Πρόκειται για ένα εξαιρετικό παράδειγμα τμήματος που προσφέρει υψηλού επιπέδου τεχνολογική εκπαίδευση με ταυτόχρονη πολύ υψηλή απορρόφηση στην αγορά εργασίας ενώ συνδυάζει πολύ καλές εγκαταστάσεις και υλικοτεχνική υποδομή.

Τα τρία εργαστήρια που διαθέτει (Τεχνικού Σχεδίου, Σχεδιασμού Επίπλου με Η/Υ και Βιομηχανικού Σχεδιασμού), περιλαμβάνουν σύγχρονα εργαλεία, όπως προγραμματισμένο ρομποτικό βραχίονα για ποιοτικό έλεγχο προϊόντων, 3D printer και 3D scanner.

Ο Πρωθυπουργός συζήτησε με το διδακτικό προσωπικό του τμήματος και άκουσε τους προβληματισμούς των σπουδαστών. Ξεναγήθηκε στα εργαστήρια και στο χώρο του Πανεπιστημίου που εκτίθενται πρωτοποριακές κατασκευές και έπιπλα - δημιουργίες των φοιτητών.

«Παρακολουθώ τους υπουργούς μου»

Στον χαιρετισμό του ο Κυριάκος Μητσοτάκης  αναφέρθηκε στην ανάρτηση της Νίκης Κεραμέως στα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης με την οποία επαινούσε το συγκεκριμένο τμήμα. «Βλέπετε, παρακολουθώ τους Υπουργούς μου και εγώ ο ίδιος» είπε χαρακτηριστικά. 

«Το ενδιαφέρον το δικό μου, της Υπουργού, ολόκληρης της κυβέρνησης για την δημόσια Παιδεία είναι δεδομένο και αδιαπραγμάτευτο. Ως μια δημόσια Παιδεία η οποία πρέπει να αλλάξει και να προσαρμοστεί στις απαιτήσεις των καιρών. Και κυρίως να συνδεθεί πρακτικά με τις ανάγκες της αγοράς εργασίας, με τέτοιο τρόπο ώστε να παρέχει στους φοιτητές γνώσεις και δεξιότητες που θα τους επιτρέψουν στη συνέχεια -όταν με το καλό ολοκληρώσουν τις σπουδές τους- να μπορούν να προσβλέπουν σε μια γόνιμη και επιτυχημένη επαγγελματική σταδιοδρομία» τόνισε ο πρωθυπουργός.   

«Το τμήμα αυτό προέκυψε μέσα από μια συγχώνευση -που πέρασε μέσα από διάφορες περιπέτειες- πλην όμως είναι ένα τμήμα το οποίο σήμερα έχει κάποια εξαιρετικά χαρακτηριστικά στα οποία αναφέρθηκε και η Νίκη και τα οποία νομίζω ότι είναι εμφανή με το που περνάει κανείς τις πόρτες του κτιρίου αυτού, για τα οποία είχα ήδη ενημερωθεί» πρόσθεσε ο κ. Μητσοτάκης.

«Είχαμε μείνει και εμείς και προεκλογικά αλλά και μετεκλογικά στη σημασία αυτού που αποκαλούμε -και μερικές φορές παίζουμε, ξέρετε, με τις λέξεις αλλά αυτό δεν έχει τόσο μεγάλη σημασία για μένα- αυτό το οποίο αποκαλούμε τεχνικό προσανατολισμό, τεχνολογική εκπαίδευση, εφαρμοσμένες επιστήμες. Δεν θα σταθώ στις λέξεις, θα σταθώ στην πραγματικότητα. Η οποία λέει ότι έχετε ένα πολύ μεγάλο βαθμό απορρόφησης των αποφοίτων σας, από την αγορά εργασίας. Γιατί; Γιατί έρχεστε και καλύπτετε μια πραγματική ανάγκη» συμπλήρωσε.

Η Ελλάδα μπορεί να γίνει ένα περιφερειακό κέντρο εκπαίδευσης

«Αναφερθήκατε, επίσης, κύριε Πρύτανη σε μια σειρά από πρακτικά προβλήματα τα οποία αντιμετωπίζει αυτή η Κυβέρνηση, πριν έρθει να καταθέσει την ολοκληρωμένη της πρόταση για την τριτοβάθμια εκπαίδευση. Θα αντιμετωπίσουμε το ζήτημα των ΕΛΚΕ -γνωρίζω πόσο σημαντικό είναι για όλους σας- πολύ σύντομα. Έχει επιτευχθεί συμφωνία μεταξύ του Υπουργείου και του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους. Θα φύγει ένα πολύ μεγάλο κομμάτι της γραφειοκρατίας στην διαχείριση των λογαριασμών αυτών.

Και βέβαια θα σταθώ και ιδιαίτερα σε αυτό το οποίο είπε η Υπουργός την ελευθερία την οποία δίνουμε στα πανεπιστήμια αλλά και στα τμήματα ξεχωριστά να μπορούν να σχεδιάζουν και να υλοποιούν προπτυχιακά προγράμματα στην αγγλική, τα οποία να απευθύνονται σε φοιτητές από το εξωτερικό.

Επιμένω πάρα πολύ σε αυτό. Η Ελλάδα μπορεί να γίνει ένα περιφερειακό κέντρο εκπαίδευσης, σε τομείς όπου έχει συγκριτικά πλεονεκτήματα. Η δική μας άποψη ήταν πάντα ότι αυτό μπορούσε να γίνει μέσα από μια γόνιμη άμιλλα μεταξύ δημόσιου και ιδιωτικού τομέα -αλλά το δεύτερο κομμάτι το αφήνουμε στην άκρη καθώς δεν αναθεωρήθηκε το Άρθρο 16- επιμένουμε πάρα πολύ στη δυνατότητα του δημόσιου πανεπιστημίου να μπορεί να προσελκύει φοιτητές από το εξωτερικό οι οποίοι θα πληρώνουν δίδακτρα και οι οποίοι θα μπορούν να παίρνουν  εκπαίδευση αντίστοιχη της εκπαίδευσης που τα παιδιά αυτά που θα ‘ρθούν από το εξωτερικό θα κάνουν. Και δεν αναφέρομαι μόνο σε προγράμματα από το ΕΚΠΑ σε τομείς όπου η χώρα θα έπρεπε να πρωταγωνιστεί παγκόσμια -όπως η φιλοσοφία, η ιστορία, οι κλασικές σπουδές- αλλά γιατί όχι και εδώ, γιατί όχι στην Καρδίτσα, γιατί όχι σε ένα τμήμα το οποίο έχει υποδομές, ανθρώπους και στήριξη από το ίδιο το πανεπιστήμιο και από την πολιτεία.       

Έχει μεγάλη σημασία για εμάς, λοιπόν, και αυτή η αποκεντρωμένη διάσταση μιας τριτοβάθμιας εκπαίδευσης η οποία εκ των πραγμάτων δεν θα συγκεντρώνεται μόνο στην ΑΘήνα, στην Θεσσαλονίκη, στην Πάτρα στις μεγάλες πόλεις» τόνισε ο Κυριάκος Μητσοτάκης.   

Στη συζήτηση που ακολούθησε συμμετείχαν η Υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων, Νίκη Κεραμέως, ο Υπουργός Δικαιοσύνης, Κωνσταντίνος Τσιάρας, βουλευτές, ο Πρύτανης του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας Ζήσης Μαμούρης και το διδακτικό προσωπικό του Τμήματος.