Οι 5 κορυφαίες επιστημονικές έρευνες που «συγκλόνισαν» το Διαδίκτυο το 2018

Οι περισσότερες επιστημονικές έρευνες λαμβάνουν χώρα μέσα σε ανήλιαγα εργαστήρια χωρίς παράθυρα, με τον περισσότερο κόσμο να μην μαθαίνει ποτέ για τα συμπεράσματά τους.

Συχνά όμως, οι επιστήμονες δημοσιεύουν τα αποτελέσματα των ερευνών τους και κάποια από τα «συγκλονιστικά» ευρήματά τους κάποτε φτάνουν να συγκλονίζουν, χάρη κυρίως στο Διαδίκτυο και τα social media, και τον πολύ κόσμο, πέρα από την απήχηση που χαίρουν μεταξύ της επιστημονικής κοινότητας.

Στην παρακάτω λίστα έχουν συγκεντρωθεί οι 5 κορυφαίες επιστημονικές ανακαλύψεις του 2018, βάσει του πως οι διάφορες επιστημονικές εργασίες έγιναν αντικείμενο διαλόγου σε επιστημονικά μπλογκ, σε μέσα κοινωνικής δικτύωσης και σε δημοσιευμένα άρθρα.

Δείτε το παρακάτων top 5 των κορυφαίων επιστημονικών ερευνών του 2018:

Ο αριθμός των θυμάτων του τυφώνα Μαρία που χτύπησε το Πουέρτο Ρίκο

Μια ομάδα ερευνητών δημόσιας υγείας από το Πανεπιστήμιο του Χάρβαρντ επισκέφτηκε σπίτι-σπίτι τους πληγέντες από τον καταστροφικό τυφώνα, ρωτώντας αν μεταξύ των μελών της οικογένειας υπήρχε κάποιος νεκρός.

Από τη συγκεκριμένη έρευνα προέκυψε ότι ο αριθμός των θυμάτων κυμαινόταν από 793 έως 8.498. Και σίγουρα αυτοί οι αριθμοί απέχουν πολύ από την επίσημη κρατική εκδοχή για 64 νεκρούς

Μετά τη δημοσίευση της παραπάνω έκθεσης, η κυβέρνηση του Πουέρτο Ρίκο διακριτικά ανέβασε τον τραγικό απολογισμό στους 1.400, με τον πραγματικό αριθμό, ενδεχομένως, να είναι ακόμη μεγαλύτερος.

Η ταχύτητα μετάδοσης των fake news είναι μεγαλύτερη της ταχύτητας μετάδοσης της αλήθειας

Τόσο η έκπληξη όσο και ο αποτροπιασμός πρόκειται για πολύ έντονα συναισθήματα και αποτελούν πολύ ισχυρά κίνητρα για την εξάπλωση των fake news και της παραπληροφόρησης.

Ειδικότερα, ερευνητές του MIT εξέτασαν 126.000 tweets, από 3,5 εκατ. χρήστες, μεταξύ 2006 και 2017.

Τα συγκλονιστικά τους ευρήματα υποδεικνύουν ότι οι ψευδείς ειδήσεις μεταδίδονται έως και 6 φορές πιο γρήγορα από τις αληθινές, με τα ψέμματα να έχουν κατά 70% μεγαλύτερη πιθανότητα για retweet, ανεξαρτήτως του αριθμού των ακολούθων του λογαριασμού ή τυχόν επαλήθευσης.

Νους υγιής εν σώματι υγιεί

Μελέτη σε 1,2 εκατ. ενήλικες Αμερικανούς ανακάλυψε ξανά τον κοινό τόπο πως οι άνθρωποι που ασκούνται συχνά, αισθάνονται και καλύτερα.

Μεταξύ των ευρημάτων της έρευνας, συμπεριλαμβάνεται και το εξής: όσοι ασκούνται συχνά παραπονούνται και λιγότερο για μέρες που δεν αισθάνονται όχι μόνο σωματικά καλά αλλά και ψυχικά.

Η έκταση του τεράστιου «σκουπιδότοπου» στον Ειρηνικό Ωκεανό

Σύμφωνα με σχετική έρευνα, στο συγκεκριμένο σημείο στον Ειρηνικό Ωκεανό μεταξύ Καλιφόρνιας και  Χαβάης υπάρχουν μέχρι και 16 φορές περισσότερα σκουπίδια απ’ ό,τι πίστευαν μέχρι σήμερα οι επιστήμονες.

Η συνολική του έκταση υπολογίζεται ότι ξεπερνά τις 617.800 τ.μίλια.

Αξίζει να σημειώσουμε ότι πέρα από τον συγκεκριμένο σκουπιδότοπο στον Ειρηνικό Ωκεανό, υπάρχουν τουλάχιστον ακόμη τέσσερα ανάλογα σημεία στον πλανήτη, όπου τα απομεινάρια της ανθρώπινης παρέμβασης στη θάλασσα επιπλέουν για να μας θυμίζουν την ανεπάρκειά μας.

Οι καρκινοπαθείς που λαμβάνουν εναλλακτικές θεραπείες έχουν διπλάσιο ποσοστό θνησιμότητας

Στη συγκεκριμένη έρευνα, οι επιστήμονες εξέτασαν ασθενείς με πρώιμο στάδιο καρκίνου του στήθους, του προστάτη, των πνευμόνων ή του παχέος εντέρου.

Κάποιοι ασθενείς επέλεξαν να χρησιμοποιήσουν συμπληρωματικές εναλλακτικές θεραπείες, που περιελάμβαναν βότανα, συμπληρώματα, βελονισμό, ειδικές δίαιτες και άλλες θεραπείες που δεν είχαν ελεγχθεί κλινικά.

Οι ερευνητές ανακάλυψαν πως αυτοί οι ασθενείς που έκαναν χρήση συμπληρωματικών θεραπειών είχαν περισσότερες πιθανότητες να καθυστερήσουν ή ακόμη και να αρνηθούν τις συμβατικές θεραπείες όπως η χημειοθεραπεία, οι ακτινοβολίες, οι εγχειρήσεις ή ορμονοθεραπεία. Αποτέλεσμα, να εμφανίζουν έως και διπλάσια θνησιμότητα από εκείνους που εμπιστεύονταν τις παραδοσιακές θεραπείες.