Στη δημοσιότητα δόθηκαν... εκ παραδρομής οι ιδιωτικές αναρτήσεις εκατομμυρίων χρηστών του Facebook, όπως παραδέχτηκε το δημοφιλές μέσο κοινωνικής δικτύωσης. Το παραπάνω «ατύχημα» έρχεται να προστεθεί στη σειρά προβλημάτων ασφαλείας που ο αμερικανικός κολοσσός αντιμετωπίζει το τελευταίο διάστημα.

Ο ελαττωματικός κώδικας στο πρόγραμμα του Facebook λειτούργησε σαν ιός και είχε ως αποτέλεσμα την αλλαγή των ρυθμίσεων των χρηστών. Αναρτήσεις που προορίζονταν να είναι ορατές μόνο από τους φίλους τους, κατέληξαν δημόσιο θέαμα.

Το συγκεκριμένο πρόβλημα έχει πλέον διορθωθεί, όπως τονίζει ο Έριν Έγκαν, επικεφαλής υπεύθυνος ασφαλείας του κοινωνικού δικτύου. Όσον αφορά στους χρήστες που επηρεάστηκαν από την αστοχία του προγράμματος, αυτοί πρόκειται να ενημερωθούν σχετικά από το Facebook και θα κληθούν να ελέγξουν τις αναρτήσεις τους.

Η παραπάνω εξέλιξη έρχεται να προστεθεί στην πρόσφατη φρενίτιδα σχετικά με τη διαρροή στοιχείων και προτιμήσεων των χρηστών μεταξύ των εταιριών κατασκευής συσκευών, συμπεριλαμβανομένης και της κινεζικής Huawei.

Κι όλα αυτά προτού καλά-καλά καταλαγιάσει το σκάνδαλο με την Cambridge Analytica, κατά το οποίο τα ευαίσθητα προσωπικά δεδομένα 87 εκατ. χρηστών του Facebook έγιναν αντικείμενο εκμετάλλευσης από τη βρετανική εταιρεία δημοσίων σχέσεων.

Σύμφωνα με τους ειδικούς, το ζήτημα με την εναλλαγή ρυθμίσεων ιδιωτικότητας που πρόσφατα προέκυψε, ίσως αποτελέσει αντικείμενο έρευνας και για την Επιτροπή Εμπορίου των ΗΠΑ και ενδεχομένως να έχει ως αποτέλεσμα την επιβολή προστίμων. 

Το Facebook, με τους 2,2 δισ. χρήστες, ισχυρίζεται πως ο ιός ήταν ενεργός από τις 18 έως τις 27 Μαΐου και ενώ η εταιρεία ισχυρίζεται πως κατόρθωσε να αντιμετωπίσει το πρόβλημα από τις 22 Μαΐου, ωστόσο δεν κατάφερε να επαναφέρει εγκαίρως όλα τα ποστ των χρηστών που επηρεάστηκαν στην αρχική τους κατάσταση.

Όπως επισημαίνει ο αμερικανικός κολοσσός, το λάθος συνέβη κατά την κατασκευή μιας νέας παραμέτρου, προκειμένου οι χρήστες να μοιράζονται το περιεχόμενό τους με τους φίλους τους στην εφαρμογή. Το περιεχόμενο αυτό περιελάμβανε αναρτήσεις κειμένου και φωτογραφίες και από λάθος η ρύθμιση κόλλησε στο δημόσιο και ορατό απ' όλους.

Ειδικότερα, όταν κάποιος ποστάρει στο δημοφιλές μέσο κοινωνικής δικτύωσης, η υπηρεσία προτείνει και το κοινό στο οποίο η ανάρτηση θα είναι ορατή, βάσει και των προηγούμενων προτιμήσεων του συγκεκριμένου χρήστη.