Ο κ. Καμμένος υποστήριξε αρχικά πως ορθώς η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ κατήργησε νομοθετικά την δυνατότητα σύναψης συμβάσεων Α/Ω επαναλαμβάνοντας ότι στο παρελθόν αποτέλεσαν εστία διαφθοράς, ωστόσο στην συνέχεια επιχείρησε να εξηγήσει τα οφέλη για τις ένοπλες δυνάμεις και την Ελληνική Αμυντική Βιομηχανία που θα προκύψουν από την δική του σύμβαση αντισταθμιστικών.

«Η τροπολογία αναφέρεται στην υποχρέωσή μας - στις 15 Μαρτίου 2019 - να κλείσουμε τελειωτικά την σύμβαση Α/Ω των F16 του 2005 που υπόγραψe ο τότε υπουργός Σπηλιωτόπουλος. Η σύμβαση τότε προέβλεπε να δοθούν στην ελληνική δημοκρατία 230 εκατ ευρώ έναντι της αγοράς των F-16», είπε και συνέχισε: «Στην συζήτηση που είχαμε για την αναβάθμιση των F16 προέκυψε το θέμα υποχρέωσης αυτά τα Α/Ω να δοθούν στην ελληνική πλευρά. Η νομοθεσία όμως έχει αλλάξει. Δεν υπάρχουν Α/Ω και έχομε δεσμευτεί ότι δεν θα δεχθούμε Α/Ω παρά μόνο για την ενίσχυση της ΕΑΒ. Δεν πρέπει να έχουμε Α/Ω που στο παρελθόν ήταν εστία διαφθοράς».

«Στο πλαίσιο αυτό το πρόγραμμα αναβάθμισης υλοποιείται με διακρατική συμφωνία με την ΗΠΑ. Το πρόγραμμα δομείται από τις ΗΠΑ με τρόπο που ενισχύεται η ΕΑΒ. Η εγχώρια βιομηχανία θα υλοποιήσει όλες τις δράσεις του προγράμματος εκτός του λογισμικού. Με τον τρόπο αυτό η εγχώρια βιομηχανία διασφαλίζει έργο εκατομμυρίων δολαρίων. Για να γίνει αυτό θα πρέπει η ΕΑΒ να έχει υποδομές που θα της μείνουν προίκα», επεσήμανε.

Ο κ. Καμμένος σημείωσε ότι «εμείς ζητήσαμε αρχικά τα 230 εκατ. ευρώ να αφαιρεθούν από την σύμβαση γι αυτό και η διαφορά του 1,1δισ. δολάρια με το 1,3 δισ. που είχε προκύψει τότε. Δεν το δέχθηκε οι ΗΠΑ γιατί δήλωσε ότι αποτελεί μέρος της ήδη υπογραφείσας σύμβασης. Δεσμεύτηκε όμως ότι θα τα επιστρέψει στην εγχώρια βιομηχανία. Εκτός της ΕΑΒ υπάρχουν εταιρείες που θα εμπλακούν στο πρόγραμμα. Συγκεκριμένα για σχεδίαση κατασκευή καλωδιώσεων, κλπ. Όλα τα ανταλλακτικά εργαλεία και καλώδια αναβάθμισης Φ16 θα προέρχονται από ελληνικές εταιρείες που θα επιλέξει η Lockheed Martin. Για να γίνουν πρέπει να ολοκληρωθεί το πρόγραμμα».

Επίσης υποστήριξε ότι «η αρχική άποψη της ΓΔΑΕ ήταν ότι δεν χρειάζεται νομοθετική ρύθμιση. Όταν ρωτήσαμε το ΝΣΚ και ζητήσαμε να μας πουν αν μπορεί να προχωρήσει χωρίς νομοθετική ρύθμιση η απάντηση ήταν αρνητική διοτι είναι σαφής ο νόμος σε σχέση με την προσφορά. Όταν υπάρχει προσφορά από την άλλη πλευρά και μάλιστα δωρεάν πρέπει να γίνει νομοθετικά και πρέπει εως τις 15/3 να συμβασιοποιηθεί. Αυτή η συμφωνία θα υπογραφεί μεταξύ ΓΔΑΕ και Lockheed Martin και θα κλείσει το πρόγραμμα της πρώτης σύμβασης και θα εξασφαλίσει την συνέχιση της ΕΑΒ γι αυτό και βρισκόμαστε εδώ».