Τα 10 καλύτερα ελληνικά προεκλογικά σποτ της κρίσης

Τα 10 καλύτερα ελληνικά προεκλογικά σποτ της κρίσης

Μαζί με την ώρα των εκλογών, πλησιάζει και εκείνη των προεκλογικών σποτ. Στα λίγα χρόνια που έχουν κυριαρχήσει στις προεκλογικές καμπάνιες των κομμάτων, αντί των παραδοσιακών αφισών, οι διαφημιστές που τις επιμελούνται έχουν δώσει μερικά «διαμαντάκια». Το Reader.gr θυμήθηκε 10 τέτοια «διαμάντια» και σας τα παρουσιάζει.

Δημοκρατική Αριστερά – Πιστεύετε στα όνειρα;

Δημοκρατική Αριστερά – Πιστεύετε στα όνειρα;

Ο πασίγνωστος ηθοποιός είναι εκείνη την εποχή, υποψήφιος με τα ψηφοδέλτια της Δημοκρατικής Αριστεράς, του Φώτη Κουβέλη, που έχει λάβει στις εκλογές του Μαΐου του 2012, 6,11% εκλέγοντας 19 βουλευτές. Εκτός από τις περίφημες «κόκκινες γραμμές» και την «απαγκίστρωση» που χρησιμοποιούσε συχνά πυκνά ο σημερινός υφυπουργός Άμυνας «έπαιζε το χαρτί» της «Αριστεράς της Ευθύνης» που θα έδινε λύση στο αδιέξοδο της ακυβερνησίας, το οποίο «απειλούσε» τη χώρα, όπως και πράγματι έκανε. Στο προεκλογικό σποτ της ΔΗΜΑΡ, ο Γιάννης Μπέζος, περιγράφει ένα «όνειρο» του που αφορά τις συνομιλίες για τον σχηματισμό κυβέρνησης, με τον ίδιο στο ρόλο του Προέδρου της Δημοκρατίας.

Λαϊκή Ενότητα – Τι είπατε;

Λαϊκή Ενότητα – Τι είπατε;

Το τρίτο μνημόνιο μόλις έχει ψηφιστεί και η χώρα οδηγείται εκ νέου σε εκλογές οκτώ μόλις μήνες μετά την πρώτη εκλογή του ΣΥΡΙΖΑ, καθώς ο τελευταίος αδυνατεί να κυβερνήσει, έχοντας «κοπεί» στα δυο. Πρωταγωνίστρια του «δράματος» και η Ζωή Κωνσταντοπούλου που συστρατεύεται στη Λαϊκή Ενότητα του Παναγιώτη Λαφαζάνη και παίρνει μέρος και η ίδια στην πολύ έξυπνη σειρά σποτ του κόμματος. Η τότε Πρόεδρος της Βουλής, μάλιστα χρησιμοποιεί στο σποτ τις, χαρακτηριστικές τις ατάκες για τις οποίες επικρίθηκε έντονα όπως το «τι είπατε;» από τη συνέντευξή της στον ΣΚΑΙ, αλλά και τα πολυάριθμα επίθετα που χρησιμοποιούσε για να χαρακτηρίσει το χρέος.

ΣΥΡΙΖΑ - Η ελπίδα έρχεται

ΣΥΡΙΖΑ - Η ελπίδα έρχεται

Δεν είναι ιδιαίτερα αστείο, ούτε έχει κάποια έξυπνη ατάκα που «κλέβει» τις εντυπώσεις. Είναι όμως το προεκλογικό σποτ με το σύνθημα της νίκης του Ιανουαρίου του 2015 για τον ΣΥΡΙΖΑ. Το περίφημο «Η ελπίδα έρχεται» και ως εκ τούτου έχει την δική του θέση σ' αυτή τη λίστα.

Ανεξάρτητοι Έλληνες – Ο μικρός έσπασε το αριστερό του χέρι

Ανεξάρτητοι Έλληνες – Ο μικρός έσπασε το αριστερό του χέρι

Από το 2012 και το 10% των εκλογών του Μαΐου εκείνης της χρονιάς, ο Πάνος Καμμένος και οι Ανεξάρτητοι Έλληνες ακολουθούν φθίνουσα πορεία. Στις εκλογές του Ιανουαρίου του 2015 έχει πάρει 4,75%, ενώ πολλοί είναι εκείνοι που θεωρούν ότι κατάφερε να φτάσει ακόμα και σ' αυτό το ποσοστό με την πανέξυπνη προεκλογική καμπάνια που του σχεδίασε ο άνθρωπος που την ίδια περίοδο έκανε «θόρυβο» με τα διαφημιστικά των Jumbo. Και επειδή «ομάδα που κερδίζει δεν αλλάζει», ο Πάνος Καμμένος διατήρησε την ίδια συνταγή και στις εκλογές του Σεπτεμβρίου του 2015 (και ναι, τον μικρό όπως μάθαμε στο σποτ που είχε προηγηθεί τον Ιανουάριο του 2015, τον λένε Αλέξη). 

