Στο πλαίσιο του παιχνιδιού, πολλά παιδιά βάζουν στη μύτη τους αντικείμενα όπως κοσμήματα, χάρτινα και πλαστικά παιχνίδια. Είναι χαρακτηριστικό ότι κάθε χρόνο στη Βρετανία αφαιρούνται αντικείμενα από τη μύτη 1.218 παιδιών και από το αυτί 2.479 παιδιών.

Τα αντικείμενα αυτά σε πολλές περιπτώσεις μπορεί να είναι επικίνδυνα ακόμα και για τη ζωή, ενώ μπορούν να προκαλέσουν γενικευμένες λοιμώξεις, φλεγμονές και χρειαστεί χειρουργική επέμβαση για την αφαίρεσή τους. 

Αν και η Βρετανία έχει και τηρεί αυστηρά τη νομοθεσία για τα παιδικά παιχνίδια, τα παιδιά δεν βάζουν σε αυτιά και μύτη μόνο κάτι δικό τους, αλλά και αντικείμενα, όπως κοσμήματα των γονιών, που βρίσκονται έκθετα στο σπίτι. Μπιζέλια, αυτοκόλλητα ματάκια, μπαλάκια από αφρολέξ και σακουλάκια φύλαξης τροφίμων είναι επίσης από τα πιο συχνά αντικείμενα που βρίσκουν οι γιατροί σε αυτιά και μύτες μικρών παιδιών. Το πιο επικίνδυνο από όλα, τονίζουν οι γιατροί, είναι οι μπαταρίες. 

Η αφαίρεση αντικειμένων από τα αυτιά και τη μύτη κοστίζει στα νοσοκομεία του βρετανικού ΕΣΥ (NHS) σχεδόν 3,42 εκατ. ευρώ το χρόνο, σύμφωνα με έρευνα που δημοσιεύεται στην επιστημονική επιθεώρηση The Annals of the Royal College of Surgeons.

Στην ίδια έρευνα καταγράφεται ότι και οι ενήλικες έχουν πρόβλημα με βύσματα αυτιών, και αυτό που αφαιρείται πιο συχνά οι μπατονέτες καθαρισμού.

Οι επικίνδυνες ηλικίες 
Στην έκθεση με τίτλο «Θα Μάθουν Κάποτε τα Παιδιά;» φαίνεται ότι τα παιδιά από ενός έως τεσσάρων ετών είναι πιθανότερο να αναζητήσουν βοήθεια για την αφαίρεση ξένου σώματος από τη μύτη. Πεντάχρονα με εννιάχρονα παιδιά μεταφέρθηκαν στα επείγοντα περιστατικά με κάποιο ξένο αντικείμενο στο αυτί τους.

Κοσμήματα ευθύνονταν για το 40% των περιπτώσεων τόσο σε αυτιά όσο και σε μύτες παιδιών. Χάρτινα ή πλαστικά παιχνίδια αφαιρέθηκαν κυρίως από μύτες, ενώ μπατονέτες και μολύβια βρέθηκαν μέσα σε αυτιά.

«Η ύπαρξη ξένων σωμάτων σε παιδιά αποδίδεται γενικώς στην περιέργεια, στο καπρίτσιο να εξερευνούν τα παιδιά τις κοιλότητες του σώματός τους και στην τυχαία είσοδο ενός ξένου σώματος», υπογραμμίζει η έρευνα.