Η κατανομή των ποσών της ενημερωτικής καμπάνιας για τον κορονοϊό «δικαιολογεί» και την παρελκυστική τακτική που ακολουθήθηκε από την κυβέρνηση, καθώς η δημοσιοποίηση της λίστας πήγαινε από αύριο σε... αύριο.

Τη μερίδα του λέοντος από τα χρήματα έχουν καταφανώς καρπωθεί φιλοκυβερνητικά ΜΜΕ και μάλιστα σε επίπεδο συνολικών ομίλων.

Τα δε κριτήρια που ελήφθησαν υπόψη προφανώς δεν έχουν σχέση με την επισκεψιμότητα και την κυκλοφορία κάθε μέσου - τη εξαιρέσει της τηλεθέασης αφού ο ΣΚΑΙ που πήρε και το μεγαλύτερο ποσό, είναι πρώτος σε θεαματικότητα -  και υπό αυτό το πρίσμα αποκτούν ιδιαίτερη σημασία οι καταγγελίες και ο δημόσιος διάλογος στα social media ότι δόθηκαν χρήματα σε ανύπαρκτα ΜΜΕ, κυρίως ηλεκτρονικά.

Ακριβώς υπό την ίδια οπτική, η κωλυσιεργία με τη δημοσιοποίηση της λίστας αναζωπυρώνει την ανησυχία ότι υπήρξε «μαγείρεμά» της, κάτι για το οποίο είχε προειδοποιήσει ο ΣΥΡΙΖΑ.

Ήδη το κόμμα της αξιωματικής αντιπολίτευσης, μετά τη δημοσιοποίηση της λίστας, κάλεσε την κυβέρνηση να απαντήσει με ποιο σκεπτικό αποκλείστηκαν ή ενισχύθηκαν ΜΜΕ στο πλαίσιο της καμπάνιας

Αυτά είναι τα ΜΜΕ που πήραν τα μεγαλύτερα ποσά 

ΣΚΑΪ

Τηλεόραση: 1.029.200 ευρώ
Σάιτ: 124.000 ευρώ
Ραδιόφωνο: 99.200 ευρώ

Σύνολο: 1.252.400 ευρώ

ΑΝΤΕΝΝΑ

Τηλεόραση: 967.188,84 ευρώ
Σάιτ: 124.000 ευρώ

Σύνολο: 1.091.188,84 ευρώ

Star

Τηλεόραση: 905.066,08 ευρώ
Σάιτ: 124.000

Σύνολο: 1.029.066,08 ευρώ

Alpha

Τηλεόραση: 842.558,92 ευρώ
Σάιτ: 124.000 ευρώ

Σύνολο: 966.558,92 ευρώ

Πρώτο Θέμα

Εφημερίδα: 124.000 ευρώ
Σάιτ: 310.000 ευρώ

Σύνολο: 434.000 ευρώ

ΕΡΤ

Τηλεόραση: 334.716,92 ευρώ
Σάιτ:49.600 ευρώ

Σύνολο: 384.316,92 ευρώ

Καθημερινή

Εφημερίδα: 123.380 ευρώ «Καθημερινή της Κυριακής»
                    73.780 ευρώ «Καθημερινή του Σαββάτου»
Σάιτ:186.000 ευρώ

Σύνολο: 383.160 ευρώ

Action24

Τηλεόραση: 173.422,68
Σαιτ:49.600 ευρώ

Σύνολο: 223.022,68 ευρώ

Open

Τηλεόραση: 557.566 ευρώ
Σαιτ: 124.000 ευρώ

Σύνολο: 681.566 ευρώ

Βήμα

Εφημερίδα: 119.040 ευρώ
Σάιτ: 79.360 ευρώ

Σύνολο: 198.400 ευρώ

Real

Εφημερίδα: 74.400 ευρώ
Ραδιόφωνο: 62.000 ευρώ
Σαιτ: 43.300 ευρώ

Σύνολο: 179.700 ευρώ

Τύπος της Κυριακής

Εφημερίδα: 99.200 ευρώ

KISS FM

Ραδιόφωνο: 86.800 ευρώ

Ιστοσελίδες:

