύτερη περίπτωση το πρώτο τρίμηνο του 2020, χωρίς κανείς να μπορεί να εγγυηθεί πότε θα γίνει ο διαγωνισμός και πότε θα κατοχυρωθεί. Όσο για τα ΕΛΠΕ, ενώ στην αρχή της κυβερνητικής θητείας το θέμα φαινόταν να προχωράει, λίγους μήνες μετά, όχι μόνο δείχνει να έχει «βαλτώσει» αλλά ούτε καν συζητιέται, εκθέτοντας για ακόμη μια φορά τον κ. Γεωργιάδη αλλά και συνολικά την κυβέρνηση.

Αντίστοιχη είναι η εικόνα και στην Αφάντου αλλά και στην Κασσιόπη, δύο ακόμα περιπτώσεις όπου ο υπουργός Ανάπτυξης είχε δεσμευθεί ότι τα έργα θα είχαν προχωρήσει εντός του 2019. Και στις δύο όμως περιπτώσεις, ο στόχος αυτός απέχει παρασάγγας από την πραγματικότητα, προσθέτοντας ακόμη δύο αποτυχημένες προβλέψεις στο σερί του κ. Γεωργιάδη.

Τα υδατοδρόμια

Όπως αποδεικνύεται, οι προβλέψεις για το χρόνο των αποκρατικοποιήσεων σίγουρα δεν είναι το «δυνατό σημείο» του υπουργού Ανάπτυξης. Ούτε όμως και στους χρόνους υλοποίησης της νομοθετικής διαδικασίας δείχνει να πέφτει μέσα. Ας πάρουμε για
παράδειγμα τα υδατοδρόμια.

Ακόμη μια - κακώς - κολλημένη υπόθεση από την εποχή ΣΥΡΙΖΑ, αποτέλεσε και αυτή προεκλογικό σημείο τριβής μεταξύ των δύο κομμάτων. Και -ως συνήθως- ο κ. Γεωργιάδης έσπευσε να δηλώσει ότι το σχετικό νομοσχέδιο θα είχε τεθεί σε διαβούλευση το αργότερο μέχρι τα τέλη Οκτωβρίου.

Και πάλι όμως, χρειάστηκε να φτάσουμε στα μέσα Δεκέμβρη μέχρι να βγει σε διαβούλευση το σχετικό νομοσχέδιο, το οποίο και αναμένεται να ψηφιστεί από το νέο έτος. Το αποτέλεσμα είναι, ότι πλέον θεωρείται αμφίβολο αν τα υδροπλάνα θα πετάξουν ούτε το καλοκαίρι του 2020, προκαλώντας ακόμα έναν «πονοκέφαλο» για την κυβέρνηση.