Τις φετινές γιορτές δυο μεγάλα εγχώρια εμπορικά brand έβαλαν τον όρο unboxing, μέσω των τηλεοπτικών σποτ που προβάλλουν για τις χριστουγεννιάτικες αγορές των καταναλωτών, μέσα σε κάθε ελληνικό σπίτι.

Το unboxing μπήκε στη διαδικτυακή ζωή των νεότερων χρηστών του εξωτερικού από το τα τέλη του 2006 και αμέσως εξελίχθηκε σε μια τάση που κέρδιζε συνεχώς έδαφος. Κάθε προϊόν που είναι διαθέσιμο στην αγορά -με δημοφιλέστερα τα τεχνολογικά gadgets και τα καλλυντικά- μπορούν να παρουσιαστούν σε ένα video unboxing και να κερδίσουν χιλιάδες αν όχι εκατομμύρια προβολές.

Το 2007 η νέα τάση περνά και τα ελληνικά σύνορα και τα πρώτα ελληνικά unboxing video ανεβαίνουν στο YouTube από τον δημοσιογράφο τεχνολογίας και επαγγελματία unboxer -από τους ελάχιστους στη χώρα μας- Κώστα Βλαχάκη.

Για τους unboxers η αποσυσκευασία προϊόντων και δη τεχνολογίας είναι ολόκληρη τελετουργία που γίνεται με απαιτούμενο σεβασμό και περισσή λαχτάρα και προσμονή. Μια διαδικασία που συμμετέχουν σχεδόν όλες οι αισθήσεις και είναι δύσκολο να περιγραφούν με λόγια τα συναισθήματα που προκαλεί.

Το Reader.gr συνομίλησε με τον πρώτο έλληνα unboxer, Κώστα Βλαχάκη και του ζήτησε να μας συστήσει την παγκόσμια αυτή τάση και να μας μυήσει στον κόσμο του unboxing.

Για τους μη μυημένους, τι είναι το unboxing, πότε πρωτοξεκίνησε στο εξωτερικό και τι το κάνει τόσο δημοφιλές;
Σύμφωνα με τη Wikipedia το πρώτο unboxing video πραγματοποιήθηκε στην Αμερική στα τέλη του 2006 και αφορούσε ένα κινητό τηλέφωνο. Unboxing video είναι  ένα βίντεο αποσυσκευασίας συσκευών, συνήθως συσκευών τεχνολογίας όπως smartphones. Το κάνει δημοφιλές το ενδιαφέρον των καταναλωτών που βλέπουν την θέαση ενός unboxing video ως διασκέδαση. 

Πότε ξεκίνησες εσύ να ασχολείσαι με το unboxing; Γνωρίζεις πόσοι Έλληνες ασχολούνται με αυτό παρουσιάζοντας video unboxing;
Ξεκίνησα τον Απρίλιο του 2007, συγκεκριμένα πρωταπριλιά μέσα από το site μου Techblog.gr. Σήμερα δεκάδες Έλληνες ασχολούνται με αυτό. Ελάχιστοι επαγγελματικά, οι περισσότεροι από περιέργεια. Αυτά τα 11 περίπου χρόνια έχω ανεβάσει στο κανάλι μας στο YouTube περισσότερα από 1.120 unboxing και hands-on video τεχνολογίας.

Θα ήταν σωστό να το παραληρήσουμε με τα πακέτα δώρων που ανοίγαμε ως παιδιά; Νιώθεις την ίδια λαχτάρα και ανυπομονησία όταν λαμβάνεις ένα προϊόν και ετοιμάζεσαι να ανοίξεις το πακέτο, να το πιάσεις στα χέρια σου για να το επεξεργαστείς;
Ναι η λαχτάρα και η προσμονή που αισθάνομαι κάθε φορά που ετοιμάζομαι να ανοίξω ένα κουτί με προϊόντα τεχνολογίας είναι σαν την πρώτη φορά. Με κάνει να νιώθω παιδί. Ενθουσιάζομαι περιμένοντας να δω τι θα αντικρύσω μέσα στο κουτί. 

