Η βουλευτής Πιερίας του ΣΥΡΙΖΑ, Ελισσάβετ (Μπέττυ) Σκούφα κατά την τοποθέτησή της για το νέο εκπαιδευτικό νομοσχέδιο της κυβέρνησης, διερωτήθηκε μήπως η εκμάθηση των αγγλικών στο νηπιαγωγείο αποτελεί κρυμμένο συμφέρον αμερικανικών πανεπιστημίων.

«Με κάνετε να πονηρεύομαι ότι ακριβώς και η εισαγωγή της διδασκαλίας της αγγλικής γλώσσας στο νηπιαγωγείο κάποιο άλλο ειδικό κρυμμένο συμφέρον εξυπηρετεί. Μήπως αποτελεί και αυτό επιταγή αμερικανικών σχολών, αμερικανικών πανεπιστημίων; Διότι στα σίγουρα παιδαγωγικού σκοπούς δεν εξυπηρετεί, όπως έχουν πολλάκις τονίσει καθηγητές παιδαγωγικών σχολών στην Ελλάδα», είπε αρχικά η Μπέττυ Σκούφα.

«Για ποιον λόγο θέλετε να επιβάλλετε, να καρατομήσετε την προσωπικότητα των νηπίων σε τόσο τρυφερή ηλικία, των τεσσάρων ετών, επιβάλλοντάς τους την εκμάθηση των αγγλικών; Δεν έχετε πείσει κανέναν σε αυτήν την αίθουσα ότι η συγκεκριμένη διάταξη εξυπηρετεί τον όποιο παιδαγωγικό σκοπό», προσέθεσε λίγο αργότερα στην τοποθέτησή της, η βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ.

Δείτε τα επίμαχα αποσπάσματα από το 1:40-2:25 και από το 4:20-4:32

Ολόκληρη η τοποθέτηση της κυρίας Σκούφα:

«Κυρία υπουργέ μετά λύπης μου διαπίστωσα τις δύο φορές που μιλήσατε εδώ στην επιτροπή ότι αφιερώσατε αρκετά μεγάλο μέρος του λόγου σας, σε διαφήμιση θα μου επιτρέψετε να πω αμερικανικών πανεπιστημίων, τα οποία ενδιαφέρονται να χτίσουν συνεργασίες με ελληνικά πανεπιστήμια. Κατανοώ ότι έχετε τελειώσει, έχετε ολοκληρώσει σημαντικό μέρος των σπουδών σας στην Αμερική, όμως, επιτρέψτε μου να σας πω, ότι όλοι εδώ μέσα είμαστε εκλεγμένοι από τον ελληνικό λαό, αυτόν πρέπει να υπηρετούμε και επίσης είστε υπουργός στο ελληνικό υπουργείο Παιδείας. Άρα, θα πρέπει να στηρίξετε ως επί το πλείστον την ελληνική εκπαίδευση, όχι, τα όποια καλά ή πιο χειρότερα ενδιαφέροντα επιχειρηματικά των αμερικανικών πανεπιστημίων.

Επιτρέψτε μου να πω, μία ακόμη πολιτική παρατήρηση. Όταν μιλάτε για ανάγκη διεθνών συνεργασιών των ελληνικών πανεπιστημίων με το εξωτερικό, φαντάζομαι ότι θέλετε να διορθώσετε την παράλειψή σας και να μην μας αναφέρετε την επόμενη φορά μόνο αμερικανικά πανεπιστήμια, εκτός αν υπάρχει κάποιος ιδιαίτερος λόγος.

Θέλω να πω, παρόλο που θα φανεί σκληρό, ότι με κάνετε να πονηρεύομαι ότι ακριβώς και η εισαγωγή της διδασκαλίας της αγγλικής γλώσσας στο νηπιαγωγείο κάποιο άλλο ειδικό κρυμμένο συμφέρον εξυπηρετεί. Μήπως αποτελεί και αυτό επιταγή αμερικανικών σχολών, αμερικανικών πανεπιστημίων; Διότι στα σίγουρα παιδαγωγικού σκοπούς δεν εξυπηρετεί, όπως έχουν πολλάκις τονίσει καθηγητές παιδαγωγικών σχολών στην Ελλάδα.

