«Από επιλογή και από ανάγκη ο πλανήτης ξανασυναντάται με την καθαρή ενέργεια», είπε ο κ. Μητσοτάκης, προσθέτοντας ότι το ολιστικό σχέδιο της κυβέρνησης για την ηλεκτροκίνηση είναι «μια πολιτική που απαντά και στη μιζέρια του χθες και στην ανησυχία του σήμερα». «Ο αριθμός των ηλεκτρικών αυτοκινήτων στη χώρα μας με το ζόρι ξεπερνά το 0,3%», είπε ο κ. Μητσοτάκης, τονίζοντας ότι ο στόχος είναι 1/3 αυτοκίνητα το 2030 να είναι ηλεκτρικό.

Όπως ανακοίνωσε ο κ. Μητσοτάκης, η κυβέρνηση θα επιδοτήσει με 100 εκ. ευρώ και για 18 μήνες την αγορά αυτοκινήτων νέου τύπου.

«Έτσι θα καλυφθεί το 25% του κόστους για 14.000 νέα αυτοκίνητα. Το όφελος ανά μονάδα θα προσεγγίζει τα 10.000 ευρώ, κάτι που θα κάνει τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα πιο προσιτά στο μέσο εισόδημα», υπογράμμισε.

Όπως υπογράμμισε ο πρωθυπουργός, το πρόγραμμα «Ηλεκτρικά» θα επιδοτεί κατά 15% την αγορά ή μίσθωση ηλεκτρικών αυτοκινήτων και ελαφρών φορτηγών, αλλά και το 25% για τα ηλεκτρικά ταξί.

Εξήγγειλε κίνητρα για την αγορά ηλεκτρικών οχημάτων, όπως η απαλλαγή από τα τέλη στάθμευσης για 2 χρόνια, εξαίρεση από το φορολογητέο εισόδημα ως προς τις δαπάνες για φόρτιση, ενώ από τα εταιρικά έσοδα θα εκπίπτει το 50% ή το 70% στα νησιά για το κόστος αγοράς.

Ίδιες απαλλαγές θα ισχύουν και για την εγκατάσταση εταιρικών σημείων φόρτισης.

Ως προς τις υπηρεσίες φόρτισης και τις υποδομές υποστήριξης, ανέφερε ότι το ρεύμα κίνησης θα παρέχουν εξειδικευμένοι φορείς, οι οποίοι θα αναπτύσσουν δίκτυα και σημεία φόρτισης. Θα πρόκειται ουσιαστικά για τους διαδόχους των σημερινών βενζινάδικων.

Έκανε, δε, λόγο για κίνητρα για την εγκατάσταση νέων παραγωγικών μονάδων στις περιοχές απολιγνιτοποίησης και ειδικά στη Δυτική Μακεδονία και την Αρκαδία.

Προανήγγειλε μείωση φόρων και άλλων βαρών, με μονάδες που θα εγκαθίστανται να έχουν μικρότερο φορολογικό συντελεστή 5% για 5 κερδοφόρες χρήσεις.

Θα έχουν επίσης μειωμένες εργοδοτικές εισφορές για κάθε νέα θέση εργασίας.

Ακόμα, θα υπάρχουν αυξημένοι συντελεστές απόσβεσης παγίων. Ο πρωθυπουργός, επίσης, προανήγγειλε ποσόστωση 25% στις προμήθειες οχημάτων του Δημοσίου τον Αύγουστο του 2021, αρχής γενομένης από τα λεωφορεία Αθήνας και Θεσσαλονίκης.

Μάλιστα, ο κ. Μητσοτάκης αποκάλυψε ότι σύντομα θα ανακοινωθεί και η μετάβαση ενός νησιού της χώρας στην ηλεκτροκίνηση.

Στο νησί αυτό, όλα τα οχήματα, θα κινούνται αποκλειστικά με ηλεκτρισμό. Τέλος, προανήγγειλε ένα επενδυτικό master plan ύψους 5 δισ. για την αναμόρφωση της Δυτικής Μακεδονίας και της Μεγαλόπολης, με τη χρήση ευρωπαϊκών κονδυλίων και από το Ταμείο Δίκαιης Μετάβασης της Ε.Ε.