Γιατί κάποιος να παρακολουθήσει ένα video unboxing; Εκτός από την περιέργεια τι άλλο το τροφοδοτεί; Με ποιο τρόπο μπορείς να κάνεις ένα video unboxing ακόμα πιο ενδιαφέρον;
Unboxing video θα παρακολουθήσει κάποιος που ενδιαφέρεται να αγοράσει μια συσκευή τεχνολογίας και θέλει να μάθει ποια είναι τα περιεχόμενα τις συσκευασίας αλλά και να πάρει μια πρώτη γνώμη του YouTuber σκετικά με αυτή. Μετά ακολουθεί το hands-on video όπου σε αυτό ο reviewer παρουσιάζει τα θετικά και τα αρνητικά της συσκευής. Αυτά τουλάχιστον κάνουμε εμείς, λέμε την γνώμη μας αντικειμενικά γιατί υπάρχουν YouTubers εκεί έξω που τα βλέπουν όλα ρόδινα! Αυτούς τους καταλαβαίνει το κοινό και αργά ή γρήγορα τους γυρνάει την πλάτη. 

Σε ποιες ηλικίες έχει περισσότερη απήχηση;
Τα unboxing και hands-on video του Techblog.gr τα παρακολουθούν περισσότερο ηλικίες 25-34 και ακολουθούν οι 18-24 σύμφωνα με τα στατιστικά στοιχεία που μας παρέχει το YouTube. To 90% από αυτούς είναι άντρες. Στην περίπτωση του Techblog δεν θα πρέπει να ξενίζει το γεγονός ότι οι περισσότεροι είναι 25-34 και όχι 18-24 μιας και στο σχολιασμό μας δεν χρησιμοποιούμε άσχημες λέξεις και γενικότερα έχουμε μια πιο συντηρητική φιλοσοφία στον τρόπο παρουσίασης δίνοντας αυτούσια την πληροφορία στον θεατή για να ξέρει τι θα έχει στα χέρια του, θετικό ή αρνητικό, εφόσον προχωρήσει στην αγορά της εκάστοτε συσκευής τεχνολογίας. 

Στη χώρα μας είναι λιγότερο δημοφιλές από ό,τι είναι στο εξωτερικό. Πότε πρωτοπαρουσιάστηκε στην Ελλάδα λοιπόν; 
Στην Ελλάδα τα τελευταία 3 χρόνια είναι ιδιαίτερα δημοφιλές. Στην Ελλάδα πρωτοπαρουσιάστηκε το 2007 και ήμασταν οι πρώτοι που το φέραμε στο ελληνικό κοινό τεχνολογίας. 

Θεωρείς λοιπόν ότι έχει αρχίσει να διαδίδεται και να γίνεται περισσότερο γνωστό και οικείο στους έλληνες χρήστες του διαδικτύου;
Ναι, είναι πολύ διαδεδομένο πια στους έλληνες χρήστες του διαδικτύου και ολοένα και περισσότερα κανάλια στο YouTube εμφανίζονται με unboxing video για οτιδήποτε μπορείτε να φανταστείτε, από κουτιά με παπούτσια ή συσκευασία με καλλυντικά. 

Τι συσκευές προτιμά το κοινό να παρακολουθεί στα unboxing video, ποια σημειώνουν τα περισσότερα views; Συντελούν τα video αυτά στην προώθηση και την αύξηση των πωλήσεων ενός προϊόντος;
Τα unboxing video συσκευών τεχνολογίας έχουν τα περισσότερα views και πιο συγκεκριμένα οι κατηγορίες smartphones, gadgets και gaming. Τα δικά μας unboxing video και hands-on κάποιες φορές δεν συντελούν στην προώθηση και αύξηση των πωλήσεων γιατί αν δεν αξίζει ένα προϊόν τεχνολογίας θα το πούμε! Αυτός είναι και ο λόγος που τα βίντεο του Techblog θεωρούνται τα πιο αξιόπιστα. Unboxing και hands-on βίντεο με άποψη που μπορεί να εμπιστευτεί ο έλληνας λάτρης της τεχνολογίας. 

