Ήταν καλοκαίρι του 2011 όταν ο τότε υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Γιάννης Ραγκούσης προωθούσε το νομοσχέδιο για την απελευθέρωση των ταξί. Οι ιδιοκτήτες των ταξί απαντούσαν στις κυβερνητικές πρωτοβουλίες με συνεχόμενες απεργιακές κινητοποιήσεις που παρέλυαν το κέντρο της Αθήνας και μπροστά από τις τηλεοπτικές κάμερες κυριαρχούσε ένα και μόνο πρόσωπο: Ο Θύμιος Λυμπερόπουλος

Ο κ. Λυμπερόπουλος είναι ο «απόλυτος ηγέτης του κλάδου των αυτοκινητιστών ταξί της χώρας». Έτσι τον περιγράφει το Δελτίο Τύπου του Συνδέσμου Αυτοκινητιστών Ταξί Αττικής (ΣΑΤΑ) με το οποίο ανακοινώθηκε η άνετη επικράτηση του συνδυασμού του για έκτη συνεχόμενη φορά στις εκλογές του σωματείου που έγιναν αυτή την εβδομάδα. Και η αλήθεια είναι πως, ο θερμόαιμος συνδικαλιστής που δεν στρογγυλεύει τις δηλώσεις του με αποτέλεσμα πολλοί αντίπαλοι του να τον κατηγορούν και ως «γραφικό», είναι αναμφισβήτητα ο de facto ηγέτης των ταξιτζήδων. 

Από το 2011 και τις διαμαρτυρίες για το νόμο Ραγκούση πολλά έχουν αλλάξει. Τότε ο Θύμιος Λυμπερόπουλος ήταν κεντρικό στέλεχος της Νέας Δημοκρατίας έχοντας αναλάβει τον ρόλο του αναπληρωτή γραμματέα για τους παραγωγικούς τομείς του κόμματος, υπό τον Γιώργο Σουφλιά. Εκπρόσωπος της λεγόμενης «λαϊκής δεξιάς» ο κ. Λυμπερόπουλος είχε άριστες σχέσεις με τον Αντώνη Σαμαρά. Έξι χρόνια μετά ο ίδιος άνθρωπος κατηγορεί με μανία τις προηγούμενες κυβερνήσεις ΠΑΣΟΚ και ΝΔ, στρέφεται κατά του Αντώνη Σαμαρά και εξαπολύει ακόμα και προσωπικές επιθέσεις κατά του Κυριάκου Μητσοτάκη και πρωτοκλασάτων στελεχών του πρώην κόμματος του. Ταυτόχρονα, εμφανίζεται ως απευθείας συνομιλητής του υπουργού Μεταφορών και Υποδομών Χρήστου Σπίρτζη και συναντιέται με τον πρωθυπουργό Αλέξη Τσίπρα στο Μέγαρο Μαξίμου. 

Η μάχη κατά της Uber και της Beat…  

Ο Θύμιος Λυμπερόπουλος διαγράφηκε το 2011 από την Νέα Δημοκρατία. Όμως το «μέτωπο» κατά της Uber και της Beat που έχει ανοίξει ο ίδιος ήδη από το 2014 ήταν αυτό που τον έκανε να σπάσει τους δεσμούς του με την Νέα Δημοκρατία και τον έφερε κοντά στην κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ. Ο πρόεδρος των ταξιτζήδων πολεμά με φανατισμό τις εταιρείες διαμεσολάβησης ταξί και τις «πειρατικές» όπως τις ονομάζει υπηρεσίες που προσφέρουν.

Από την οργή του κ. Λυμπερόπουλου δεν γλυτώνει κανείς, ούτε οι οδηγοί που συνεργάζονται με την υπηρεσία τους οποίους χαρακτηρίζει «Ιούδες Ισκαριώτες» ούτε τα στελέχη της Νέας Δημοκρατίας που υποστηρίζουν την Uber όπως η Ντόρα Μπακογιάννη, ο Κώστας Κυρανάκης και ο Κωστής Χατζηδάκης ούτε και ο ίδιος ο Κυριάκος Μητσοτάκης. Μάλιστα ο κ. Λυμπερόπουλος δεν δίστασε να φέρει και ταξί έξω από τα γραφεία της Νέας Δημοκρατίας.

