Μόλις προ ημερών το δημοφιλέστερο κοινωνικό δίκτυο παγκοσμίως αποκάλυψε πως δέχτηκε την μεγαλύτερη παραβίαση στην ιστορία του αφού χάκερς απέκτησαν πρόσβαση σε 50 εκατ. λογαριασμούς.

Όπως ανέφερε η εταιρεία την Παρασκευή οι κυβερνοεγκληματίες εκμεταλλεύτηκαν πολλαπλά σφάλματα στον κώδικα του μέσου και κατάφεραν να αποκτήσουν πρόσβαση στα προφίλ 50 εκατομμυρίων χρηστών. Κι αν αυτά σας φαίνονται άσχημα νέα, να σας ενημερώσουμε ότι δεν είναι τα χειρότερα.

Λίγο αργότερα, το κοινωνικό δίκτυο ομολόγησε ότι το πρόβλημα θα μπορούσε να είναι πολύ μεγαλύτερο, επειδή η φύση των τρωτών σημείων έδωσε πρόσβαση στους χάκερς και σε υπηρεσίες τρίτων στις οποίες οι χρήστες είχαν συνδεθεί μέσω του λογαριασμού τους στο Facebook. ​Tinder, Airbnb, Instagram, Spotify είναι μόνο μερικές από αυτές που μπορεί να έχουν εκτεθεί.

Ο κίνδυνος μάλιστα γίνεται ακόμα μεγαλύτερος αν σκεφτούμε πόσοι άνθρωποι χρησιμοποιούν το Facebook για να συνδεθούν σε άλλους ιστότοπους ώστε να αποφύγουν την ταλαιπωρία της εγγραφής αλλά και των νέων κωδικών που θα χρειάζεται να θυμούνται.

Μπορεί λοιπόν το Facebook να δήλωσε πως μέχρι στιγμής δεν υπάρχουν αποδείξεις ότι οι χάκερς χρησιμοποίησαν τα κλεμμένα στοιχεία για να αποκτήσουν πρόσβαση σε λογαριασμούς τρίτων, αυτό όμως δεν σημαίνει ότι οι λογαριασμοί αυτοί έχουν διασφαλιστεί ή ότι δεν οι κυβερνοεγκληματίες δεν θα τους χρησιμοποιήσουν στο μέλλον.

Κι αυτό διογκώνεται αν σκεφτεί κανείς ότι το Facebook δεν είναι απλά ένα μέσο που χρησιμοποιούνοι χρήστες για να συνδέονται σε τρίτες υπηρεσίες αλλά ο πιο δημοφιλής μηχανισμός σύνδεσης σε τρίτους ιστότοπους. Σύμφωνα με τα στατιστικά στοιχεία της Janrain, το Facebbok κεδρίζει συνεχώς έδαφος ως μηχανισμός σύνδεσης σε εφαρμογές τρίτων.

Συγκεκριμένα το 2011 το 41,5% των χρηστών χρησιμοποιούσαν τον λογαριασμό τους στο Facebook για να συνδεθούν σε εφαρμογές τρίτων ενώ ένα 31% συνδεόταν σε αυτές μέσω του λογαριασμού της Google. Το 11,6% προτιμούσε το Yahoo ενώ το 8,3% to Twitter.

To 2018 η μερίδα του λέοντος ανήκε και πάλι στο Facebook αλλά με πολύ υψηλότερο ποσοστό. Αναλυτικότερα το 60% των χρηστών συνδεόταν σε τρίτες εφαρμογές μέσω του λογαριασμού του στο Facebook σε αντίθεση με το 34% που χρησιμοποιούσε το λογαριασμό της Google. Τα ποσοστά των λοιπών παρόχων όπως η Yahoo και το Twitter έχουν πέσει στο 1,5% και 1% αντίστοιχα.

Αρκετές ιστοσελίδες μεταξύ των οποίων Spotify και Tinder διεξάγουν τις δικές τους έρευνες ενώ και οι έρευνες του Facebook συνεχίζονται, χωρίς ωστόσο να υπάρχουν περισσότερες λεπτομέρειες επί του θέματος.