Κι αυτό συνέβη παρά το γεγονός ότι η δημόσια υποδομή του Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου μπορεί να καλύψει τις ανάγκες της σύγχρονης τηλεκπαίδευσης στο Λύκειο, εφόσον ενισχυθεί από την Πολιτεία. «Στόχος πρέπει να είναι η εξ αποστάσεως εκπαίδευση να βασιστεί εξολοκλήρου στο Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο, ώστε να μπορέσει σε σύντομο διάστημα να καλύψει 200.000 ηλεκτρονικές τάξεις», πρότεινε ο Νίκος Φίλης.

Η υπουργός Παιδείας, απαντώντας στην επίκαιρη ερώτηση του ΣΥΡΙΖΑ, παραδέχτηκε ότι δεν έχει ζητήσει γνωμοδότηση από την Αρχή Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων για το deal με τη Cisco.

Επίσης, επέμεινε στην παρουσίαση στατιστικών στοιχείων που συσκοτίζουν την πραγματικότητα, παραγνωρίζοντας τις καταγεγραμμένες δυσκολίες πρόσβασης στις ηλεκτρονικές πλατφόρμες. Στο ίδιο μήκος κύματος, παρέλειψε να αναφερθεί στις εκπαιδευτικές και παιδαγωγικές προϋποθέσεις της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης. Προϋποθέσεις και αναλυτικές οδηγίες που θα έπρεπε να έχει προετοιμάσει το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής, το οποίο είναι αμέτοχο στην όλη διαδικασία.

Κατά τη συζήτηση, ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ πρότεινε να γίνει τηλεδιάσκεψη της Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων με συμμετοχή του καθηγητή Σ. Τσιόδρα, ώστε εγκαίρως να ληφθούν αποφάσεις για το άνοιγμα των σχολείων και τις εισαγωγικές εξετάσεις. Επιπρόσθετα, αναφέρθηκε στην πρόταση του καθηγητή Η. Μόσιαλου, να ανοίξουν τα Λύκεια μόνο για την Γ΄τάξη. Ωστόσο, η πρόταση δεν έγινε αποδεκτή από την υπουργό Παιδείας.

Καμία δέσμευση δεν υπήρξε και για την πραγματοποίηση των 10.000 μόνιμων διορισμών εκπαιδευτικών τον Σεπτέμβριο, με την κα Κεραμέως να επικαλείται δυσλειτουργίες του ΑΣΕΠ λόγω της πανδημίας. 

Από την πλευρά του, ο πρώην υπουργός Παιδείας του ΣΥΡΙΖΑ επανέλαβε την πρόταση που είχε διατυπώσει προ 15 ημερών, δηλαδή να διατεθούν δωρεάν tablets και πρόσβαση στο internet για τους μαθητές και τις οικογένειες που δε διαθέτουν τα απαραίτητα μέσα.