Ο 8χρονος Ράιαν Κάτζι δεν διαφέρει πολύ από τα άλλα παιδιά της ηλικίας του. Λατρεύει τα αυτοκινητάκια και τα τρένα, συναρμολογεί Lego, γελάει με τους ήρωες της Disney. Όμως όταν παίζει, το κάνει μπροστά σε κάμερα. Και από τον Μάρτιο του 2015, που αυτά τα βίντεο ανεβαίνουν στο YouTube, έχουν προβληθεί σχεδόν 34 δισεκατομμύρια φορές και ο μικρός Ράιαν έχει αποκτήσει 23 εκατ. ακόλουθους – οι περισσότεροι εκ των οποίων είναι συνομήλικοί του που τον ανακάλυψαν παίζοντας με το τάμπλετ των γονιών τους (true story).


Ο Ράιαν με τους γονείς του

Ο Ράιαν, λοιπόν, του καναλιού Ryan's World (μέχρι τον περασμένο Οκτώβριο λεγόταν Ryan ToysReview) μόλις ανακηρύχθηκε o πιο καλοπληρωμένος σταρ του YouTube για το 2019 σύμφωνα με το Forbes, έχοντας κερδίσει 26 εκατ. δολάρια από την 1η Ιουνίου 2018 έως την 1η Ιουνίου 2019. Τα περισσότερα προέρχονται από τις διαφημίσεις που παίζουν πριν από τα βίντεο, ενώ ένα σεβαστό ποσοστό οφείλεται στην επιχειρηματική δραστηριότητα, καθώς πλέον έχει δική του σειρά ρούχων και παιχνιδιών.

Γιατί τόσος χαμός με τα βίντεο του Ράιαν; Για όλα φταίει το unboxing, που έχει εξελιχθεί σε εξαιρετικά δημοφιλή τάση τα τελευταία χρόνια. Φαίνεται πως όταν δεν μπορείς, για οικονομικούς ή άλλους λόγους να αποκτήσεις κάτι που θέλεις πολύ, το αμέσως καλύτερο πράγμα είναι να βλέπεις κάποιον άλλο να το αποκτά, να το ανοίγει, να σου το δείχνει και να το χρησιμοποιεί μπροστά σου. Ισχύει για τους ενήλικες, και 10 φορές παραπάνω για τα μικρά παιδιά, που ενώ θέλουν τα πάντα, δεν μπορούν να αγοράσουν τίποτα.

Και ο ίδιος ο Ράιαν ήταν φαν αυτών των βίντεο, μέχρι που στην ώριμη ηλικία των 4 ετών ζήτησε από τους γονείς του να τον αφήσουν να κάνει κι εκείνος το ίδιο. Έτσι δημιουργήθηκε το Ryan ToysReview, που ξεκίνησε ήσυχα, μέχρι που ένα βίντεο τον Ιούλιο του 2015 έγινε viral: έδειχνε τον Ράιαν να ανοίγει ένα τεράστιο αυγό με πάνω από 100 παιχνίδια από το «Cars» της Disney, και μέχρι τώρα έχει ξεπεράσει το 1 δισεκατομμύριο προβολές!

Ο Ράιαν (και οι γονείς του) όμως, δεν μένει στα έσοδα από το YouTube. Περιεχόμενο από το κανάλι του μοντάρεται και προβάλλεται στο Nickelodeon και στη streaming πλατφόρμα Hulu, ενώ πέρυσι λάνσαρε δική του σειρά παιχνιδιών (με πάνω από 100 επιλογές) και ρούχων. Αρχικά μπορούσε κανείς να τα βρει μόνο στα καταστήματα Walmart (άλλα λεφτά από αυτή τη συμφωνία), στη συνέχεια έγιναν διαθέσιμα και στα Target και στο Amazon. Όλα φυσικά, διαφημίζονται συνεχώς από το κανάλι του.

Επειδή ο Ράιαν είναι ανήλικος (γεννήθηκε στις 6 Οκτωβρίου του 2011, σε περίπτωση που θέλετε να του στείλετε κάποιο δώρο στα γενέθλιά του...), ο νόμος ορίζει ότι το 15% των κερδών του θα δεσμεύονται σε τραπεζικό λογαριασμό, στον οποίο ο ίδιος θα αποκτήσει πρόσβαση όταν ενηλικιωθεί. Οι γονείς του, ως μάνατζερς, υποθέτουμε ότι αμείβονται ικανοποιητικά. Άλλωστε εδώ και πολύ καιρό δεν χρειάζεται να αγοράζουν οι ίδιοι τα παιχνίδια του, στο σπίτι τους καταφθάνουν φορτηγά ολόκληρα με δωρεάν δείγματα. Ακόμη και οι μικρότερες δίδυμες αδερφές του Ράιαν δεν έχουν μείνει εκτός παιχνιδιού: ολόκληρη η οικογένεια εμφανίζεται στο κανάλι Ryan's Family Review, που έχει αποκτήσει διαστάσεις... ριάλιτι. Βλέπουμε τα παιδιά να κάνουν κούνιες, να παίζουν κρυφτό, να βγάζουν δόντια, να κάνουν εκδρομές...