ΚΚΕ - Έρχεται θύελλα

ΚΚΕ -  Έρχεται θύελλα

Το ΚΚΕ δεν συνήθιζε τουλάχιστον μέχρι το 2009, τα «χιουμοριστικά» σποτ. Το έκανε για πρώτη φορά στις ευρωεκλογές του 2009, ενώ το 2012, είναι η σειρά του «Έρχεται θύελλα». Το σενάριο έχει ως εξής: Γεροδεμένος Κνίτης μοιράζει ανακοινώσεις που προαναγγέλλουν πως «έρχεται θύελλα». Μεσήλιξ προσπερνά από αδιάφορα ως εριστικά τον Κνίτη, χωρίς να δώσει σημασία στις προειδοποιήσεις. Και όπως θα έλεγε και ο Διονύσης Σαββόπουλος, «αλλάζει όμως ο καιρός, να βροντές, να χαλάζι, να κεραυνοί» και τα υπόλοιπα είναι ευκόλως αντιληπτά.

Το Ποτάμι – Μετά το κώμα

Το Ποτάμι – Μετά το κώμα

Ο Σταύρος Θεοδωράκης και το Ποτάμι, την «έπαθαν» άσχημα με τα πρώτα τους προεκλογικά σποτ που η ψήφος παραλληλιζόταν από ένα κορίτσι με την πρώτη της φορά. Θεωρήθηκαν «κακόγουστα» και «σεξιστικά» και αυτοί είναι χαρακτηρισμοί που χρησιμοποιήθηκαν από τους ίδιους τους υποψηφίους του Ποταμιού. Έτσι το κόμμα του Σταύρου Θεοδωράκη, για την τρίτη κατά σειρά προεκλογική του καμπάνια, προτίμησε μια πιο ασφαλή μέθοδο με τον κύριο που ξυπνάει από το κώμα που έχει πέσει στην αρχή της κρίσης, ώστε να μάθει τι έχει μεσολαβήσει.

Νέα Δημοκρατία - Και η Ελλάδα κύριε;

Νέα Δημοκρατία - Και η Ελλάδα κύριε;

Τα επόμενα τρία στην κατάταξη διαφημιστικά σποτ, ανήκουν στην ίδια χρονική περίοδο, αλλά και στο ίδιο κόμμα, την Νέα Δημοκρατία. Η «γαλάζια» επικοινωνιακή ομάδα, επιχειρεί να... κινδυνολογήσει ελαφρώς με το ενδεχόμενο εκλογής του ΣΥΡΙΖΑ. Έτσι στο πρώτο απ' αυτά, ο καθηγητής, αναφέρει σε μια τάξη σχολείου τις χώρες της Ευρωζώνης, χωρίς την Ελλάδα μέσα σ' αυτές, προκαλώντας την απορία των μαθητών. «Γιατί κύριε;».

ΟΝΝΕΔ - Μη Αλέξη, είναι ντροπή

ΟΝΝΕΔ - Μη Αλέξη, είναι ντροπή

Όπως και η προηγούμενη, τα συγκεκριμένα διαφημιστικά σποτ, εντάσσονται στην κατηγορία της «μαύρης διαφήμισης». Αντί δηλαδή να μιλήσουν για τα πλεονεκτήματα της εκλογής της Νέας Δημοκρατίας, μιλούν για το ενδεχόμενο εκλογής του ΣΥΡΙΖΑ. (Γι αυτό και κυκλοφόρησε μόνο στο διαδίκτυο και με την υπογραφή της νεολαίας του κόμματος). Ο γνωστός κωμικός Γιώργος Ηλιόπουλος, βρίσκεται μαζί με το ταίρι του, σε πολυτελές εστιατόριο όπου αφού δοκιμάζουν τα πάντα, αρνούνται να πληρώσουν τον λογαριασμό. Το προσωπικό τους πετά έξω από το εστιατόριο και ο Αλέξης (ναι, τον λένε Αλέξη) αποκρίνεται στο ταίρι του πως «νόμιζα πως μπλοφάρουν».

 

ΟΝΝΕΔ - Παρ' τα ΣΥΡΙΖΑ

ΟΝΝΕΔ -  Παρ' τα ΣΥΡΙΖΑ

Στην ίδια ακριβώς λογική και αυτό το σποτ. Υπογράφεται από την ΟΝΝΕΔ και κυκλοφορεί μόνο στο διαδίκτυο, πριν τις δεύτερες εκλογές του 2012. Οργισμένος νέος μπαίνει σε κομμωτήριο και με αντίστοιχα αγριεμένο ύφος ζητά να του τα πάρουν «σύριζα». Το αποτέλεσμα τον σοκάρει και ας τον παρηγορεί η γιαγιά δίπλα πως «φάνηκε και το προσωπάκι σου».

Λαϊκή Ενότητα – Νομισματοκοπείο

Λαϊκή Ενότητα – Νομισματοκοπείο

Λίγο πολύ ακολουθεί την τακτική του σποτ που συμμετείχε η Ζωή Κωνσταντοπούλου. Λίγο καιρό πριν τις εκλογές του Σεπτεμβρίου, κάποια ΜΜΕ αναπαράγουν το σενάριο κάποιου επικείμενου «ντου στο Νομισματοκοπείο» από το Αριστερό Ρεύμα του Παναγιώτη Λαφαζάνη, σε περίπτωση που η χώρα βρισκόταν εκτός Ευρωζώνης. Ο ίδιος, το χρησιμοποιεί με χιούμορ σε ένα προεκλογικό σποτ που αν και θα μνημονεύεται για πολλά χρόνια, δεν ήταν ικανό να του εξασφαλίσει το εκλογικό ποσοστό που θα τον έβαζε στη Βουλή.