Έτσι λοιπόν οι Τομεάρχες Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Υποδομών και Μεταφορών και Εσωτερικών του ΣΥΡΙΖΑ, Σ. Φάμελλος, Π. Πέρκα, Γ. Βαρεμένος, Χ. Καφαντάρη και Χ. Σπίρτζης, κατέθεσαν χθες γραπτή ερώτηση προς τους Υπουργούς Υποδομών και Μεταφορών και Περιβάλλοντος και Ενέργειας, υποστηρίζοντας ότι η κυβέρνηση της ΝΔ ακύρωσε προμήθεια 190 ηλεκτροκίνητων λεωφορείων στο πλαίσιο διαγωνισμού που είχε δρομολογήσει η προηγούμενη κυβέρνηση.

Για το θέμα ερωτήθηκε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής, κατά την παρουσίαση των μέτρων προώθησης της ηλεκτροκίνησης, μαζί με τον Υπουργό Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Κωστή Χατζηδάκη και τον Υφυπουργό Μεταφορών, Γιάννη Κεφαλογιάννη.

Και ομολόγησε ότι αιφνιδιάστηκε όταν χθες έμαθε για την κατάθεση της ερώτησης από τους βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ, αν και μετά το ξανασκέφτηκε και συνειδητοποίησε ότι δεν θα έπρεπε να είχε αιφνιδιαστεί, καθώς γενικά ο ΣΥΡΙΖΑ δεν φημίζεται για την ακρίβεια και την αξιοπιστία του, όπως χαρακτηριστικά σχολίασε.

«Εδώ, λοιπόν, συγγνώμη αλλά έχουμε μια χαρακτηριστική περίπτωση πολιτικού θράσους. Δεν φτάνει που 4,5 χρόνια κυβέρνηση δεν πήραν ούτε ένα νέο λεωφορείο. Δεν φτάνει που 4,5 χρόνια κυβέρνηση διέλυσαν τις αστικές συγκοινωνίες σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη. Δεν φτάνει που 4,5 χρόνια κυβέρνηση δεν κατάφεραν να κάνουν για την προμήθεια νέων λεωφορείων ούτε έναν διαγωνισμό της προκοπής, που να μην καταπέσει δηλαδή... Έρχονται τώρα και μας κουνάνε και το δάχτυλο από πάνω!” σχολίασε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών και πρόσθεσε:

«Και τι μας λένε; Ότι δεν είναι και πολύ του γούστου τους τα νέα λεωφορεία που φέρνουμε –όταν αυτοί δεν έφεραν τίποτα, το απόλυτο μηδέν. Και μας απευθύνουν και δήθεν ερώτηση, γιατί υποτίθεται ότι ακυρώσαμε εμείς τον διαγωνισμό τους.” Ο κ. Καραμανλής απάντησε ότι τον εν λόγω διαγωνισμό του ΣΥΡΙΖΑ δεν τον ακύρωσε η κυβέρνηση της ΝΔ, αλλά η Ανεξάρτητη Διοικητική Αρχή Εξέτασης Προδικαστικών Προσφυγών. “Ξέρουμε βέβαια ότι ο ΣΥΡΙΖΑ έχει μια φυσική απέχθεια στις ανεξάρτητες αρχές, αλλά τι να κάνουμε, έτσι λειτουργεί η δημοκρατία σε αυτόν τον τόπο», πρόσθεσε.

Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών υπενθύμισε ότι η αρμόδια Ανεξάρτητη Αρχή έκρινε ότι ο διαγωνισμός του ΣΥΡΙΖΑ μειώνει τον ανταγωνισμό, ότι θέτει πρόσθετες απαιτήσεις κατά παράβαση της ελληνικής και ευρωπαϊκής νομοθεσίας, ότι δυσκολεύει εταιρείες να καταθέσουν προσφορά και ότι υπάρχουν κι ερωτηματικά ως προς τη χρηματοδότησή του…»

«Και για όλους αυτούς τους λόγους, η Ανεξάρτητη Αρχή –και όχι η κυβέρνηση- ακύρωσε τον διαγωνισμό του ΣΥΡΙΖΑ. Επαναλαμβάνω, τον ακύρωσε. Στο σύνολό του” πρόσθεσε και κατέληξε: “Συνεπώς εμείς δεν μπορούσαμε να κάνουμε απολύτως τίποτα, παρά μόνο να τρέξουμε για να προκηρύξουμε νέο διαγωνισμό. Όπως και κάνουμε».

 Ουσιαστικά ο κ. Καραμανλής άφησε έμμεσες αιχμές για τη διαφάνεια του διαγωνισμού που είχε δρομολογήσει ο ΣΥΡΙΖΑ, αφού η Ανεξάρτητη Αρχή δεν είχε άλλη επιλογή από το να τον ακυρώσει. Στη συνέχεια δε, στελέχη του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών προκαλούσαν το ΣΥΡΙΖΑ αντί για γραπτή ερώτηση να καταθέσει επίκαιρη ερώτηση, ώστε να λάβει και κατά πρόσωπο τις απαντήσεις από τον κ. Καραμανλή στη Βουλή.

Γ. Ευγ.