Οι δύο οργανισμοί, αναζητώντας λύσεις για την κατασκευή ενός νέου επιβατηγού αεροπλάνου με σημαντικά μικρότερη κατανάλωση καυσίμων, διαπίστωσαν ότι η σημερινή τεχνολογία έχει φτάσει στα όριά της.

Με άλλα λόγια, το γνωστό σχήμα των επιβατηγών αεροπλάνων, με την κυλινδρική άτρακτο και τα προσαρμοσμένα σε αυτήν φτερά, δεν μπορεί να υποσχεθεί πλέον σημαντικά χαμηλότερη εξοικονόμηση ενέργειας.

Η λύση που κατέληξαν είναι το λεγόμενο «FlyingV»: Ένα αεροπλάνο στο οποίο τα φτερά και η άτρακτος που φιλοξενεί του επιβάτες ενσωματώνονται σε μία δομή με το σχήμα του αγγλικού γράμματος «V».

Σύμφωνα με τους εμπνευστές του, το σχήμα αυτό το καθιστά 15% πιο αεροδυναμικά αποδοτικό σε σύγκριση με τα συμβατικά αεροσκάφη.

Προσχέδιο του αεροσκάφους θα παρουσιαστεί στο κοινό τον Οκτώβριο του 2019 στους εορτασμούς για τα 100 χρόνια της KLM.

Αν όλα πάνε καλά, το αεροσκάφος ίσως μπει σε παραγωγή το 2040. 

Υπάρχει όμως ένα πρόβλημα που οι σχεδιαστές πρέπει να υπερβούν: Τα αεροσκάφη γέρνουν για να στρίψουν...

Το θέμα αυτό δεν είναι τόσο εμφανές στους επιβάτες, οι οποίοι στα συμβατικά αεροσκάφη κάθονται κοντά στον άξονα περιστροφής. Εντούτοις, σε ένα «FlyingV» αυτό θα ήταν εξαιρετικά ενοχλητικό και σίγουρα θα απαιτήσει ευφάνταστες λύσεις.