Και βέβαια οι σκληρές δηλώσεις πέφτουν βροχή είτε μπροστά στις κάμερες είτε στα κοινωνικά δίκτυα: 

«Ταξιτζήδες που συνεργάζονται με την uber αποτελούν εχθρό του κλάδου. Είμαστε υποχρεωμένοι να προστατεύσουμε χιλιάδες οικογένειες που ζουν από αυτό το επάγγελμα. Όσοι ταξιτζήδες προδίδουν το ταξί σαν σύγχρονοι Ιούδες ''για τριάντα αργύρια'' θέλουν κρέμασμα αλλά όχι σε συκιά στο Σύνταγμα», ανέφερε ανακοίνωση του ΣΑΤΑ το 2014.

«Η πηγή του κακού, με προσχεδιασμένη εισαγωγή της Uber στη χώρα μας, ήταν από τον Κωστή τον Χατζηδάκη» έλεγε ο κ. Λυμπερόπουλος σε συνέντευξή πριν από δύο μήνες «Από κει και ύστερα, έχουμε Κυρηνάκη, Μητσοτάκη και Ντόρα να κάνουν επαφές με το γενικό διευθυντή της Uber, να βγαίνουν και να λένε δημόσια "γιατί να μην δουλέψει και το ΙΧ να βγάλει ένα μεροκαματάκι' και την αποκορύφωση από πλευράς ΠΑΣΟΚ, να πηγαίνει η Καΐλή στην ΕΕ και να απαιτεί από το Ευρωκοινοβούλιο να βγάλει Οδηγία να αφήσουν ελεύθερη την Uber με τα ΙΧ, την παράνομη εταιρεία της διαπλοκής, που κλέβει τους πόρους από κάθε χώρα, να δουλέψει». 

Από τα πυρά του Θύμιου Λυμπερόπουλου δεν γλυτώνει ούτε η Beat (πρώην Taxibeat) την οποία κατηγορεί ότι θησαυρίζει από τον μόχθο των ταξιτζήδων και στρέφεται κυρίως κατά την πρακτική της αξιολόγησης των οδηγών που εφαρμόζει η υπηρεσία. Παλαιότερη ανάρτηση του ΣΑΤΑ στο Facebook μιλώντας για τον ιδρυτή της Taxibeat Νίκο Δρανδάκη έκανε λόγο για έναν άνθρωπο «που έβαλε σε κοινή θέα τους ταξιτζήδες για να επιλέγει ο πελάτης, όπως γίνεται με τις πόρνες στις βιτρίνες στα Red Lights, στο Άμστερνταμ…». 

Η νομοθετική πρωτοβουλία του Χρήστου Σπίρτζη που βάζει περιορισμούς στις συγκεκριμένες υπηρεσίες και η οποία αναμένεται να κατατεθεί τις επόμενες ημέρες στη Βουλή έφερε κοντά τον πάλαι ποτέ «γαλάζιο» συνδικαλιστή με την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ. Οι πληροφορίες αναφέρουν πως ο ρόλος του κ. Λυμπερόπουλου στη συγγραφή του νομοσχεδίου ήταν κομβικός, κάτι που αφήνει να εννοηθεί και ο ίδιος. Ο κ. Σπίρτζης έχει διαψεύσει αυτές τις πληροφορίες αλλά αυτό που είναι σίγουρο είναι ότι το νομοσχέδιο που έχει παρουσιαστεί ικανοποιεί σε μεγάλο βαθμό τα αιτήματα των ταξιτζήδων. 

... Και η πάλη κατά του «νεοφιλελευθερισμού» 

Ο κ. Λυμπερόπουλος είναι πολυγραφότατος. είτε μέσα από την ιστοσελίδα του ΣΑΤΑ είτε από την τακτική του αρθρογραφία στον Τύπο παρεμβαίνει στην πολιτική ζωή του τόπου. Ο ίδιος δηλώνει ακόλουθος του «ριζοσπαστικού φιλελευθερισμού» και φανατικός πολέμιος του «νεοφιλελευθερισμού» που σύμφωνα με τον ίδιο ακολουθούν τα τελευταία χρόνια το ΠΑΣΟΚ και η Νέα Δημοκρατία. Είναι βέβαια και κατά των Μνημονίων.

