Η θεωρία ότι το πρωινό είναι το σημαντικότερο γεύμα της ημέρας μπορεί τελικά να μην ισχύει, σύμφωνα με τελευταία έρευνα.

Η μελέτη, που δημοσιεύθηκε στο British Medical Journal, διαπίστωσε ότι όσοι τρώνε πρωινό καταναλώνουν σημαντικά περισσότερες θερμίδες από εκείνους που παραλείπουν το γεύμα - και καταλήγουν να ζυγίζουν περισσότερο.

Για δεκαετίες, οι ειδικοί στον τομέα της υγείας προτρέπουν τους ανθρώπους να μην παραλείπουν το πρωινό, προειδοποιώντας ότι όσοι προσπαθούν να διατηρήσουν το βάρος τους χάνοντας ένα γεύμα, θα καταλήξουν απλώς να τρώνε περισσότερα σνακ αργότερα.

Αλλά η νέα έρευνα, της οποίας ηγούνται Αυστραλοί ερευνητές, διαπίστωσε ότι όσοι παραλείπουν το πρωινό καταναλώνουν 260 λιγότερες θερμίδες την ημέρα, κατά μέσο όρο.

Προηγούμενες μελέτες έχουν δείξει ότι η κατανάλωση πρωινού πυροδοτεί το μεταβολισμό και μπορεί να βοηθήσει ένα άτομο να σταματήσει την υπερκατανάλωση αργότερα κατά τη διάρκεια της ημέρας.

Η συμβουλή του NHS είναι η εξής: «Μερικοί άνθρωποι παραλείπουν το πρωινό γιατί πιστεύουν ότι θα τους βοηθήσει να χάσουν βάρος. Στην πραγματικότητα, η έρευνα δείχνει ότι οι άνθρωποι που τρώνε τακτικά πρωινό είναι λιγότερο πιθανό να είναι υπέρβαροι».

Ωστόσο, η νέα μελέτη διαφωνεί - αφού διαπιστώθηκε ότι όσοι παραλείπουν το πρωινό δεν τρώνε περισσότερο αργότερα μέσα στην ημέρα.

Οι ερευνητές δεν διαπίστωσαν επίσης σημαντική διαφορά στον μεταβολισμό μεταξύ αυτών που τρώνε πρωινό και όσων το παραλείπουν - υποδεικνύοντας ότι δεν υπάρχει καμία ένδειξη ότι η κατανάλωση πρωινού μπορεί να βοηθήσει στην απώλεια βάρους λόγω της «αποτελεσματικής» καύσης θερμίδων νωρίτερα την ημέρα.

Οι ειδικοί από το Πανεπιστήμιο Monash στη Μελβούρνη της Αυστραλίας εξέτασαν 13 ελεγχόμενες δοκιμές σχετικά με το πρωινό και το βάρος σε χώρες με υψηλά εισοδήματα, συμπεριλαμβανομένου του Ηνωμένου Βασιλείου που το πρωινό θεωρείται απαραίτητο.

Οι περισσότερες από τις μελέτες παρακολούθησαν τους συμμετέχοντες για λιγότερο από ένα μήνα, με τη μεγαλύτερη δοκιμή να έχει διάρκεια 16 εβδομάδων.

Κατά μέσο όρο, όσοι παρακάμπτουν το πρωινό ήταν ελαφρώς ελαφρύτεροι από εκείνους που δεν το έκαναν, όπως έδειξαν τα συγκεντρωτικά αποτελέσματα.

Γράφοντας στο British Medical Journal (BMJ), δήλωσαν: «Αυτή η μελέτη δείχνει ότι η παράλειψη του πρωινού μπορεί να είναι μια καλή στρατηγική για την απώλεια βάρους, ανεξάρτητα από την καθιερωμένη συνήθεια του πρωινού».

«Προσοχή απαιτείται όταν συστήνεται πρωινό για απώλεια βάρους σε ενήλικες, καθώς θα μπορούσε να έχει το αντίθετο αποτέλεσμα».

«Ενώ το πρωινό υποστηρίζεται ως το σημαντικότερο γεύμα της ημέρας στα μέσα μαζικής ενημέρωσης από το 1917, υπάρχουν λίγα στοιχεία που υποστηρίζουν την κατανάλωση πρωινού ως στρατηγική για την επίτευξη απώλειας βάρους».

Ωστόσο, ανέφεραν ότι το πρωινό μπορεί να έχει και άλλα σημαντικά αποτελέσματα, όπως η βελτίωση των επιπέδων συγκέντρωσης και προσοχής στα παιδιά.