Στο Χόλιγουντ είναι εδώ και χρόνια γνωστή από τα σενάριά της για ταινίες όπως ο «Αλέξανδρος» του Όλιβερ Στόουν, το «Νησί των Καταραμένων» του Μάρτιν Σκορσέζε ή το «Εξολοθρευτής: Γένεσις» του Άλαν Τέιλορ. Ενώ συνεργάζεται εδώ και πολλά χρόνια με τον Τζέιμς Κάμερον και τον έχει βοηθήσει σημαντικά στη συγγραφή του σεναρίου για το «Avatar», την πιο επιτυχημένη ταινία όλων των εποχών.

Όμως η Λέτα Καλογρίδη (Laeta Kalogridis), που ως σεναριογράφος και εκτελεστική παραγωγός έχει καταφέρει να ξεχωρίσει σε έναν ανδροκρατούμενο χώρο, φέτος έρχεται για τα καλά στο προσκήνιο ως δημιουργός και showrunner (αρμόδια... επί παντός επιστητού) της ακριβότερης, όπως φημολογείται, παραγωγής στην ιστορία του Netflix: της σειράς επιστημονικής φαντασίας «Αltered Carbon» («Θνητοί Θεοί»).

Με τη μεταφορά στην οθόνη του ομώνυμου νουάρ μυθιστορήματος του Ρίτσαρντ Κ. Μόργκαν η Καλογρίδη επέστρεψε με έναν τρόπο στην παιδική της ηλικία, όταν ο παππούς της τής διάβαζε ελληνική μυθολογία. «Οι ελληνικοί μύθοι είναι γεμάτοι από θεές και ισχυρές γυναίκες. Αυτές ήταν που με μάγεψαν. Από πολύ μικρή άρχισα να διαβάζω επιστημονική φαντασία και τη λάτρεψα», έλεγε σε πρόσφατη συνέντευξή της στο Hollywood Reporter.

Η Laeta Elizabeth Kalogridis, όπως είναι το πλήρες όνομά της, γεννήθηκε στις 30 Αυγούστου του 1965 στο Γουίντερ Χέιβεν της Φλόριντα, όπου και μεγάλωσε. Οι παππούδες της ήταν μετανάστες από την Κάλυμνο. Για λίγο φλέρταρε με την ιδέα να γίνει δικηγόρος, αλλά τόσο στο Κολέγιο Ντέιβιντσον της Βόρειας Καρολίνας, όσο και στο Πανεπιστήμιο του Τέξας κατέληξε να παρακολουθεί μαθήματα κινηματογράφου και σεναρίου. Στα 29 της μετακόμισε στο Λος Άντζελες και συνέχισε να σπουδάζει σενάριο στο UCLA, γράφοντας και ξαναγράφοντας το «In Nomine Dei», ένα δικό της σενάριο για την Ιωάννα της Λωραίνης.

Το «In Nomine Dei» αγοράστηκε από τη Warner Bros, όπου η Καλογρίδη βρέθηκε να δουλεύει στο πλευρό του παραγωγού Τζόελ Σίλβερ. Το 1995 συμμετείχε στη συγγραφή ενός δείγματος σεναρίου που πέντε χρόνια μετά έγινε η ταινία «X-Men». Στα χρόνια που ακολούθησαν είχε συνεισφορές (κάποιες δεν αναφέρθηκαν στους τίτλους με τους συντελεστές) στα σενάρια των ταινιών «Scream 3», «Dracula 2000» και «Lara Croft: Tomb Raider».

Η πρώτη της μεγάλη δουλειά ήταν τη σεζόν 2002-03 στην τηλεοπτική σειρά «Birds of Prey», την οποία δημιούργησε η ίδια. Αφορούσε τις περιπέτειες μιας ομάδας σούπερ ηρωίδων στο Νέο Γκόθαμ Σίτι, το οποίο έχει εγκαταλείψει ο Μπάτμαν. Ανάμεσα στις ηρωίδες ήταν η Oracle, πρώην Μπάτγκερλ και η Huntress, κόρη του Μπάτμαν και της Κατγούμαν.

