Νέα έκθεση «βόμβα» για την Facebook και το πώς χρησιμοποιεί τα προσωπικά δεδομένα των μελών της αποκαλύπτει σήμερα δημοσίευμα των New York Times, σημειώνοντας ότι το δημοφιλές κοινωνικό δίκτυο δίνει πρόσβαση στα δεδομένα χρηστών σε εταιρείες όπως οι Spotify, Netflix, Microsoft, Yahoo και άλλες. Οι συγκεκριμένες εταιρείες οι οποίες χαρακτηρίζονται ως «συνεργάτες δεδομένων», δεν υπόκεινται στους συνήθεις ελέγχους απορρήτου που ισχύουν για άλλες μικρότερες, με αποτέλεσμα να έχουν πρόσβαση μέχρι και στα προσωπικά μηνύματα των χρηστών του κοινωνικού δικτύου.

Σύμφωνα με το δημοσίευμα της εφημερίδας, εξετάστηκαν περισσότερες από 260 σελίδες εσωτερικών εγγράφων του Facebook οι οποίες αναφέρονταν σε τεχνικές δοκιμές κι αναλύσεις που πραγματοποιούνταν για να διαπιστωθεί ποιες πληροφορίες μεταφέρονται μεταξύ του Facebook και των συνεργαζόμενων ιστοτόπων. Παράλληλα οι New York Times  πήραν συνέντευξη από περισσότερους από 60 ανθρώπους, είτε πρώην υπαλλήλων του κοινωνικού δικτύου είτε πρώην κυβερνητικών αξιωματούχων που ασχολούνταν με την διασφάλιση της ιδιωτικότητας. Από την έρευνα αυτή προέκυψε ότι η Facebook δεν πωλεί δεδομένα χρηστών αλλά έχει συνάψει συνεργασίες με περισσότερες από 150 εταιρείες ώστε να ανταλλάσει δεδομένα χρηστών με αυτές.

«Οι συμφωνίες, οι παλαιότερες εκ των οποίων χρονολογούνται από το 2010, ήταν ενεργές το 2017», υπογραμμίζει το δημοσίευμα συμπληρώνοντας ότι αρκετές από αυτές εξακολουθούν να είναι σε ισχύ μέχρι και φέτος και παρά τα σκάνδαλα γύρω από την «κατάχρηση» των προσωπικών δεδομένων από πλευράς του κοινωνικού δικτύου και τους φόβους για χειραγώγηση των μαζών μέσω διασποράς ψευδών ειδήσεων.

Μία από τις σημαντικότερες αποκαλύψεις της έκθεση ήταν ότι ορισμένοι συνεργάτες του αμερικανικού κολοσσού, όπως οι Spotify, Netflix και Royal Bank of Canada, φαίνεται να έχουν μέχρι και πρόσβαση στα προσωπικά μηνύματα των χρηστών, συμπεριλαμβανομένης της δυνατότητας ανάγνωσης, σύνθεσης ή διαγραφής μηνυμάτων από τις βάσεις του δικτύου, σύμφωνα με τους Times.

Σε δήλωσή τους Netflix και Spotify αναφέρουν ότι αγνοούσαν την παραπάνω δυνατότητα που περιλάμβανε η συνεργασία τους με το Facebook. «Με την πάροδο των ετών δοκιμάσαμε διάφορους τρόπους για να κάνουμε το Netflix πιο “κοινωνικό”», δήλωσε εκπρόσωπος της Netflix σε μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, το βράδυ της Τρίτης.

« Ένα παράδειγμα είναι το εργαλείο που ξεκινήσαμε το 2014 μέσω του οποίου τα μέλη μας μπορούσαν να συστήσουν ταινίες και τηλεοπτικές σειρές στους φίλους τους στο Facebook φίλους μέσω του Messenger ή της πλατφόρμας της Netflix. Το εργαλείο βέβαια δεν φάνηκε να κερδίζει το ενδιαφέρον των χρηστών και μιας και δεν έγινε αρκετά δημοφιλές το κλείσαμε ένα χρόνο αργότερα. Σε καμία περίπτωση δεν είχαμε πρόσβαση στα προσωπικά μηνύματα των χρηστών του Facebook ή ζητήσαμε να μπορούμε να κάνουμε κάτι τέτοιο».