Πολιτική
LIVE: ΑΝΑΝΕΩΘΗΚΕ ΠΡΙΝ ΑΠΟ

Στη Βουλή το νομοσχέδιο για το Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής – Τι αλλάζει στον αριθμό εισακτέων και μετεγγραφές

Κατατέθηκε την Τρίτη στη Βουλή το -πολυαναμενόμενο- νομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας για την ίδρυση του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής. Η συζήτησή του στην αρμόδια επιτροπή θα ξεκινήσει την Πέμπτη 15 Φεβρουαρίου.

Με το νομοσχέδιο προβλέπεται η ίδρυση του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής, με έδρα το Αιγάλεω, στο οποίο συγχωνεύονται το ΤΕΙ Αθηνών και το ΤΕΙ Πειραιά.  Στο νέο ανώτατο εκπαιδευτικό ίδρυμα θα φοιτούν 24.119 φοιτητές, σε 26 τμήματα, καθιστώντας το έτσι το τρίτο μεγαλύτερο πανεπιστημιακό ίδρυμα της χώρας σε αριθμό φοιτητών.

Μετεγγραφές φοιτητών

Στο νομοσχέδιο περιλαμβάνονται και οι αλλαγές στο θεσμό των μετεγγραφών φοιτητών που έχουν αδέλφια που σπουδάζουν σε άλλες πόλεις.

«Αδέλφια προπτυχιακοί φοιτητές που σπουδάζουν σε διαφορετική Περιφερειακή Ενότητα τόσο μεταξύ τους, όσο και από την Περιφερειακή Ενότητα στην οποία οι γονείς τους διαμένουν μόνιμα ή έχουν πλήρη κυριότητα ή επικαρπία κατοικίας και με την προϋπόθεση ότι πληρούν τα εισοδηματικά κριτήρια που ορίζονται με απόφαση του Υπουργού Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων. Για τις ανάγκες του παρόντος η Περιφέρεια Αττικής νοείται ως μία Περιφερειακή Ενότητα, με εξαίρεση τις Περιφερειακές Ενότητες Αγκιστρίου, Αίγινας, Κυθήρων, Πόρου, Σαλαμίνας, Σπετσών, Τροιζηνίας - Μεθάνων και Ύδρας. 

Επιπλέον προϋποθέσεις για την υπαγωγή στην παρούσα περίπτωση είναι: αα) οι αιτούντες να μην είναι ήδη κάτοχοι πτυχίου Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης και να μην έχουν υπερβεί τον ανώτατο χρόνο σπουδών που προβλέπεται για την απόκτηση πτυχίου, και ββ) σε περίπτωση που αιτείται ο ένας μόνο φοιτητής μετεγγραφή, ο αδερφός του αιτούντος να μην έχει υπερβεί δύο έτη πλέον των προβλεπόμενων ετών φοίτησης.

Ως προς τις μετεγγραφές της παρούσας περίπτωσης ισχύουν τα εξής:

i. Ο φοιτητής μπορεί να μετεγγραφεί σε αντίστοιχο Τμήμα, το οποίο εδρεύει στην Περιφερειακή Ενότητα φοίτησης του αδελφού του.

ii. Αν δεν υπάρχει αντίστοιχο Τμήμα στην Περιφερειακή Ενότητα φοίτησης του αδελφού του, ο φοιτητής μπορεί να μετεγγραφεί σε αντίστοιχο Τμήμα που εδρεύει στην Περιφερειακή Ενότητα της μόνιμης κατοικίας των γονέων του.

iii. Αν δεν πληρούνται τα ανωτέρω κριτήρια, τα αδέλφια μπορούν να μετεγγραφούν από κοινού σε αντίστοιχα Τμήματα που εδρεύουν σε άλλη Περιφερειακή Ενότητα, πλην Αθήνας και Θεσσαλονίκης. 

iv. Εάν συντρέχει απόλυτη οικονομική δυσχέρεια, τα αδέρφια μπορούν από κοινού να μετεγγραφούν σε αντίστοιχο Τμήμα οποιασδήποτε ΠεριφερειακήςΕνότητας. Στην περίπτωση αυτή δεν ισχύει ο περιορισμός της φοίτησης σε διαφορετική Περιφερειακή Ενότητα τόσο μεταξύ τους, όσο και από την Περιφερειακή Ενότητα στην οποία οι γονείς τους διαμένουν μόνιμα ή έχουν πλήρη κυριότητα ή επικαρπία κατοικίας. Τα οικονομικά κριτήρια για την εφαρμογή των δύο προηγούμενων εδαφίων ορίζονται με απόφαση του Υπουργού Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων.

v. Δικαιούνται μετεγγραφής, σύμφωνα με τις διατάξεις του παρόντος, οι φοιτητές που έχουν λάβει μετεγγραφή κατά το ακαδημαϊκό έτος 2017-2018».