Εκείνη την εποχή ήταν που συνάντησε τον Όλιβερ Στόουν, με τον οποίο συνέγραψε το σενάριο του «Αλέξανδρου». Το 2004 υπέγραψε την αγγλική προσαρμογή του ρωσικού θρίλερ φαντασίας «Οι Φύλακες της Νύχτας» και έκανε διορθώσεις στο σενάριο της ταινίας «Catwoman» με τη Χάλι Μπέρι (χωρίς να καταφέρει να τη σώσει από το ναυάγιο...). Την επόμενη χρονιά δούλεψε πάνω σε μια κινηματογραφική μεταφορά του «Lone Ranger» που δεν ευοδώθηκε – καμία σχέση με την ταινία του 2013 με τον Τζόνι Ντεπ – και το 2007 μπήκε για τα καλά στη «χολιγουντιανή μηχανή».

Η πρώτη της δουλειά εκείνη τη χρονιά ήταν απογοητευτική για την ίδια, καθώς απολύθηκε από τη σειρά «Bionic Woman» με τη δικαιολογία ότι «δεν ήξερε να γράφει για γυναίκες». Ο άνδρας διάδοχός της, πάντως, δεν έκανε καλύτερη δουλειά και η σειρά κόπηκε στην πρώτη σεζόν. Γυρίστηκε όμως το σενάριό της για την ταινία «Pathfinder» (Βίκινγκς εναντίον Ινδιάνων στην Αμερική, 600 χρόνια πριν τον Κολόμβο!) ενώ η ίδια δούλευε με τον Τζέιμς Κάμερον πάνω στο σενάριο του «Avatar» αλλά και στο «Alita: Battle Angel» του ίδιου σκηνοθέτη. Τελικά ο Κάμερον δεν βρήκε ποτέ χρόνο για το «Alita» και το σενάριο της Καλογρίδη, διασκευή γνωστού ιαπωνικού manga, γυρίστηκε από τον Ρόμπερτ Ροντρίγκεζ και θα προβληθεί φέτος τον Ιούλιο στους κινηματογράφους.

Έγινε ευρύτερα γνωστή στην κινηματογραφική βιομηχανία όταν εμπλέχτηκε ενεργά στη μεγάλη απεργία της Ένωσης Αμερικανών Σεναριογράφων τη διετία 2007-08. Η παραγωγή ταινιών και σειρών είχε «παγώσει» καθώς οι σεναριογράφοι διεκδικούσαν καλύτερες αμοιβές από τις εταιρείες παραγωγής, και η Καλογρίδη ανέλαβε το ρόλο του «ειρηνοποιού» και κέρδισε πόντους μεσολαβώντας για να αμβλυνθεί η κατάσταση.

Ήταν η πρώτη γυναίκα σεναριογράφος που εμπιστεύθηκε ο Μάρτιν Σκορσέζε για τη μεταφορά του μυθιστορήματος του Ντένις Λεχέιν «Το Νησί των Καταραμένων» («Shutter Island»), που προβλήθηκε το 2010. Ενω το όνομα της βρίσκεται ανάμεσα σε εκείνα των πολλών σεναριογράφων που δούλεψαν στις «Επικίνδυνες Παρέες» («Knight and Day») του 2010 με τον Τομ Κρουζ. Το επόμενο σενάριό της που έφτασε στη μεγάλη οθόνη ήταν εκείνο για το σίκουελ «Εξολοθρευτής: Γένεσις» του 2014 - στην ίδια ταινία συμμετείχε και ως εκτελεστικός παραγωγός.

Φέτος βρίσκεται στο τιμόνι μιας από τις πιο πολυσυζητημένες σειρές της σεζόν. Και συνοψίζει την καριέρα της, πάλι στο Hollywood Reporter, με τα εξής λόγια: «Δεν έχει σημασία πώς χειρίζεσαι την επιτυχία, αλλά πώς χειρίζεσαι την αποτυχία. Γιατί στην καριέρα σου θα κάνεις ταινίες για τις οποίες δεν είσαι υπερήφανος, θα κάνεις σειρές από τις οποίες θα σε απολύσουν, θα αναλάβεις πρότζεκτ που λατρεύεις και δεν θα τα δεις ποτέ να υλοποιούνται. Δεν πρέπει να ανησυχείς για το τι συμβαίνει όταν τα πράγματα πάνε στραβά, θα πρέπει να το δεχτείς και βρεις τρόπο να το αντιμετωπίσεις. Γιατί αν προσπαθείς συνέχεια να αποφύγεις την αποτυχία, ε λοιπόν αυτό είναι αδύνατον...».