Στην αρθρογραφία του ο πρόεδρος του ΣΑΤΑ στηρίζει την σημερινή κυβέρνηση και κατηγορεί όλες τις προηγούμενες: 

«Ας αναλογιστεί κάποιος ποια Ελλάδα παρέλαβε το 2015 η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ; Τι άφησαν πίσω τους οι κυβερνήσεις Παπανδρέου, Σαμαρά, Παπαδήμου. Τα δεσμά που έχει αυτή η χώρα με την υπογραφή του πρώτου μνημονίου (κυρίως) και του δεύτερου στη συνέχεια; Ας αναλογιστεί κανείς τη μορφή που έχει σήμερα η Νέα Δημοκρατία και τότε εύκολα θα καταλάβει τι ακολουθεί… αν ο Κυριάκος Μητσοτάκης καταφέρει να “κλέψει” την εξουσία», έγραφε σε πρόσφατο άρθρο του για να προσθέσει λίγο πιο κάτω: «Δεν είμαι αριστερός. Ποτέ δεν ήμουν και προφανώς δεν θα γίνω. Είμαι όμως ορκισμένος εχθρός του άκρατου νεοφιλελευθερισμού και κάθε μορφής μονοπωλίου, είτε αυτό είναι ιδιωτικό, είτε κρατικό. Δεν μπορώ να ανεχτώ την απόλυτη απαξίωση της ανθρώπινης αξιοπρέπειας που παράγουν αυτές οι ακραίες ιδεολογίες». 

Σε ένα άλλο άρθρο αναφέρει: «Σαράντα χρόνια στη Νέα Δημοκρατία έμαθα να είμαι δίπλα στην κοινωνία και να πιάνω τον παλμό της. Τους φόβους της, τις αγωνίες της, τις επιδιώξεις της. Αυτή τη Νέα Δημοκρατία γνώρισα, αυτήν αγάπησα, αυτήν υπηρέτησα και από αυτή δεν έφυγα ποτέ. Έφυγα από μια παράταξη, που εντελώς ξαφνικά εξελίχθηκε σε μηχανισμό υποστήριξης επιχειρηματικών συμφερόντων. Από μια παράταξη που διέγραψε εν μία νυχτί το παρελθόν της και την ιστορία της. Από ένα κόμμα που παραχάραξε την ιδεολογική του ταυτότητα, που κράτησε το όνομα για ψηφοθηρικούς λόγους, και σαν τσουβάλια προσπάθησε να μας πετάξει όλους στην καρότσα του άκρατου νεοφιλελευθερισμού». 

Ένας γνήσιος «συντεχνίτης» 

Όμως, πάνω απ' όλα ο Θύμιος Λυμπερόπουλος είναι εκπρόσωπος των συμφερόντων του κλάδου του. Διατηρώντας όλα τα στερεότυπα του παλαιοσυντεχνίτη, ο κ. Λυμπερόουλος μιλάει έντονα, είναι απόλυτος και θεωρεί ότι έχει πίσω του όλους τους αυτοκινητιστές και την κοινωνία. Βασικό του μέλημα, παρά τις βαρύγδουπες δηλώσεις και τις πολιτικές αναλύσεις, είναι τα συμφέροντα του κλάδου του και αυτά τα προασπίζεται με μεγάλη επιτυχία. 

Υπό αυτό το πλαίσιο ο κ. Λυμπερόπουλος μετρά πολλές επιτυχίες και με διάφορες κυβερνήσεις: Επί ΠΑΣΟΚ είχε καταφέρει να κρατήσει κλειστή την έκδοση νέων αδειών ταξί σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη. Επί Νέας Δημοκρατίας είχε αποσπάσει μια τεράστια αύξηση των κομίστρων, ενώ αργότερα κατάφερε να βάλει και τα ταξί στις λεωφορειολωρίδες. Και επί ΣΥΡΙΖΑ δεν φαίνεται να τα καταφέρνει και άσχημα...