Κρατάς τα προϊόντα που σου στέλνουν και τα οποία παρουσιάζεις στα uboxing video σας ή τα στέλνεις και πάλι πίσω;
Τα προϊόντα που παρουσιάζω είτε τα αγοράζω, άρα τα κρατάω ή τα κληρώνω σε διαγωνισμούς, είτε μου τα στέλνουν οι εταιρείες και τα επιστρέφω όταν ολοκληρώσω τις δοκιμές μου. 

Αμείβεσαι για αυτό; Αντίστοιχα στο εξωτερικό πληρώνονται οι άνθρωποι που ανεβάζουν ανάλογα video, θα μπορούσε δηλαδή κάποιος να θεωρηθεί επαγγελματίας unboxer;
Νομίζω ότι θα μπορούσε κάποιος να θεωρηθεί επαγγελματίας unboxer με την έννοια του να βιοπορίζεσαι από αυτό όπως εγώ. Επαγγελματίας όμως θα πρέπει να αποδείξεις ότι είσαι και στα μάτια του κόσμου. Διαβάζοντας τα σχόλια στα βίντεό μας πιστεύουμε ότι σε ένα μεγάλο βαθμό τα έχουμε καταφέρει.

Μπορεί ένα βίντεο unboxing να αντικαταστήσει τελικά ένα δημοσιογραφικό άρθρο παρουσίασης; Θα ήταν σωστό κάτι τέτοιο;
Ναι πιστεύω ότι ένα unboxing video και καλύτερα ένα hands-on video, δηλαδή ένα βίντεο με παρουσίαση-δοκιμή ενός προϊόντος τεχνολογίας έχει ήδη αντικαταστήσει τα δημοσιογραφικά άρθρα. Είναι πιο εύκολο να πατήσεις play και να δεις ένα βίντεο με εικόνα παρά να διαβάζεις κατεβατά λέξεων και παραγράφων. Φίλοι του Techblog.gr μας έχουν πει ότι βάζουν τα βίντεό μας να παίζουν και κάνουν άλλες δουλειές μέσα στο σπίτι.

Αν έβαζες ένα τίτλο στον όρο uboxing ποιον θα διάλεγες, ώστε να εκφράζει εσένα και την τάση αυτή πλήρως;
Αγάπη για την τεχνολογία. Η τεχνολογία μας ενώνει! 

Fun facts για τον unboxer Κώστα Βλαχάκη

  • Για τα unboxing video χρησιμοποιεί το Μαγικό Κοπίδι το οποίο έχει μαζί του από το 2007. Το Μαγικό Κοπίδι έχει το δικό του site www.magikokopidi.gr και έχει κάνει unboxing σε περισσότερα από 2.000 προϊόντα τεχνολογίας!
  • Τα πιο περίεργα unboxing: Μέσα σε αεροπλάνο κατά τη διάρκεια πτήσης και κάτω από το ναό του Απόλλωνα (Μαντείο Δελφών) στους Δελφούς με θέα το Ιερό της Αθηνάς Προναίας.
  • Αναπάντεχο κατά τη διάρκεια unboxing: Να πέσει ένα από τα φώτα του στούντιο δίπλα του και να συνεχίζει το βίντεο κανονικά σαν να μην συνέβη τίποτα. 
  • Έχει ανεβάσει περισσότερα από 1.120 unboxing και hands-on στο YouTube.
  • Έχει βίντεο με περισσότερα από 1 εκ. views. 

Λίγα λόγια για τον Κώστα Βλαχάκη
Ο Κώστας Βλαχάκης είναι δημοσιογράφος τεχνολογίας, αρθρογραφεί από το 1999 και είναι δημιουργός των sites τεχνολογίας Techblog.gr και Autonomous.gr. Έχει συνεργαστεί με το κεντρικό δελτίο ειδήσεων του Star ενώ ήταν συμπαρουσιαστής στην εκπομπή τεχνολογίας Escape στην ΕΤ1 αλλά και ραδιοφωνικός παραγωγός στο σταθμό Αθήνα 98.4. Επίσης έχει αρθρογραφήσει στις εφημερίδες Ναυτεμπορική, Καθημερινή και το περιοδικό Ήχος & Hi-Fi.
Τον Κώστα Βλαχάκη θα τον βρείτε: 
www.facebook.com/CostasVlachakisUnboxer 
www.youtube.com/TechblogGR
www.techblog.gr