Υποχρεωτική φοίτηση στο νηπιαγωγείο

Αναφορικά με την πρωτοβάθμια εκπαίδευση, καθιερώνεται σταδιακά η υποχρεωτική φοίτηση των νηπίων ηλικίας τεσσάρων έως πέντε ετών στο νηπιαγωγείο. Προβλέπεται, μάλιστα, ότι η σταδιακή ένταξη των δήμων, στα όρια των οποίων θα εφαρμοστεί η δίχρονη υποχρεωτική εκπαίδευση, θα υλοποιηθεί με κοινή υπουργική απόφαση των υπουργών Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων και Οικονομικών, μετά από εισήγηση του οικείου περιφερειακού διευθυντή Εκπαίδευσης, η οποία θα λαμβάνει υπόψη της τη γνώμη των οικείων διευθύνσεων εκπαίδευσης.

Όσον αφορά στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, το νομοσχέδιο ορίζει για τις απολυτήριες εξετάσεις των Γενικών Λυκείων ότι μειώνονται σε τέσσερα τα εξεταζόμενα μαθήματα και είναι τα εξής: Νέα Ελληνικά, Μαθηματικά, Ιστορία, Βιολογία. Για τα υπόλοιπα μαθήματα που εξετάζονταν στις απολυτήριες προβλέπεται δεύτερο ωριαίο υποχρεωτικό διαγώνισμα στο Β΄ τετράμηνο.

Ακόμη, παρατείνεται έως το τέλος Μαρτίου κάθε έτους η προθεσμία για τον καθορισμό του αριθμού των εισακτέων ανά σχολή, τμήμα ή εισαγωγική κατεύθυνση, που ισχύει για τις πανελλαδικές εξετάσεις του ίδιου έτους (άρθρο 33).

Νέοι κλάδοι και ειδικότητες εκπαιδευτικών της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης

Μεταξύ άλλων, προβλέπονται και νέοι κλάδοι και ειδικότητες εκπαιδευτικού προσωπικού της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, οι οποίοι/ες προέρχονται από την ενοποίηση των υφιστάμενων κλάδων. «Την ίδρυση των νέων κλάδων υπαγορεύουν νέες εκπαιδευτικές ανάγκες, καθώς και λόγοι που ανάγονται στην καλύτερη διαχείριση των υπηρεσιακής φύσης θεμάτων του εκπαιδευτικού προσωπικού», αναφέρει η αιτιολογική έκθεση.

Επιτροπές Ηθικής της Έρευνας

Εξάλλου, στο νομοσχέδιο υπάρχουν διατάξεις που είχαν ήδη ανακοινωθεί, όπως για παράδειγμα, εκείνες που θεσμοθετούν Επιτροπές Ηθικής της Έρευνας σε κάθε ΑΕΙ, ώστε, όπως αναφέρεται, να ασκούν ένα είδος «προληπτικού ελέγχου ηθικής καταλληλότητας», αποτελώντας έτσι, μία «επιπλέον εγγύηση αξιοπιστίας των ερευνητικών προγραμμάτων αλλά και το μέσο για την αποδοχή του ερευνητικού έργου από το κοινωνικό σύνολο».

Ακόμη, υπενθυμίζεται ότι αυξάνεται από 1% σε 5% το ποσοστό εισαγωγής των υποψηφίων των ΕΠΑΛ στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Μία αύξηση που, όπως αναφέρεται «κρίνεται αναγκαία ενόψει της απορρόφησης του Τ.Ε.Ι. Αθήνας και του Τ.Ε.Ι. Πειραιά, και εν συνεχεία της ίδρυσης του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής».

Google NewsΑκολουθήστε το reader.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.