Μενού
  • Α-
  • Α+

Συγκεκριμένα, σύμφωνα με ανακοίνωση της Aegean για το τέταρτο τρίμηνο και το σύνολο του έτους 2020, η εταιρεία είχε καθαρές ζημίες μετά από φόρους στα 227,9 εκατ. ευρώ και πωλήσεις ύψους 415,1 εκατ. ευρώ για το σύνολο του 2020. 

Λόγω της παγκόσμια υγειονομικής κρίση του κορονοϊού, που έπληξε και τον τομέα των ταξιδιών, οι πτήσεις μειώθηκαν κατά 61%, η επιβατική κίνηση υποχώρησε κατά 77% και ο κύκλος εργασιών κατά 74% για το τέταρτο τρίμηνο.

Το δίμηνο μάλιστα Νοεμβρίου/Δεκεμβρίου όπου ξεκίνησαν και τα περιοριστικά μέτρα στην μετακίνηση και στο εσωτερικό (essential travel), η κάμψη στον κύκλο εργασιών και στην επιβατική κίνηση ήταν μεγαλύτερη από 85%.

Οι ζημιές σε ευρώ 

Με την επίδραση και του 4ου τριμήνου, ο κύκλος εργασιών του έτους ανήλθε σε 415,1 εκ. έναντι 1,3 δισ. ευρώ το 2019.

Συνολικά, μεταφέρθηκαν 5,17 εκατ. επιβάτες, κάμψη δηλαδή της τάξης του 65% συγκριτικά με τους 15 εκατ. επιβάτες το 2019.

Είναι χαρακτηριστικό ότι το εννεάμηνο, από την αφετηρία της πανδημίας, τον Απρίλιο και μέχρι το τέλος του έτους, η μείωση του κύκλου εργασιών και της επιβατικής κίνησης ανήλθε σε 76% και η μέση πληρότητα των πτήσεων μειώθηκε από 85% το 2019, σε 62% το 2020.

Το αποτέλεσμα προ φόρων ανήλθε σε ζημίες ύψους 296,8 εκ. ευρώ, το 2020 ενώ το καθαρό αποτέλεσμα για το έτος μετά από φόρους ανήλθε σε ζημίες ύψους 227,9 εκ. ευρώ, έναντι κερδών προ φόρων 106,7 εκ. ευρώ και κερδών μετά από φόρους 78,5 εκ.ευρώ το 2019.

Η εταιρεία προέβη σε άμεσες ενέργειες περιορισμού του κόστους, διαχείρισης των κεφαλαιουχικών δαπανών και διασφάλισης της ρευστότητας για να αντιμετωπίσει τις σοβαρές επιπτώσεις της πανδημίας.

«Η πιο δύσκολη χρονιά» 

Ο κ. Δημήτρης Γερογιάννης, Διευθύνων Σύμβουλος, ανέφερε ότι το 2020, ήταν η πιο δύσκολη χρονιά για τις αερομεταφορές: «Το 2020 ήταν η πιο δύσκολη χρονιά στην ιστορία των αερομεταφορών. Εργαστήκαμε συστηματικά από την πρώτη στιγμή και συνεχίζουμε τη διαχείριση αυτής της ιδιαίτερης περιόδου για να ενισχύσουμε την ανθεκτικότητα και ανταγωνιστικότητά μας αλλά και να προετοιμάσουμε νέες υπηρεσίες για τους επιβάτες μας για την περίοδο που θα εκλείψουν οι βασικοί περιορισμοί»

«Οι πρώτοι μήνες του 2021 είναι ιδιαίτερα δύσκολοι, λόγω του δεύτερου lockdown πρακτικά σε όλη την Ευρώπη, που διαρκεί πάνω από ένα εξάμηνο. Αναμένουμε ουσιαστική σταδιακή ανάκαμψη στην αερομεταφορά της Ευρώπης από το δεύτερο εξάμηνο του 2021 υπό την προϋπόθεση της συνέχισης του πρόσφατου βελτιωμένου ρυθμού εμβολιασμών και της αποτελεσματικής εφαρμογής του ψηφιακού πράσινου διαβατηρίου (digital green passport) της Ευρωπαϊκής Ένωσης, το οποίο αναμένεται  το αργότερο από τα τέλη Ιουνίου» συμπλήρωσε. 

Google News

Ακολουθήστε το Reader.gr στα Google News για να είστε πάντα ενημερωμένοι για όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

BEST OF LIQUID MEDIA