In.gr: 313.720 ευρώ
iefimerida.gr: 310.000 ευρώ
Athensvoice.gr: 223.200 ευρώ
Newsbomb.gr: 186.000 ευρώ
Parapolitika.gr: 182.280 ευρώ
Newsit.gr: 176.080 ευρώ
Liberal.gr: 148.800 ευρώ
Lifo.gr: 148.800 ευρώ 
Capital.gr: 148.800 ευρώ
Newpost.gr: 124.000 ευρώ
Bovary.gr: 124.000 ευρώ
CNN.gr: 124.000 ευρώ
Queen.gr: 124.000 ευρώ
Tlife.gr: 99.200 ευρώ

ΣΥΡΙΖΑ: ΜΜΕ που επιτίθενται στο κόμμα μας έχουν χρυσωθεί πλουσιοπάροχα

Σφοδρή κριτική στο περιεχόμενο της λίστας Πέτσα ασκεί ο ΣΥΡΙΖΑ, λέγοντας ότι έχουν αποκλειστεί ΜΜΕ που ασκούν κριτική στην κυβέρνηση και έχουν... χρυσωθεί όσα επιτίθενται στο ΣΥΡΙΖΑ.

«Η κυβέρνηση οφείλει να απαντήσει για ποιον λόγο έχει αποκλείσει συγκεκριμένα Μέσα μόνο και μόνο επειδή ασκούν κριτική σε αυτή. Αλλά και να εξηγήσει γιατί σε κάποια Μέσα έχουν δοθεί ψίχουλα, ενώ, όσα επιτίθενται συστηματικά στον ΣΥΡΙΖΑ, έχουν χρυσωθεί πλουσιοπάροχα. Μήπως η συγκεκριμένη μεθόδευση έγινε προκειμένου να φανεί, ψευδεπίγραφα, πως καλύπτεται το κριτήριο του πλουραλισμού; Αναμένουμε άμεσα πλήρεις απαντήσεις» αναφέρεται στην ανακοίνωση του ΣΥΡΙΖΑ με αφορμή τη δημοσιοποίηση της λίστας Πέτσα.

Επίσης καλεί την κυβέρνηση να δώσει και τις αρχικές τιμολογήσεις για να αποδείξει ότι δεν έγινε «μαγείρεμα».

Ενώσεις Συντακτών προς Πέτσα: Ενημερώστε μας για τα κριτήρια κατανομής των χρημάτων στα ΜΜΕ

Να ενημερωθούν για τα κριτήρια με τα οποία δόθηκαν σε ΜΜΕ τα χρήματα της ενημερωτικής καμπάνιας για τον κορονοϊό, ζητούν τα Διοικητικά Συμβούλια των Ενώσεων Συντακτών, σε επιστολή τους προς τον Στέλιο Πέτσα.

Συγκεκριμένα ζητούν:

  • Να ενημερωθούν για τα κριτήρια τα οποία ίσχυσαν για τα ΜΜΕ, σε ό,τι αφορά στην συμμετοχή ή τον αποκλεισμό από τις καμπάνιες
  • Να ενημερωθούν ποιος φορέας (δημόσιος ή ιδιωτικός) αποφάσισε για την επιλογή ή τον αποκλεισμό τους
  • Να ενημερωθούν για τα κριτήρια κατανομής των ποσών που αποφασίστηκε να δοθούν.
  • Να δοθούν στην δημοσιότητα οι εντολές καταχωρήσεων προς τα ΜΜΕ.
  • Να γνωστοποιηθεί με την κατάθεση στοιχείων εάν τηρήθηκε ο ισχύων νόμος, περί κατανομής του 30% της κρατικής διαφήμισης στα ΜΜΕ της Περιφέρειας.
  • Να γνωστοποιηθεί εάν στα κριτήρια επιλογής των ΜΜΕ έλαβαν υπ’ όψιν τους το ουσιαστικό περιεχόμενο του νόμου περί ενίσχυσης των εντύπων μέσων, ο οποίος μεταξύ άλλων προβλέπει για την ενίσχυση κάθε Μέσου, την διασύνδεση με τις μόνιμες θέσεις εργασίας.
  • Να απαντηθεί εάν, σε ό,τι αφορά στα ηλεκτρονικά ΜΜΕ, τηρήθηκε η προϋπόθεσή εγγραφής τους στο Μητρώο Ηλεκτρονικών Μέσων, ώστε αυτά να δικαιούνται οιασδήποτε κρατικής ενίσχυσης.
  • Να ενημερωθούν άμεσα εάν τα μέτρα ενίσχυσης του εντύπου τύπου θα εφαρμοστούν και πότε.