“Greek summer is a state of mind”. Αυτό είναι το κεντρικό moto της καμπάνιας που θα τρέξει η Ελλάδα στα διεθνή ΜΜΕ και στα social media ήδη από τις επόμενες μέρες. Η Ελλάδα είναι μια αντίληψη, μια ιδέα, με άλλα λόγια. Είναι κάτι περισσότερο από τη θάλασσα, τον ήλιο, το ούζο και τα απομεινάρια της Αρχαίας Ελλάδας. Κάτι πιο διαρκές, κάτι που θα μείνει και του χρόνου και τη μεθεπόμενη χρονιά.

Η καμπάνια που παρουσιάστηκε χθες το βράδυ στην Αίγλη Ζαππείου ήταν μίνιμαλ. Το βίντεο διήρκεσε μόλις σαράντα δευτερόλεπτα. Οι λόγοι είναι απλοί: αφενός, πολλά ΜΜΕ του εξωτερικού δεν παίζουν σποτ πάνω από 30 δευτερόλεπτα, ενώ, με δεδομένο ότι θα δοθεί έμφαση στα social media, ο χρόνος θεωρείται απολύτως επαρκής για κάποιον που…σκρολάρει στα social media. Η σύλληψη είναι απλή: το βίντεο είναι μονοπλάνο, με την κάμερα προοδευτικά να ανοίγει και να αποκαλύπτει όλη την ομορφιά του ελληνικού τοπίου. Μια εικόνα που είναι συνυφασμένη με το ελληνικό καλοκαίρι. Την ίδια ώρα, στο background ακούγονται τα…τζιτζίκια που ακούγονται διαρκώς το καλοκαίρι.

Είναι σαφές ότι το σποτ δεν είναι ούτε φαραωνικό, ούτε εντυπωσιακό. Στο τραπέζι από την Marketing Greece έπεσε και άλλη μια εναλλακτική, με πιο έντονα πλάνα, αλλά δεν προκρίθηκε. Εν τέλει, έμεινε και παρουσιάστηκε αυτή η λιτή βερζιόν της ελληνικής καμπάνιας. Μιας καμπάνιας που θα ξεκινήσει σε πρώτη φάση ιδίως από τα social media ως τα τέλη Ιουνίου και στη συνέχεια θα παίξει σε μεγάλα ΜΜΕ επίσης. Σε δεύτερο χρόνο ίσως εμπλουτιστεί, ενώ θα ακολουθήσει και ένα σκέλος της καμπάνιας που θα αφορά τον εσωτερικό τουρισμό.

Η στόχευση του σποτ είναι σαφής: η Ελλάδα είναι κάτι περισσότερο από αυτό που μπορεί κανείς ενστικτωδώς να σκέφτεται. Δεν είναι, δε, υποχρεωτικό να έρθει κανείς στην Ελλάδα αυτό το καλοκαίρι. Μπορεί να μην μπορεί, λόγω περιορισμών, ή να μην θέλει να ρισκάρει. Αλλά, επιχειρείται να εγγραφεί η επίσκεψη στην Ελλάδα ως μια υποθήκη για το μέλλον, για το 2021 ή το 2022 όπως είπε ο Κυριάκος Μητσοτάκης κατά τη χθεσινή παρουσίαση.

Πολύ περισσότερο, το βίντεο αυτό είναι ένα κεντρικό σκέλος της προσπάθειας να χτιστεί το καινούργιο brand της χώρας. Ένα brand που δεν θα γκρεμίζεται και θα ξαναχτίζεται, αλλά θα είναι σημείο αναφοράς, ιδίως για όσους παρακολουθούν την Ελλάδα στο εξωτερικό. Σε αυτή την κατεύθυνση, άλλωστε, έγινε και η προσθήκη του Στηβ Βρανάκη ως επικεφαλής Δημιουργικού της προεδρίας της κυβέρνησης πριν από αρκετούς μήνες.