Μία δεύτερη γενική παρατήρηση που με λυπεί ιδιαιτέρα, από το συγκεκριμένο νομοσχέδιο ΄λείπει παντελώς το παιδαγωγικό όραμα. Θα χαρακτήριζα το νομοσχέδιο ως ένα τυχαίο συμπίλημα, τυχαίων διατάξεων, οι οποίες υπαγορεύονται από συγκεκριμένα ιδιωτικά συμφέροντα. Δεν έχει κανέναν συνεκτικό ιστό, όλες οι διατάξεις του. Δεν εμφορείται ξαναλέω από το παιδαγωγικό όραμα που δεν είναι άλλο από τη διαμόρφωση ολοκληρωμένων προσωπικοτήτων ελεύθερα και κριτικά σκεπτόμενων πολιτών. Καμία διάταξη του συγκεκριμένου νομοσχεδίου δεν εξυπηρετεί αυτό το παιδαγωγικό όραμα και μην μου πείτε ότι ως υπουργός Παιδείας δεν είστε σε θέση να διακρίνετε την εννοιολογική διαφορά μεταξύ ολόπλευρης παιδείας και τυχαίου συμπιλήματος διαφόρων δεξιοτήτων.

Επανέρχομαι στις συγκεκριμένες διατάξεις. Κυρία υπουργέ, η παιδεία που θα δώσουμε στα νήπια αποτελεί ίσως το σημαντικότερο κομμάτι της παιδείας που θα λάβουν γενικά ως άτομα στη ζωή τους γιατί η προσωπικότητα κατά 65%διαμορφώνεται ακριβώς στο νηπιαγωγείο

Σας ερωτώ, λοιπόν, ευθέως για ποιον λόγο θέλετε να επιβάλλετε, να καρατομήσετε την προσωπικότητα των νηπίων σε τόσο τρυφερή ηλικία, των τεσσάρων ετών, επιβάλλοντάς τους την εκμάθηση των αγγλικών; Δεν έχετε πείσει κανέναν σε αυτήν την αίθουσα ότι η συγκεκριμένη διάταξη εξυπηρετεί τον όποιο παιδαγωγικό σκοπό.

Θέλω να σας υπενθυμίσω ότι ακριβώς σκοπός της ίδρυσης και λειτουργίας του Νηπιαγωγείου είναι τα παιδιά να αναπτύξουν όλα τα ερεθίσματα, να ανακαλύψουν το σώμα τους, να μάθουν να μιλάνε, να αναπτύξουν στα πρώτα στάδια τις κοινωνικές σχέσεις, να κοινωνικοποιηθούν και όχι να αποκτήσουν απλά κάποιες δεξιότητες άνωθεν επιβεβλημένες.

Είναι αντιπαιδαγωγικό αυτό που κάνετε, κυρία Υπουργέ, με το δεύτερο άρθρο του νομοσχεδίου, όπως και πλήρως αντιπαιδαγωγικό είναι – για να μείνω σήμερα μόνο στην προσχολική ηλικία και την κατάλληλη ή μη κατάλληλη – η παντελώς ακατάλληλη προσχολική εκπαίδευση που μας πλασάρετε. Θα μου επιτρέψετε να πω, ότι δεν μπορούμε να κατανοήσουμε για ποιον λόγο αυξάνετε τον αριθμό των νηπίων στα είκοσι πέντε.

Πιστεύετε, κυρία υπουργέ, ότι μία ή ένας νηπιαγωγός μπορεί να δείξει την απαιτούμενη εξατομικευμένη προσοχή, στήριξη, φροντίδα που χρειάζονται τα παιδιά μας στην ηλικία των τεσσάρων και έξι ετών, όταν, μάλιστα, σε αυτή την τάξη υπάρχουν και συνομήλικά τους με ειδικές εκπαιδευτικές ιδιαιτερότητες και ανάγκες, νήπια ΑμεΑ;

Για ποιον λόγο, κυρία υπουργέ, φέρνετε αυτές τις δύο τελείως αντιπαιδαγωγικές και απαράδεκτες διατάξεις ουσιαστικά καταδικάζοντας τους αυριανούς πολίτες και σπρώχνοντας στο καλάθι των αχρήστων την πολύ σημαντική αγωγή και παιδεία, που πρέπει να λαμβάνουν τα παιδιά μας στην προσχολική ηλικία;».